Gå til innhold

Jeg er en dårlig DIB-mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh - nå fikk jeg lyst på fløyelsgrøt!

Anonym poster: 55a3ac57b6f600719da1b8328b3bf4f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal ha beltestol når de veier 18kg! Jeg ringte til og med trygg trafikk for å forhøre meg når mini nådde den vekten .

Det er farlig med 5punktsele etter 18kg.

Hm, det har jeg ikke fått med meg? Har du en lenke til dokumentasjon av det?

Det er ikke så lett å finne ferm i bilstol-land... Vi endte med å måtte kjøpe fremovervendt til gutten vår nå han ble 3 1/2 fordi vi ikke fant noen bakovervendte som passet. Men nå er han heldigvis 4 år, da, og lillesøster er mindre av vekst, så jeg regner med at hun kan sitte bakovervendt lenger. :)

Jada, litt off topic, jeg vet. :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

"I følge VTI (Statens väg-och transportforskningsinstitut) i Sverige finnes det ikke noe entydig svar på dette. Hvis datteren din sitter i fempunktsbelte, kan hun få nakkeskader ved en kollisjon fordi belastningen blir størst der. Hvis hun sitter i trepunktsbelte, kan du risikere at hun "vris" ut av selen og slår hodet inn i setet foran eller andre elementer i bilen. Det beste er å ha barnet sittende bakovervendt så lenge som mulig, så unngår du denne problematikken. "

Skrevet

God helg til deg også!

PS Det med dårlig dib-mor skjønte jeg ikke??

Jo, det gjorde du. Du har over 2000 innlegg signer med nick. Det sier noe om hvor mange timer du har tilbragt her inne ;)

Anonym poster: 2ed95f7384eabe346c81ee0a5c82467a

Tja,-har da inntrykk at det er like mange av både den ene og den andre varianten mamma her inne;)

Og nei, det sier noe om at jeg har mange barn og har vært her inne med det samme nicket i mange år...

Skrevet

"I følge VTI (Statens väg-och transportforskningsinstitut) i Sverige finnes det ikke noe entydig svar på dette. Hvis datteren din sitter i fempunktsbelte, kan hun få nakkeskader ved en kollisjon fordi belastningen blir størst der. Hvis hun sitter i trepunktsbelte, kan du risikere at hun "vris" ut av selen og slår hodet inn i setet foran eller andre elementer i bilen. Det beste er å ha barnet sittende bakovervendt så lenge som mulig, så unngår du denne problematikken. "

Takk for svar! Det er jammen ikke lett å finne ut av hvordan ting skal gjøres best... :| Han har sittet i beltestol noen ganger i besteforeldrenes bil, og da synes jeg ikke han sitter så godt (disse beltene blir jo mye "slappere" enn 5-punktsselene), så derfor har vi holdt oss til 5-punktselen i det nye fremovervendte setet. Han får snart ikke plass i 5-punktselene lenger, så da er "problemet" løst, men inntil da ønsker man jo å sikre barna mest mulig...

Skrevet

Ja, det med bilstolen er jeg enig i at er et usedvvanlig dårlig valg, det andre er vel greit. Men du er sikker på dette med bilstolen da? Det skal godt gjøres å ikke ha fått med seg hvor farlig det er ....

Anonym poster: 3b590ba1d869b6c01d2d3737048bed86

Skrevet

God helg til deg også!

Jo, det gjorde du. Du har over 2000 innlegg signer med nick. Det sier noe om hvor mange timer du har tilbragt her inne ;)

Det var vel helst du som ikke skjønte ironi! :P

Anonym poster: 02a8627d61dce3aea0be1ac372a78353

Skrevet

God helg til deg også!

Tja,-har da inntrykk at det er like mange av både den ene og den andre varianten mamma her inne;)

Og nei, det sier noe om at jeg har mange barn og har vært her inne med det samme nicket i mange år...

Vel, telling av innlegg startet i slutten av 2011, da dib gikk over på ny plattform. Men over 2000 innlegg siden da er da ikke sååååå himla mye ;)

Anonym poster: e90f1aca7ceaf59f426755a897f0a3f8

Skrevet

Det er ganske skremmende at så mange tror det er trygt, og okey å ha barna forovervendt. :(

Hvis hun spyr har dere selvsagt et problem, mulig dere har skapt det selv ved å snu henne. Det sies at barn som aldri har opplevd annet enn å sitte bakovervendt, heller ikke blir bilsyk av det. Jeg vet ikke. Dere får prøve å finne løsninger da, barnet bør jo ikke lide heller. Og dere kan selvsagt ikke snu et sete som er laget for å brukes forovervendt. Kjip situasjon :(

Neste gang burde dere i hvertfall høre mer på forskerne og de som faktisk vet hva de snakker om, det gjør tydeligvis ikke familien deres.

Anonym poster: 3a47f72e548480c49ed2203b69ab695e

Det der er det dummeste jeg har hørt. Jeg har hatt min datter bakovervendt fra dag 1. Jeg har aldri hatt henne fremovervendt i bil. Jeg har prøvd de armbåndene og mye mer. Hun spyr like mye hver gang. Nå er hun 3 år og ja nå går hun framover for å se om det hjelper

Anonym poster: 6026acdf9db9d2ec33a626014db6cea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...