Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Og de sier de har redningsvest og alt sånn. Når mannen min spurte dem om vesten så var det en vest som mannen og søsken brukte som barn noe som gjør vesten 25-30 år gamme. I tillegg så viste de ikke vektklassen på vesten. Jeg synes faktisk ikke noe om dette så kall meg gjerne hysterisk men jeg synes det er TOTALT uansvarlig. Noen som har peiling på dette som kan fortelle meg om jeg er helt på jordet? Vi tenker på å kjøpe en skikkelig vest til treåringen men jeg kjenner jeg begynner å tvile litt på deres ansvarlighet Anonym poster: 8f6da9a10b409209ac72f8a1ff57cebd
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Kjøp en ny vest og send hn på båttur! Selv om de ikke tenker sikkerhet på samme måte som vi gjør, betyr det ikke at de er uansvarlige. Det var bare andre tider da de selv hadde barn.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 De er ikke uansvarlige og du er ikke hysterisk. Synes på og kunnskapene om sikkerhet forandrer seg. Bare vent til vi blir eldre, da er det helt sikkert ting vi synes er helt ok og trygt, mens barna våre har en helt annen oppfatning. Hva er problemet forresten? Her i huset har vi også besteforeldre som har sjø og båtliv som en av sine interesser, og vi er kjempeglade for at barna får ta del i det. Men VI utstyrer dem med redningsvester som er både nye nok og i riktig vektklasse.
Elsker livet Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 Hadde følt det samme. Er vurderingsevnen deres så dårlig hadde jeg vært skeptisk til å overlate barna mine på båttur med dem.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #8 Skrevet 8. juni 2013 Ny vest først. Så ville jeg blitt med på båttur med besteforeldrene og barnet, rett og slett for å se hvordan de løste ting ift barnebarnet. Hadde jeg vært trygg etter det hadde jeg med glede sendt barnet med besteforeldrene Jeg er ikke hysterisk ift barn og sjø, men er oppvokst med sjø og båt langt over gjennomsnittet, og ser fort hvordan folk forholder seg sikkerhetsmessig, tenker gjennom ting som andre ofte ikke tenker på osv. Sjø- og båtliv er supert for barna, og gjort på riktig måte så er det fantastiske barndomsminner i etterkant også Anonym poster: eb817551ad741d10bda195ffa78502a6
ms.Pond Skrevet 8. juni 2013 #9 Skrevet 8. juni 2013 Veldig trivelig å få dra på båttur med besteforeldre! Gleder meg til det blir en mulighet her også. Redningsvest stiller du med selv, da vet du at det blir som du vil ha det. Tar det som en selvfølge at jeg stiller med nødvendig utstyr når jeg etterhvert sender med junior på aktiviteter med besteforeldre og andre. Det at de tenker at det som var bra nok for dem av redningsvest sikkert er bra nok for dagens barn betyr nok ingenting for deres evne til å passe på at ditt barn er trygt i båten. Den biten regner jeg med er lik nå og da de var ung, nemlig at tryggest er man på innsiden :-)
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. juni 2013 #10 Skrevet 8. juni 2013 Ville takket ja til båttur, men sagt på en fin måte at vestene nå er blitt mye bedre og at dere derfor ønsker at han skal ha en ny vest. kjøp en emler lån på brannstasjon og la dem kose seg på båttur!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #11 Skrevet 8. juni 2013 Vi har kjøpt ny vest, best i test og alt Men nå hører vi at besteforeldrene selv ikke pleier å bruke vest, men det synes jeg faktisk dem må ha om dem skal ha med et lite barn i båten. Synes faktisk vi har noe med det når de skal ha med våre barn. Mannens søsken er også sløve på det området og har brukt den gamle vesten i uviss vektklasse til sine så igjen er vi de "hysteriske". De (besteforeldre med søsken) er sløve på sikkerhet dessverre, maser om at ungene må snus med kjøreretningen for det gjør jo de andre ungene i familien fra et årsalderen. Mannen er selvfølgelig enig med meg, og han blir nå med for å se hvordan ting går for seg. De er helt supre besteforeldre altså Vi er bare uenig med det med sikkerhet, vi tar nemlig ingen sjanser eller snarveier. Anonym poster: 8f6da9a10b409209ac72f8a1ff57cebd
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #12 Skrevet 8. juni 2013 Å skulle nekte dem å ta med ungen fordi de selv ikke bruker vest ER faktisk helt hysterisk. At du ønsker at ungen skal ha en ny og sikker vest er ikke hysterisk. Og at de maser om at dere skal snu ungen i bilen er helt latterlig, og veldig frekt, det har da vel ikke de noe med??? Hadde kjøpt en vest selv og sendt med ungen, gitt beskjed om at ungen sitter feil vei i bilen til vi sier noe annet, og ikke blandet meg oppi hva slags sikkerhetsutstyr de selv bruker. Anonym poster: 9b8c609da95ec8ca5663f8cb722cc3a1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #13 Skrevet 8. juni 2013 Å skulle nekte dem å ta med ungen fordi de selv ikke bruker vest ER faktisk helt hysterisk. At du ønsker at ungen skal ha en ny og sikker vest er ikke hysterisk. Og at de maser om at dere skal snu ungen i bilen er helt latterlig, og veldig frekt, det har da vel ikke de noe med??? Hadde kjøpt en vest selv og sendt med ungen, gitt beskjed om at ungen sitter feil vei i bilen til vi sier noe annet, og ikke blandet meg oppi hva slags sikkerhetsutstyr de selv bruker. Anonym poster: 9b8c609da95ec8ca5663f8cb722cc3a1 Så hva vist det faktisk skjer en ulykke? Hvordan skal de klare å redde ungen min om de ikke klarer å berge seg selv pga. manglende vest? Anonym poster: 8f6da9a10b409209ac72f8a1ff57cebd
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #14 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har vokst opp med å selv være på sjøen flere ganger i uka hele sommeren og har nå overtatt snekka og liker å ta med barn og alle andre som vil være med så mye som mulig. Vi har vel ca 8 voksenvester og 3-4 barnevester liggende i båten + 7 barnevester i ulik størrelse i garasjen så de som ikke har vest selv kan være med. Selv pleier vi ikke å bruke vest om vi ikke er utenfor båten i store bølger på havet, men de skal jo være lett tilgjengelige. Barna har alltid på seg vest om de ikke sover inne i hytta eller har kommet så langt inn på land at de ikke kan trille ned i sjøen om de detter. Så til deres tilfelle. Det er helt greit at dere kjøper ny vest til deres barn. De som ikke selv kan svømme trenger faktisk mer enn bare en flytebøye. Men jeg synes det er litt mye å kreve at de andre voksne skal ha på seg vest. De skal selvfølgelig ligge tilgjengelige i båten, hvis ikke kan de jo og få bot, men med barnebarn på tur vil jeg ikke tro de drar på lang tur uttaskjærs i usikkert vær, men hvis de gjør det kan du heller kreve at de skal ta på vesten ved dårlig vær og kaldt vann. Hvis de tøffer rundt innaskjærs i solskinn med 18 grader i vannet og uten alkohol er sannsynligheten veldig liten for at noe skal gå galt og veldig stor for at deres barn skal få mange gode opplevelser som det kan ta med seg videre i livet. Barn har veldig godt av å lære hvordan de bør oppføre seg ved sjøen og miljøet har godt av at mange lærer seg å sette pris på skjærgården. Anonym poster: f0056e3be72f56bc208cab83e638f676
Iiiiik Skrevet 10. juni 2013 #15 Skrevet 10. juni 2013 Du har vel egentlig bestemt deg, har du ikke? Det er jo en helt ærlig sak - deres barn, deres bestemmelser. Rådet fra de som har svart er vel nokså enstemmig - kjøp ny redningsvest til barnet og la det dra på tur. Altså er vi andre (jeg selv inkludert) enige om at du vurderer ting en del strengere, mer hysterisk om du vil, enn oss andre. Det er også en ærlig sak.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2013 #16 Skrevet 10. juni 2013 Du må huske at man ikke skal lenger tilbake enn tidlig åttitall før vi ikke satt med bilbelte i baksetet engang, så den generasjonen har ofte et litt annet syn på hva som trengs og ikke trengs av sikring. Kjøp ny vest, problemet løst Anonym poster: 8c1f689de09d219978ac9c918ce8c5bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå