Gå til innhold

Babyer som ikke tar smokk !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør i munnen til sønnen min allerede og han er bare 3 mnd. Ikke tar han smokk, og bitering klarer han ikke holde enda. Han spiser opp hendene sine jo... Vet det er kløe, ser tennen er på vei. Hva kan jeg gjøre? Har smurt sånn man kjøper på apoteket, men vil ikke smøre for mye.

Anonym poster: 79e6ecade5ba2c18227638d54e854f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av mine har brukt smokk, like greit syns jeg. Har ammet en del da, hjelper godt ved kløe og smerter - og har det vært skikkelig ille har de fått en stikkpille. Dentinox har ikke virket her i gården :/ Ellers kan du jo hjelpe til å holde en bitering for han im han vil ete på den :)

Anonym poster: 43bc90acae233584ce01e064d89301b9

Skrevet

Alle barn begynner å putte ting i munnen ved ca 3 mnds alder. Det er for å utforske gjenstandene og har ingenting med kløe å gjøre.

Anonym poster: 593eaab43daafaf247adee5aa9d1f212

Skrevet

Tilbake til det med smokk, min begynte først å ta den da hun var 4,5 mnd. Så lev i håpet fortsatt!

Gjest yrild
Skrevet

Mine hadde ikke antydning til at tennene kom på den alderen, men hadde hendene i munnen hele tiden for det. Tror det er mer oral utforskning :-)

Har også hatt barn som ikke tok smokk og det eneste aberet er at jeg har måttet synge og klovne så mye i offentlighet for å unngå dramarama... ;-)

Skrevet

jeg skjønner ikke greia med det at alle skal bruke smokk, det er unødvendig onde.

Vanskelig å avvenne, og skader tenner og det som er, for ikke å snakke om tale, og språket.

nei, la det være, la han heller putte fingrene i munnen om han vil det.

Anonym poster: c3d131e369f8002626f54f91ecfadf06

Skrevet

La han bruke fingrene og tren på å holde biteringer :) Min har aldri brukt smokk, men brukt tid på å massere tannkjøtt med fingere eller tannbørste. Latt han bite på en isbit før leggetid og iskalde biteringer som vi har trent på at skulle holde. Han fikk tenner fra han var to måneder. Nå er han ni måneder og alle tennene er oppe. VI har klart oss fint uten, selv om har hatt store plager noen ganger :)

Anonym poster: 7c604fe7ca074473692167235783573c

Skrevet

Takk for svar :) jeg vet veldig godt at 3 mnd alderen er den orale fasen, men jeg ser jo tennene på ungen jo. Han putter ikke bare hendene i munnen, han gnager noe voldsomt på de.

Anonym poster: 79e6ecade5ba2c18227638d54e854f55

Skrevet

Var litt oppgitt over det jeg også, men etter ett par måneder var jeg veldig glad for at hun ikke tok! Bare les alt som er av å avvenne så ser du...

Anonym poster: 273b06d4ee974c550871d9cd3f326686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...