Gå til innhold

E-bay spørsmål for nybegynnere:

Anbefalte innlegg

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

I stede for å kuppe tråden om e-bay kjøp med spørsmål, kan vi jo lage en egen tråd for oss nybegynnere og håpe at noen av de erfarne har råd og tips til oss?

Mitt spørsmål er hvordan man vet at man får ordentlige varer og ikke noe brukt ræl?

Jeg var f.eks inne og leita etter Fisher Price og der virka det som det var mye brukt? Er det mulig å søke på ubrukte ting f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du haker av New. Og jeg krysser også av på free shipping :)

Skrevet

Ja, hak av på ny, det gjør alltid jeg. Men du kan jo ikke vite at du bare ikke får ræl, noe av det jeg har kjøpt og brukt en hel tier på inkl porto har vært ræl!

Anonym poster: 9b0a4a9e274228b3e5f314dc112db92e

Skrevet

Bruker dere ebay.no eller ebay.com?

Skrevet

Krysser alltid av på top rated seller

Skrevet

Bruker dere ebay.no eller ebay.com?

Jeg har alltid brukt .com :)

Skrevet

Jeg har brukt .com, co.uk og .de, litt avhengig av hva jeg skal ha. Har ennå ikke blitt lurt eller tapt penger etter ca 400 kjøp. Kjøper som regel ikke varer som er dyrere enn at jeg har råd å tape pengene. Eneste gangen jeg har vært uheldig, var da jeg kjøpte en vare som kostet under 200, men selger la sammen varens verdi og porto på tolldeklarasjonen, slik at totalen ble over 200 og da måtte jeg betale mva og toll på en vare som i utgangspunktet var fritatt. Tok det opp med selger og hun sa at hun måtte det for å få dekket alle sine utgifter. Jeg gav henne dårlig rating, som er antall stjerner når man gir feedback.

Skrevet

Et annet tips, er å soørre selgeren direkte, dersom man har noen spørsmål om varen. det står en link med "contact seller", der man kan sende melding. De fleste svarer innen et døgn.

jeg har opplevd 2 ganger at varen ikke har kommet etter 30 dager, og da har selger sendt meg ny vare uten kostnad.

Ikke vær redd for å spørre, det er helt vanlige personer i den andre enden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...