Gå til innhold

Kan jeg søke arb.ledighetstrygd i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lite erfaring på dette området, så derfor spørr jeg her...

Jeg jobber i barnehage og går i et vikariat. Dette er ferdig nå i juni, og i juli har jeg 2 uker uten arbeid før jeg skal ha 4 uker ferie.. Kan jeg søke arbeidsledighetstrygd disse to ukene, hvis jeg da står fortsatt uten arbeid? Er jo mulig jeg får tildelt arbeid om det blir frafall, men det vet jeg jo ikke ennå... kan liksom ikke gå uten arbeid de ukene heller..

Anonym poster: fcee08803f42c4d79e0e3e91427d6b41

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er vel 8 uker karantene?

Skrevet

Slik jeg leser HI så er ikke dette et valg HI har tatt, men at det ikke er mer jobb til henne. Hvis så er tilfelle er det ikke åtte uker karantene og HI har krav på ledighetstrygd i den perioden hun ikke har ferie. Det er kun karantene hvis ledigheten er selvforskyldt.

Anonym poster: 1e8b2b6c23515a610a3ab2ec0f29d7d0

Skrevet

Har du heller ikke jobb etter ferien din? I så fall er svaret ja det kan du. Hvis du kun er arbeidsledig i to uker er det ikke sikkert du får noe trygd for de to ukene. De første tre dagene er det uansett karantene så da får du ingenting...

Anonym poster: b5416226897574539b56d4f0a0d9021f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Slik jeg leser HI så er ikke dette et valg HI har tatt, men at det ikke er mer jobb til henne. Hvis så er tilfelle er det ikke åtte uker karantene og HI har krav på ledighetstrygd i den perioden hun ikke har ferie. Det er kun karantene hvis ledigheten er selvforskyldt.

Anonym poster: 1e8b2b6c23515a610a3ab2ec0f29d7d0

Aha, sånn det er ja :)

Skrevet

3 dager? er det ikke 5?

Anonym poster: aad6eea25ab27ca2379f02d0278b4ad6

Skrevet

Jeg har enda ikke jobb når ferien er over, det får jeg nok ikke tildelt før ferieturnusen er over. Satser på at det er nytt vikariat å få da. Men står altså uten jobb de to ukene før ferien, og det er ikke selvvalgt selvfølgelig. Håper jo på at det blir arbeid, men tviler sterkt siden det er så lite unger i barnehagen akkurat da.

Skrevet

Jeg ville meldt meg arbeidsledig hadde jeg vært deg siden du ikke vet om du har noen jobb å gå til etter ferie.

Du kan krysse av på ferie meldekortet for de ukene du tar ferie.

Du vil da få betalt for 7 dager før du tar ferie (3 dager karantene)

Anonym poster: cebedc258039a52d967300a4008d2694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...