Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #26 Skrevet 8. juni 2013 Åh - nå fikk jeg lyst på fløyelsgrøt! Anonym poster: 55a3ac57b6f600719da1b8328b3bf4f2
Cruella De Vil Skrevet 8. juni 2013 #27 Skrevet 8. juni 2013 De skal ha beltestol når de veier 18kg! Jeg ringte til og med trygg trafikk for å forhøre meg når mini nådde den vekten . Det er farlig med 5punktsele etter 18kg. Hm, det har jeg ikke fått med meg? Har du en lenke til dokumentasjon av det? Det er ikke så lett å finne ferm i bilstol-land... Vi endte med å måtte kjøpe fremovervendt til gutten vår nå han ble 3 1/2 fordi vi ikke fant noen bakovervendte som passet. Men nå er han heldigvis 4 år, da, og lillesøster er mindre av vekst, så jeg regner med at hun kan sitte bakovervendt lenger. Jada, litt off topic, jeg vet.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. juni 2013 #28 Skrevet 8. juni 2013 http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Sikring_av_barn_1_-_4_ar/ http://tettinntil.no/forumet/archive/index.php/t-159771.html Her finner du litt om vektgrenser og fempunktsseler, spesielt på den siste linken.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. juni 2013 #29 Skrevet 8. juni 2013 "I følge VTI (Statens väg-och transportforskningsinstitut) i Sverige finnes det ikke noe entydig svar på dette. Hvis datteren din sitter i fempunktsbelte, kan hun få nakkeskader ved en kollisjon fordi belastningen blir størst der. Hvis hun sitter i trepunktsbelte, kan du risikere at hun "vris" ut av selen og slår hodet inn i setet foran eller andre elementer i bilen. Det beste er å ha barnet sittende bakovervendt så lenge som mulig, så unngår du denne problematikken. "
magica fra tryll Skrevet 8. juni 2013 #30 Skrevet 8. juni 2013 God helg til deg også! PS Det med dårlig dib-mor skjønte jeg ikke?? Jo, det gjorde du. Du har over 2000 innlegg signer med nick. Det sier noe om hvor mange timer du har tilbragt her inne Anonym poster: 2ed95f7384eabe346c81ee0a5c82467a Tja,-har da inntrykk at det er like mange av både den ene og den andre varianten mamma her inne;) Og nei, det sier noe om at jeg har mange barn og har vært her inne med det samme nicket i mange år...
Cruella De Vil Skrevet 8. juni 2013 #31 Skrevet 8. juni 2013 "I følge VTI (Statens väg-och transportforskningsinstitut) i Sverige finnes det ikke noe entydig svar på dette. Hvis datteren din sitter i fempunktsbelte, kan hun få nakkeskader ved en kollisjon fordi belastningen blir størst der. Hvis hun sitter i trepunktsbelte, kan du risikere at hun "vris" ut av selen og slår hodet inn i setet foran eller andre elementer i bilen. Det beste er å ha barnet sittende bakovervendt så lenge som mulig, så unngår du denne problematikken. " Takk for svar! Det er jammen ikke lett å finne ut av hvordan ting skal gjøres best... :| Han har sittet i beltestol noen ganger i besteforeldrenes bil, og da synes jeg ikke han sitter så godt (disse beltene blir jo mye "slappere" enn 5-punktsselene), så derfor har vi holdt oss til 5-punktselen i det nye fremovervendte setet. Han får snart ikke plass i 5-punktselene lenger, så da er "problemet" løst, men inntil da ønsker man jo å sikre barna mest mulig...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #32 Skrevet 8. juni 2013 Ja, det med bilstolen er jeg enig i at er et usedvvanlig dårlig valg, det andre er vel greit. Men du er sikker på dette med bilstolen da? Det skal godt gjøres å ikke ha fått med seg hvor farlig det er .... Anonym poster: 3b590ba1d869b6c01d2d3737048bed86
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #33 Skrevet 8. juni 2013 God helg til deg også! PS Det med dårlig dib-mor skjønte jeg ikke?? Jo, det gjorde du. Du har over 2000 innlegg signer med nick. Det sier noe om hvor mange timer du har tilbragt her inne Anonym poster: 2ed95f7384eabe346c81ee0a5c82467a Det var vel helst du som ikke skjønte ironi! Anonym poster: 02a8627d61dce3aea0be1ac372a78353
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #34 Skrevet 8. juni 2013 God helg til deg også! PS Det med dårlig dib-mor skjønte jeg ikke?? Jo, det gjorde du. Du har over 2000 innlegg signer med nick. Det sier noe om hvor mange timer du har tilbragt her inne Anonym poster: 2ed95f7384eabe346c81ee0a5c82467a Tja,-har da inntrykk at det er like mange av både den ene og den andre varianten mamma her inne;) Og nei, det sier noe om at jeg har mange barn og har vært her inne med det samme nicket i mange år... Vel, telling av innlegg startet i slutten av 2011, da dib gikk over på ny plattform. Men over 2000 innlegg siden da er da ikke sååååå himla mye Anonym poster: e90f1aca7ceaf59f426755a897f0a3f8
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2013 #35 Skrevet 8. juni 2013 Det er ganske skremmende at så mange tror det er trygt, og okey å ha barna forovervendt. Hvis hun spyr har dere selvsagt et problem, mulig dere har skapt det selv ved å snu henne. Det sies at barn som aldri har opplevd annet enn å sitte bakovervendt, heller ikke blir bilsyk av det. Jeg vet ikke. Dere får prøve å finne løsninger da, barnet bør jo ikke lide heller. Og dere kan selvsagt ikke snu et sete som er laget for å brukes forovervendt. Kjip situasjon Neste gang burde dere i hvertfall høre mer på forskerne og de som faktisk vet hva de snakker om, det gjør tydeligvis ikke familien deres. Anonym poster: 3a47f72e548480c49ed2203b69ab695e Det der er det dummeste jeg har hørt. Jeg har hatt min datter bakovervendt fra dag 1. Jeg har aldri hatt henne fremovervendt i bil. Jeg har prøvd de armbåndene og mye mer. Hun spyr like mye hver gang. Nå er hun 3 år og ja nå går hun framover for å se om det hjelper Anonym poster: 6026acdf9db9d2ec33a626014db6cea1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå