Gå til innhold

baby med mye luftsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her gpr det i hyl og skrik i timesvis:-( småen har utrolig mye luft i magen , fiser konstant. Har prøvd fennikkelte, minifom, sukkervann,byttet fra nan til hipp...men ingenting ser ut til å hjelpe lillegutt. Har også vært til osteopat 2 ganger. Gode tips for å hjelpe lillebror mottas med takk. Han har nå skrekt siden kl fem i ettermiddag, dvs8 timer.

Anonym poster: 02f3375973f0a160c92022fe823f21f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars liten!

Har hørt om barn som har skreket pga melkeallergi, og det var da verst om natta? Vet ikke hvor gammel din er og om han hadde det like ille da han kun fikk morsmelk? Hvis han fikk det før?

Og hørt om barn som har reflux, og derfor kun klarer å sove i bilstol mens bilen kjører. Han skrek veldig mye pga det.

Min egen fes veldig mye som liten. Han roet seg i bæresjal, og sovnet kun der og tett inntil meg med puppen i munnen. Hvis jeg "plugget av" skrek han i ett. Han klarte aldri å roe seg på egen hånd nesten. Vet ikke om det fungerer for din, men hvis ungen har skreket i fem timer har du vel prøvd alt stakkars. Min brukte puppen som smokk, og tok aldri vanlig smukk.

Hørt om de som har en låsning i nakken som de blir født med. Vet at det da er viktig å få hjelp for det og at det kan være veldig smertefullt. Men antar en osteopat ville sett det?

Anonym poster: 883036a66c32c8ad1648c2ef793f3e46

Skrevet

Bruk en q-tip med vaselin og før opp i endetarmen hans på stellebordet og prøv å slipp ut litt luft.

Jeg gjorde dette hver kveld før vesla skulle sove pga luftsmerter. Dette resulterer i at barnet mest sannsynlig bæsjer innen 10 min også, så gjerne vente til det også er gjort med å legge barnet.

Jenta mi sov i alle fall mye mye bedre på nettene etter jeg gjorde dette før hun la seg på kvelden.

(Råd fra lege , så helt trygt)

Skrevet

Det som er vanskelig er å finne ut hvorfor han har luft i magen. Siden du har prøvd flere ting uten hell tror jeg at jeg ville ha dratt til legen og bedt om henvisning til barnelege for å sjekke allergier og intoleranse. Må han ha spesialmelk får han det på blå resept og du betaler da ingenting for melka. Blå resept kan visst kun skrives ut av spesialist så derfor er det lurt å bli henvist med en gang. Her har lillemor stille refluks og melk er virkelig en trigger så nå har vi fått nutramigen mme på blå resept og hun er myyye bedre:) Du får kjøpt nutramigen på apoteket hvis du vil prøve å se om det har noen effekt. Husk at det kan ta opptil 3uker fra du begynner til du får effekt så vær tålmodig når du prøver nye ting:) Håper lillegull blir bra i magen sin snart:) lykke til:)

Anonym poster: c5012c0437c441660985a2b7c7084dad

Skrevet

Signerer hun over her.

Ellers kan du forsøke å massere ut luften. Legg hånden flatt på magen hans og beveg hånden fra nederst på høyre side og la den gli langs tykktarmen til nederst på venstre side. Gjør det noen ganger. Til slutt tar du beina hans opp mot magen hans. Eventuelt kan du gjøre sistnevnte når han "sitter" på fanget ditt, så får du også hjelp av tyngdekraften.

Gjorde dette på sønnen min, og han fikk ut rikelig med luft og avføring. Nesten litt komisk.

Minifom kan forverre plagene og gi forstoppelse i verste fall.

Anonym poster: f2fe8d73bef08ca1ac5ecd6a15e768a2

Skrevet

Fortell hvordan det går etter tipsene/hvis du finner ut hvorfor lillegutt har det så vondt. Får så vondt av å høre at han skriker sånn.

Dytter jeg.

Anonym poster: 883036a66c32c8ad1648c2ef793f3e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...