Gå til innhold

Dere med barn som bruker singulair

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den nye, billigere medisinen trygg? NAV dekker ikke singulair lengre men jeg tørr ikke begynne på den nye uten å vite hva den er.

Anonym poster: 421bb0ff3f7bd3518c08a8a4686a1b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du singulair til et barn på blåresept så er den gratis og dekkes på lik linje som alltid.

Og så er det helfo og ikke nav......

Skrevet

Får du singulair til et barn på blåresept så er den gratis og dekkes på lik linje som alltid.

Og så er det helfo og ikke nav......

Måtte betale 150 kr idag, pga NAV ikke dekte det lengre sa de på apoteket.

Det var kommet et billigere produkt på markedet, men vi har prøvd så mye forskjellig og singulair er det som har funket for oss så tørr ikke si ja til å den nye før jeg har vært på samtale med barnelegen.

Anonym poster: 421bb0ff3f7bd3518c08a8a4686a1b9b

Gjest vinterbrud
Skrevet

Vi får ennå Singulair på apoteket,engang fikk vi en annen sort som jeg ikke husker hva heter.

Skrevet

Selv om det er billigere betyr det nødvendigvis ikke at det er dårligere... :) Trygt er det jo også, for apoteket tar aldri inn tvilsomme preparater! Hvis du ikke kan få det på blå resept slik som vi har, og ikke har råd til å betale for singulair, så ville jeg prøvd den nye sorten :) Sønnen min går på mange forskjellige medisiner, og det har hendt flere ganger at de har vært tom for det han trenger, å da heller har komt opp med et billigere alternativ til medisinen. De har alltid fungert like godt! :) Er du usikker, så spør på apoteket om de har noe erfaring fra kunder som har gått over til den andre sorten, og hvordan dette har fungert for dem :)

Skrevet

p.s den billige typen inneholder jo de samme virkestoffene, det er bare et mindre kjent merke, og det som gjør det billigere! Farmasøytene har ikke anledning til å gi deg annen medisin som du ikke har på resept.. F.eks så kan de ikke gi deg flutide om det egentlig er ventoline du skal ha, selv om det er for samme sykdommen.. Vi har også prøvd mange herrens typer, å er kjempe fornøyd med singulair.

Skrevet

Stod i samme situasjon selv for ikke lenge siden, og tok med meg synonympreparatet Montelukast hjem og prøvde det. Min datter (2år) har alltid tatt singulair uten protester, men montelukasten spyttet hun tvert ut. Skjønte fort hvorfor, da den både smaker annerledes og ikke løser seg opp i munnen på samme måte. Så etter en uke med prøving ringte jeg legen hennes, og ba henne skrive ut ny resept der det ble skrevet at hun skulle ha originalpreparatet singulair, og at bytte til synonympreparater ikke var greit. Så nå får vi Singulair uten problemer på blå resept :) :)

Så bare å ta en tlf til barnelegen dersom dettte blir et problem for deg/barnet - de kan fakse resepten til apoteket (eller sende den som e-resept). så slipper du å reise ut og hente resepten !!! Det er ikke like enkelt å bytte til synonympreparater når det er barn som skal ha medisinen, å få i de medisiner kan være vanskelig nok, og endringer i smak/ konsistens osv taes sjelden imot uten protester.

Skrevet

Aldri hatt problemer eller fått spørsmål om blant annet singulair på 12 år...

Skrevet

Hvis du skal slippe å betale mellomlegget må det stå på resepten at du ikke skal ha kopipreparatet. Tror det står generisk? bytte godtaes ikke.

Skrevet

vi bruker montelukast uten problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...