Gå til innhold

hva skjedde? festet hodet seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Utrolig ekkelt. Reiste meg opp for å gå istad og gikk vel 10 meter før jeg plutselig fikk et skikkelig stikk i underlivet som presset. Sto krokbøyd og klarte ikke reise meg på kanskje 1-2 minutter. Og nå klarer jeg å løfte beinet uten å bruke armene til hjelp!! Har jo slitt med symfyseløsning i mange lange uker nå, men syns smertene ble mye mindre etter det stikket. ..aldri opplevd det før så aner ikke hva det var annet enn at jeg har lest og hørt at sånne smerter kan gi seg når hodet festes. ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenet som smatt på plass. Jeg gjør det selv med å presse låtene sammen når jeg ligger. Ene måten jeg holdt smertene litt i sjakk på.

Gjest amandine
Skrevet

Hm. Tror svaret mitt forsvant. Men ja, det høres sånn ut . Nå får du 'hjelp' en stund med å stabilisere bekkenet, ikke glem å passe på etter fødsel! Bruk gjerne bekkenbelte en periode etter fødselen for å hjelpe til. Og nyt noen smertefrie dager mens du kan.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bekkenet som smatt på plass. Jeg gjør det selv med å presse låtene sammen når jeg ligger. Ene måten jeg holdt smertene litt i sjakk på.

Tror ikke noe smatt altså, kiropraktor har prøvd å få det på plass i 22 uker....men om det blir sånn så driter jeg i hva det var, bare det hjelper på smertene! Skal bli gøy å se om jeg får sove godt i natt :):)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm. Tror svaret mitt forsvant. Men ja, det høres sånn ut . Nå får du 'hjelp' en stund med å stabilisere bekkenet, ikke glem å passe på etter fødsel! Bruk gjerne bekkenbelte en periode etter fødselen for å hjelpe til. Og nyt noen smertefrie dager mens du kan.

Finner ikke belte som er stort nok til feite meg...men hurra om det hjelper! Skal til kiropraktor ikke lenge etter fødsel, og fysio...får håpe det holder seg bra :)

Gjest amandine
Skrevet

Det blir enda mer sårbart rett etter fødsel når ikke barnet lenger stabiliserer, så om du hjelper med belte da har du større sjans for å bli bra fort:-) Lykke til!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det blir enda mer sårbart rett etter fødsel når ikke barnet lenger stabiliserer, så om du hjelper med belte da har du større sjans for å bli bra fort:-) Lykke til!

Joda, ser den. Men som sagt, jeg er for feit. ... ikke bare nå, men til vanlig. Han har liggi i sete frem til nå nylig. Så har jo kjent at det ikke har vært til hjelp, he he :)

Skrevet

Stikket i underlivet kan være modningssmerter fra livmorhalsen og/eller hodet som trenger lengre ned i bekkenet. Da kan hodet også komme i nærheten av nerver som også gir disse smertene.

Helt riktig at bekkensmerter kan bli bedre når hodet kommer lengre ned eller fester seg. Jeg har det på samme måten, har mindre vondt nå før fødsel enn da jeg var 30 uker gravid.

Anonym poster: 9be2c4392d49d3f61eb9c23849acf9d0

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Stikket i underlivet kan være modningssmerter fra livmorhalsen og/eller hodet som trenger lengre ned i bekkenet. Da kan hodet også komme i nærheten av nerver som også gir disse smertene.

Helt riktig at bekkensmerter kan bli bedre når hodet kommer lengre ned eller fester seg. Jeg har det på samme måten, har mindre vondt nå før fødsel enn da jeg var 30 uker gravid.

Anonym poster: 9be2c4392d49d3f61eb9c23849acf9d0

Ja, det var liksom så påfallende. Rett etter ble det så mye bedre, og det har forblitt sånn til nå. Håper baredet varer, kanskje jeg får sove og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...