Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 Vi har hatt et vanskelig ekteskap med vold og trakasering i flere år. Nå har jeg gjort noe dumt, ikke utro eller noe slikt, men løyet om at jeg var ute en tur med søsteren min. Jeg sa at jeg ikke var det, bare for å slippe sjalusimas og gnål. Jeg angret med en gang jeg benektet det, men da var det for sent. I tillegg involverte jeg søsteren min som også skulle lyge for meg. Det er helt tragisk, jeg vet. Nå er det i allefall slik at mannen har gått inn på mobilen og funnet bevis for at det har skjedd. Han er rasende og truer med å sende sms om meg til vennene og kollegene mine om hvordan det henger sammen at det nå blir slutt. Jeg har jo ikke sagt noe til noen, så ingen vil skjønne noen ting. Han vil også sende stygge meldinger om hvordan søsteren min er til andre også. Hva skal jeg gjøre ? Jeg opplever han truende og han sender sms i hopetalhver dag. Jeg vil at han skal slutte! Kan politiet ta en telefon til han? Hva må til? Han har slått meg før og har blitt anmeldt for det av noen andre for mange år siden. Vi er IKKE 14 år, selv om det kan virke slik. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Anonym poster: e2eba0a599d76894f47f08179992cb37
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Gå ifra han. Ta med deg barna og gå. Høre farlig ut å være med. Min ex var voldelig. Det blir ikke bedre, bare værre Anonym poster: 4e6c58ef7d6596b5a152b20d3c5482b5
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Får du ikke liv til å være med søsteren din? Og hvorfor er han fremdeles din mann???? Anonym poster: 4fb77633ea7dc9c3ff6cb532c2a27df0
DaTuMa Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Hvis du opplever mannen din som truende burde du jo anmelde han. Ta med deg eventuelle barn og reis til krisesenteret når han er på jobb feks. Det blir sikkert mer bråk om han vet du drar.
Gjest Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 JA det lurer jeg på også, hvorfor i helvete vil du utsette deg for en slik krenkelse ved å være gidt med en psykopat??
Gjest Ziva Skrevet 8. juni 2013 #6 Skrevet 8. juni 2013 1) flytt 2) flytt 3) FLYTT Du kan da ikke bli værende i et slikt forhold.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 Ikke gjør noen ting, bare ta med barna og reis til søsteren din eller noen andre du stoler på. Bare la han holde på, de som kjenner det vil forstå at det har gått over styr for han og at alle meldingene er gal manns verk. De som velger å tro på han har du ikke bruk for i livet ditt. Ikke tenk så mye, bare handle, du må vekk og det i dag! Anonym poster: 79051534ba3274dd0ac2c439f58f3a9c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #8 Skrevet 8. juni 2013 Tenk på barna dine, hvilken rollemodell vil du være for de? Hva hadde du gjort om det var din datter som levde med en voldelig mann? Du hadde jo selvsagt bedt henne om å flytte. Ta vare på alle sms, mail, osv som du kan bruke mot han. Dra på krisesenter når han er på jobb. Ta med deg ungene. Han klikker vel i vinkel om du gjør det, men da er du iallefall hos profesjonelle som kan hjelpe deg å komme deg vekk fra han. Tenk på BARNA! Anonym poster: 8e2bd1b044656272e2845cf347973fd3
ms.Pond Skrevet 8. juni 2013 #9 Skrevet 8. juni 2013 Du reiser selvsagt. Og på veien ringer du politiet og forklarer situasjonen og hvorfor du har tatt med deg barna, så han ikke kan "ta" deg for det senere og bruke det mot deg. Spar på alt du kan av dokumentasjon på at han er truende. Skriv ned tidspunkter for når han ringer deg, og antall ganger for dagen, alt du kan for å få dokumentert hvordan han oppfører seg. Men for all del, ikke ta telefonen om du ikke har lyst. Dette er ingen mann å ha i livet sitt. Og de som evt måtte finne på å tro ramblende sms'er fra han uten å være interessert i å høre din side av historien er virkelig ikke mennsker du trenger å ha livet ditt uansett. Finværsvenner han man null bruk for. Lykke til til deg, håper du får med deg barna og drar, i dag! Ring søsteren din, eller en annen venn som kan komme og være sammen med deg når du reiser.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #10 Skrevet 8. juni 2013 Tenk på barna dine, hvilken rollemodell vil du være for de? Hva hadde du gjort om det var din datter som levde med en voldelig mann? Du hadde jo selvsagt bedt henne om å flytte. Ta vare på alle sms, mail, osv som du kan bruke mot han. Dra på krisesenter når han er på jobb. Ta med deg ungene. Han klikker vel i vinkel om du gjør det, men da er du iallefall hos profesjonelle som kan hjelpe deg å komme deg vekk fra han. Tenk på BARNA! Anonym poster: 8e2bd1b044656272e2845cf347973fd3 ja, men etter denne løgnepisoden ville han ikke være sammen med meg mer. Det var i går. Og i dag er det meldinger om at jeg er den verste personen han har vært sammen med osv. Jeg har snakket med krisesenter før og går alene til fvk om dette. Han har jo skjerpet seg etter forrige episode, men reaksjonen på denne hendelsen er bare helt uten sidestykke. Problemet er at jeg ikke har mer enn 200 kroner til over helgen og jeg kan ikke bare få leilighet siden vi har felles låneforpliktelser på huset. Dette må vi få ordnet før jeg kan flytte..:/ Men jeg skal flytte altså. Takk for svar!! Hi Anonym poster: e2eba0a599d76894f47f08179992cb37
Von Hertelhofen Skrevet 8. juni 2013 #11 Skrevet 8. juni 2013 Penger burde være det minste av problemene dine. Kom deg til et krisesenter i en rykende fart. Du får sikkert låne litt penger av søsteren din eller noen andre venner eller familie. Han mannen din høres meget ustabil ut, hvorfor vil du utsette barna dine for han?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #12 Skrevet 8. juni 2013 Tenk på barna dine, hvilken rollemodell vil du være for de? Hva hadde du gjort om det var din datter som levde med en voldelig mann? Du hadde jo selvsagt bedt henne om å flytte. Ta vare på alle sms, mail, osv som du kan bruke mot han. Dra på krisesenter når han er på jobb. Ta med deg ungene. Han klikker vel i vinkel om du gjør det, men da er du iallefall hos profesjonelle som kan hjelpe deg å komme deg vekk fra han. Tenk på BARNA! Anonym poster: 8e2bd1b044656272e2845cf347973fd3 ja, men etter denne løgnepisoden ville han ikke være sammen med meg mer. Det var i går. Og i dag er det meldinger om at jeg er den verste personen han har vært sammen med osv. Jeg har snakket med krisesenter før og går alene til fvk om dette. Han har jo skjerpet seg etter forrige episode, men reaksjonen på denne hendelsen er bare helt uten sidestykke. Problemet er at jeg ikke har mer enn 200 kroner til over helgen og jeg kan ikke bare få leilighet siden vi har felles låneforpliktelser på huset. Dette må vi få ordnet før jeg kan flytte..:/ Men jeg skal flytte altså. Takk for svar!! Hi Anonym poster: e2eba0a599d76894f47f08179992cb37 Nå ble jeg veldig glad, HI, du er kjempesterk og flink Hvis du er redd for økonomi, ta kontakt med familien og bruk nettverket rundt deg. Det er også mange damer her inne på dib som er hjelpsomme og vil stille opp for de som har det vanskelig. Var forresten ikke meninga å være anonym. Masse lykke til, dette klarer du Anonym poster: 8e2bd1b044656272e2845cf347973fd3
Todii Skrevet 8. juni 2013 #13 Skrevet 8. juni 2013 Tenk på barna dine, hvilken rollemodell vil du være for de? Hva hadde du gjort om det var din datter som levde med en voldelig mann? Du hadde jo selvsagt bedt henne om å flytte. Ta vare på alle sms, mail, osv som du kan bruke mot han. Dra på krisesenter når han er på jobb. Ta med deg ungene. Han klikker vel i vinkel om du gjør det, men da er du iallefall hos profesjonelle som kan hjelpe deg å komme deg vekk fra han. Tenk på BARNA! Anonym poster: 8e2bd1b044656272e2845cf347973fd3 ja, men etter denne løgnepisoden ville han ikke være sammen med meg mer. Det var i går. Og i dag er det meldinger om at jeg er den verste personen han har vært sammen med osv. Jeg har snakket med krisesenter før og går alene til fvk om dette. Han har jo skjerpet seg etter forrige episode, men reaksjonen på denne hendelsen er bare helt uten sidestykke. Problemet er at jeg ikke har mer enn 200 kroner til over helgen og jeg kan ikke bare få leilighet siden vi har felles låneforpliktelser på huset. Dette må vi få ordnet før jeg kan flytte..:/ Men jeg skal flytte altså. Takk for svar!! Hi Anonym poster: e2eba0a599d76894f47f08179992cb37 Nå ble jeg veldig glad, HI, du er kjempesterk og flink Hvis du er redd for økonomi, ta kontakt med familien og bruk nettverket rundt deg. Det er også mange damer her inne på dib som er hjelpsomme og vil stille opp for de som har det vanskelig. Var forresten ikke meninga å være anonym. Masse lykke til, dette klarer du Anonym poster: 8e2bd1b044656272e2845cf347973fd3 Glemte jo å signere med nick. Hehe
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 8. juni 2013 #14 Skrevet 8. juni 2013 Slutt å lag undskyldninger for deg selv.. Flytt! Du vil få støtte og hjelp om du bare ber om det. Vet det er en forferdelig situasjon og at det ikke er lett å tenke rasjonelt. Det at det er slutt og han sier han skal sende mld til venner osv så de får vite ståa.. Skal han skrive at det er slutt fordi du er så "grusom" å treffe søsteren din? At du løy om at du traff søsteren din ? Da vil jo alle skjønne at han er helt bak mål. Tror du desverre er så vant med hans oppførsel og trusler st du ikke ser klart hvor syk han faktisk er. Vær så snill flytt i dag!
Elina Skrevet 8. juni 2013 #15 Skrevet 8. juni 2013 Ser mange sier du må flytte og det er vel det beste. Men om man skal være realistisk så vil du nok sannsynligvis ikke gjøre det. Kanskje snakke om det men når det roer seg så glemmer du det. Ikke sant? Men saken er det at dette er ingen god og trygg tilværelse for dine barn så dere bør få hjelp og veiledning. Psykolog eller familievernkontor. Så ring familievernkontoret for hastemøte og dra dit. Om det skulle bli brudd så er det vel et godt grunnlag å ha uansett. Du (og barna) fortjener å leve uten det stresset i hverdagen, for tro meg en dag vil det gjøre deg syk. Kan også være mannen din har en diagnose hva vet jeg, men hjelp bør han få uansett.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #16 Skrevet 8. juni 2013 Dere har ikke barn, for du sier JEG skal flytte......? Anonym poster: 939cfc4f61a62606cc12af4fe83a4061
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #17 Skrevet 8. juni 2013 Tenk på barna dine, hvilken rollemodell vil du være for de? Hva hadde du gjort om det var din datter som levde med en voldelig mann? Du hadde jo selvsagt bedt henne om å flytte. Ta vare på alle sms, mail, osv som du kan bruke mot han. Dra på krisesenter når han er på jobb. Ta med deg ungene. Han klikker vel i vinkel om du gjør det, men da er du iallefall hos profesjonelle som kan hjelpe deg å komme deg vekk fra han. Tenk på BARNA! Anonym poster: 8e2bd1b044656272e2845cf347973fd3 ja, men etter denne løgnepisoden ville han ikke være sammen med meg mer. Det var i går. Og i dag er det meldinger om at jeg er den verste personen han har vært sammen med osv. Jeg har snakket med krisesenter før og går alene til fvk om dette. Han har jo skjerpet seg etter forrige episode, men reaksjonen på denne hendelsen er bare helt uten sidestykke. Problemet er at jeg ikke har mer enn 200 kroner til over helgen og jeg kan ikke bare få leilighet siden vi har felles låneforpliktelser på huset. Dette må vi få ordnet før jeg kan flytte..:/ Men jeg skal flytte altså. Takk for svar!! Hi Anonym poster: e2eba0a599d76894f47f08179992cb37 Jeg tviler på du kommer til å flytte, du høres helt tafatt ut. Ta deg samen kvinne! Har du ikke penger drar du på et krisesenter så lenge, ærlig talt! Hvis du blir så godtar du jo å bli slått og skjelt ut. Anonym poster: 300d25b862a673d545bc02fe1ccbf900
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #18 Skrevet 8. juni 2013 Du kan bo på krisesenteret til dere har fått orden på økonomien. På mandag kan du ringe banken og si at du ble nødt til å flytte ut på timen og at lånet må skrives over på han så fort som mulig, dere kan sikkert få noen avdragsfrie måneder til dette kommer på stell. Når du med banken, krisesenteret og evt politiets hjelp har kommet deg fri fra de økonomiske forpliktelsene du har sammen med denne mannen kan du lete etter leilighet. Det er overhodet ikke førte gang krisesenteret hjelper til i en slik situasjon, og ikke siste heller. Anonym poster: 79051534ba3274dd0ac2c439f58f3a9c
skinnfilla Skrevet 8. juni 2013 #19 Skrevet 8. juni 2013 Herregud! Bare la han sende meldinger! Det er jo han som driter seg ut! Hva er diskutabelt ved at du er sammen med din søster? Psykotype. Ta med deg ungene og kom dere langt unna er mitt råd. Det han driver med er overhodet ikke normalt, og det er han klar over, så du har ingenting å skamme deg over. Han skulle hatt rundjuling hele mannen....
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #20 Skrevet 8. juni 2013 Herregud! Bare la han sende meldinger! Det er jo han som driter seg ut! Hva er diskutabelt ved at du er sammen med din søster? Psykotype. Ta med deg ungene og kom dere langt unna er mitt råd. Det han driver med er overhodet ikke normalt, og det er han klar over, så du har ingenting å skamme deg over. Han skulle hatt rundjuling hele mannen.... Han er ikke hjemme i helgen. I kveld skal han ut og slå seg løs. Han vil ikke være sammen med meg, men er så sint over å ha blitt ført bak lyset at han kommer med trusler som: bare slapp av og se hva som kommer. Han kommer ikke før i morgen kveld tror jeg. Men vi skal få fortgang i det økonomiske. Ferien kommer til å gå med til diverse slikt. Det er ingen vei tilbake. Det blir knalltøft økonomisk, men det skal gå Vi har ett barn sammen. Heldigvis vil han ikke kjempe for delt, selv om han mener at det er en rett for far å ha barnet like mye.. Jeg trenger vel ikke si hvem det er som har tatt seg av barnet i alle år.. Hi Anonym poster: e2eba0a599d76894f47f08179992cb37
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #21 Skrevet 8. juni 2013 Du må gå fra han. så enkelt, og så vanskelig, er det. Du kan aldri endre ham, det er noe han må velge helt selv. Du klarer aldri å få han til å forstå. Eller... kanskje den dagen han står over deg, og innser han har tatt livet av deg.... Men det er litt seint, er det ikke? Sånne menn er bare farlige. De har sine ekstremt gode sider når alt går rett vei for dem, og de kan være sjarmerende som få, men de er farlige. Anonym poster: d5d7214bb5677fdf4312a034771ebd24
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #22 Skrevet 8. juni 2013 Og ja, du kan ringe politiet. Om så bare for å prate, eller høre hva du kan gjøre. Anonym poster: d5d7214bb5677fdf4312a034771ebd24
Strandloppa og lillebror Skrevet 8. juni 2013 #23 Skrevet 8. juni 2013 Ja, vet du, da syns jeg du skal ringe politiet og forklare situasjonen. Dersom det skulle bli noe akutt er de ekstra obs og vil kunne hjelpe deg fortere. De vil også kunne hjelpe deg med råd om hvordan du skal gå fram nå. Kanskje han likevel vil ha deg tilbake når helgen er omme, men at han truer deg psykisk og bruker økonomien, f.eks. mot deg. Får deg til å være redd for å miste ham og får deg til å føle deg så fullstendig avhengig av ham at du når han kommer tilbake bare vil kaste deg rundt halsen hans og be om unnskyldning. Være veldig obs, det høres ut som om han har taket på deg og spiller et psykologisk spill med deg. Kom deg vekk, du trenger ikke han i livet ditt. Du og barnet vil få det mye bedre uten. Håper du tar dette til deg!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #24 Skrevet 8. juni 2013 Ja, vet du, da syns jeg du skal ringe politiet og forklare situasjonen. Dersom det skulle bli noe akutt er de ekstra obs og vil kunne hjelpe deg fortere. De vil også kunne hjelpe deg med råd om hvordan du skal gå fram nå. Kanskje han likevel vil ha deg tilbake når helgen er omme, men at han truer deg psykisk og bruker økonomien, f.eks. mot deg. Får deg til å være redd for å miste ham og får deg til å føle deg så fullstendig avhengig av ham at du når han kommer tilbake bare vil kaste deg rundt halsen hans og be om unnskyldning. Være veldig obs, det høres ut som om han har taket på deg og spiller et psykologisk spill med deg. Kom deg vekk, du trenger ikke han i livet ditt. Du og barnet vil få det mye bedre uten. Håper du tar dette til deg! Han bruker ikke økonomien mot meg egentlig, men sier bare at jeg har ansvar for lånet inntil ting er avklart. Jeg skjønner jo at han ikke kan betale alt alene den tiden dette måtte ta. Leiligheter er jo dyre å leie og jeg har ikke råd til både leilighet og låneforpliktelser på huset. Han sa i går at han ville få hjelp av noen med peiling slik at det ble rettferdig. Om det gjelder i dag også vet jeg ikke.. Nå skal han ut på byn for å hevne seg på min lille utflukt sist helg. Han sa at han skulle spille kort med en kamerat, med det var bare for å poengtere at han skulle noe helt annet. Hjelpes ! Men jeg koser meg nå med Tv og snop Hi Anonym poster: e2eba0a599d76894f47f08179992cb37
ms.Pond Skrevet 8. juni 2013 #25 Skrevet 8. juni 2013 Da ville jeg brukt kvelden på å pakke ned nødvendige ting, fylle bilen, og så ta med barna og dra før han kommer hjem. Hvis det likevel er over fra hans side så har du ingenting igjen for å bli, og det vil antagelig bare bli bråk om du bestemmer deg for å dra senere. Pluss at han vil innse at han ikke har overtaket på deg. Dra til søsteren din, krisesenteret eller noen andre du stoler på. Det er mitt råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå