Gå til innhold

Hva mer trenger jeg til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg heldig og arver følgende:

Bilstol

Ammepute

Lammeskinnspose

Lekematte

Madrass (vaskbar)

Seng

Sengekantbeskyttelse

Vogn

Men hva mer er nødvendig å ha i hus før en baby kommer. Jeg tenker på det som er veldig nødvendig, og ikke nips som rangle og liknende.

Anonym poster: 9445c72f4d6b62474aa2efa9f13ad68d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyne og sengetøy

Anonym poster: 129a3356ee3d188aee0156462ad8a3b2

Skrevet

en kartong med ferdig nan og det blir krise med ammingen, samt en flaske eller to. (dette tipset fikk jeg da jeg var gravid med førstemann, og det var gull verdt å ha i hus når babyen hyyylte på dag fire og brystvortene mine holdt på å falle av og blodet rant) evt.kan du kjøpe inn noen ammeskjold.

Skrevet

Stellebag.

Brystkrem (og ha den med deg på sykehuset)

AmmeBH

Amme topper

Nattbind, men blør mye etterpå

Ammeinnlegg

Anonym poster: b05e6e6142ac682f6740115585dfce9a

Skrevet

Takk for tips ;-) Alt noteres ned. Det er en hel jungel der ute av utstyr. Er ikke lett å finne ut hva man trenger og hva man kan droppe.

Skrevet

gulpekluter og bleier

Skrevet

gulpekluter og bleier

Det hadde faktisk vært typisk meg å glemme bleier :P

Skrevet

gulpekluter og bleier

Det hadde faktisk vært typisk meg å glemme bleier :P

Hvordan et det igjen ... Pampers når de et bittesmå og deretter bytte til Libero når de blir litt større - eller omvendt? :)
Skrevet

Helseteppe (brukte dette mye mer enn dyne)LammeskinnInotyol salve (for sår stump - den eneste du trenger)FebertermometerFebernedsettendeSmokk :)Kan tykkes være småting - men ohh så deilig å ha i hus da babyen ble syk allerede andre uken...

Anonym poster: d79e41432034bbc5b46deabc1c0e006a

Skrevet

Oups, radbrytningene forsvant når jeg postet fra mobilen, men du skjønner sikkert :)

Anonym poster: d79e41432034bbc5b46deabc1c0e006a

Skrevet

Ny madrass. Man skal aldri bruke gammel madrass selv om den kan vaskes. Øker risikoen for krybbedød har jeg lest.

Anonym poster: c668edf9eb318d3f7ec9c667d730bc24

Skrevet

Et tips: sjekk ut og sørg for at du får tak i alle gratis babypakkene - jeg hadde bleier, våtservietter, oljer etc til den første tiden - helt gratis! :)

Skrevet

Et tips: sjekk ut og sørg for at du får tak i alle gratis babypakkene - jeg hadde bleier, våtservietter, oljer etc til den første tiden - helt gratis! :)

Skrevet (endret)

Stellebord og balje e.l.

Vippestol har vært gull verdt her i huset fra 4-5 uker.

1-2 flasker og NAN o.l i tilfelle. Brystpumpe, eller bestem deg i alle fall for hvilken du vil ha så du kan sende mannen ut hvis du plutselig trenger den rett etter fødsel. Får vel som oftest låne på sykehuset men når du skal hjem er det greit å ha sin egen hvis du trenger det.

Bleier og klær, selvsagt.

Baby-paracet og termometer, evt. nesesuger (vi hadde ikke det).

Babycall hvis du har stort (eller godt lydisolert) hus.

Store bind og paracet til deg selv. Brus/saft/Farris som du liker. Viktig å få i seg mye drikke i begynnelsen hvis du ammer! MYE mer enn du skulle tro! Ikke tenk så mye på sukker/sunt akkurat de første dagene.

Og enig med at det er verdt å kjøpe ny madrass. Unødvendig risiko å ta når det er anbefalt med ny, og det koster bare et par hundrelapper. Vi kjøpte på IKEA for 400.

Endret av GGI
Skrevet

gulpekluter og bleier

Det hadde faktisk vært typisk meg å glemme bleier tongue.png

Hvordan et det igjen ... Pampers når de et bittesmå og deretter bytte til Libero når de blir litt større - eller omvendt? smile.png

Det er vel ingen regel for det? eller? ;) Vi brukte Libero hele veien på gutten, og pampers i starten med jenta, bare fordi det var det de hadde på sykehuset. Jeg hatet forresten Pampers da jeg syntes de lyktet py

Anonym poster: 5c289554a99e40f77834912e906edd52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...