Gå til innhold

38 uker og plutselig så trist...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg vil gråte hele tiden. Skal ingenting til. Vanlig?

Anonym poster: 23bc830d315ac9cb428010ab86a2ce7e

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det vil jeg tro er ganske så vanlig ja!

Jeg er selv gravid i uke 35+2 og har kjent de siste dagene at jeg er ekstra sårbar.

Jeg leser en bok nå som heter psykiske reaksjoner ved graviditet, fødsel og barseltid, den er "tung" men spennende.

Det er vanlig at hormonene herjer med oss når vi er gravide og dessuten kan mange ting, som tidligere fortrengte minner, vonde opplevelser, tanker og følelser forsterkes eller settes i gang når man blir gravid.

Feks har jeg hørt at det kan være de som opplever å bli nedstemte/deprimerte når de endelig klarer å bli gravide etter å ha strevd lenge med å få det til.

Man skulle jo tro at det bare var fryd og glede da, men slik trenger det ikke nødvendigvis å være i en periode.

Heldigvis så er jo det meste av reaksjoner normalt, men det er godt å ha noen man kan prate med og lufte alle de rare, vonde, triste og uforståelige tankene og følelsene vi kan få som gravide.

For oss som er førstegangs så vet vi jo ikke helt hva vi går til, for alt er nytt og spennende. Et helt nytt kapittel åpner seg og man vet ikke helt hva det vil inneholde.

Ønsker deg masse lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...