Gå til innhold

Når barnet skal bytte skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter fra en kommune til en annen i sommer. Skal jeg ringe den nye skolen å si at vi flytter dit? De får vel ikke automatisk beskjed selv om vi melder flytting. Regner vel med at vi må ringe selv. Burde jeg allerede nå søke om plass på SFO eller hvordan fungerer dette? Noen som vet?

Anonym poster: c75c16450bff8bf57410cf43c8564b5a

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ring skolen og gi beskjed, be også om søknadskjema til SFO slik at du kan sende det inn.

Skrevet

Ring skolen og gi beskjed, be også om søknadskjema til SFO slik at du kan sende det inn.

Ok. Så det var elektronisk skjema på internett som skal fylles ut i forhold til sfo. Dvs på kommunens hjemmesider. Der kan en søke om barnehageplass, sfo plass osv. Men kanskje greit å vite at man får skoleplass før man søker sfo plass. Dessuten ber de om kontaktadresse og der bør jeg kanskje skrive den nye adressen? Men vi flytter i før i slutten av juli så den adressen er ikke riktig akkurat nå.

H.I

Anonym poster: 3c4dd511ae60748e3f6af02b68d9d7e0

Gjest ronja røverdatter
Skrevet (endret)

Det er derfor du bør ringe dem, for ingen her kan vite hvordan du skal gjøre det, men det vet skolen barnet skal begynne på.

Endret av ronja røverdatter
Skrevet

Det er derfor du bør ringe dem, for ingen her kan vite hvordan du skal gjøre det, men det vet skolen barnet skal begynne på.

Ok greit :) Trodde det var en standard måte barn byttet skole. Visste ikke at skolene har individuelle måter å gjøre det på.

Takk for svar :)

H.I

Anonym poster: 3c4dd511ae60748e3f6af02b68d9d7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...