Gå til innhold

Alene med baby


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemor. Har lyst til å slappe av på sofaen og kose meg med litt snop, men har ei lita snuppe som krever oppmerksomhet hele tiden. Hun er 3 mnd.

 

Hva gjør dere når dere blir slitne (lei) av å underholde baby? Har ikke lyst til å falle for fristelsen å bruke tv som "barnevakt" for henne :P

 

Tips?

 

Anonym poster: 3b844a6042d9e13d7206372b85e595f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært alene med baby siden hun ble født og jeg brukte aldri tv som barnevakt. IKKE fordi jeg er (les: tror jeg er) bedre enn andre, men fordi jeg brukte tiden når hun sov til å spise litt god mat, sløve og se på tv, dusje lenge, spise gotteri etc. :D

 

Et tips: Legg henne ved siden av deg i sofa eller dra en madrass ut på gulvet. Da kan du slappe litt av med gotteri og babyen er nær mamma

 

Anonym poster: bfa52be5e33f4c143552b7db4a3b4a31

Skrevet

Babyen er 3 mnd, hva forventer du? At den skal leke alene i flere timer? Du har noen tøffe år foran deg om du allerede er lei

 

Anonym poster: 6b06261857a5754bf1ce6148e59599ce

Skrevet

Babyen er 3 mnd, hva forventer du? At den skal leke alene i flere timer? Du har noen tøffe år foran deg om du allerede er lei

 

Anonym poster: 6b06261857a5754bf1ce6148e59599ce

 

For et svar. Klart man blir lei av å underholde en baby 24/7. Alle har behov for litt tid for seg selv innimellom, om det så bare er en halv time.

 

Anonym poster: ed19a5e328053400fd008cd8377a5534

Skrevet

Jeg hadde en stor matte med noen leker og en babygym på. Noen ganger lå de i vippestol og lekte med babygymen, eller så lå de under den eller på matta med en leke i hånda. Leker med lyd og lys er stas! Og speil...jeg hadde nå på tv'n også, fæl som jeg er...

Skrevet

Jeg har vært alene med baby siden hun ble født og jeg brukte aldri tv som barnevakt. IKKE fordi jeg er (les: tror jeg er) bedre enn andre, men fordi jeg brukte tiden når hun sov til å spise litt god mat, sløve og se på tv, dusje lenge, spise gotteri etc. :D

 

Et tips: Legg henne ved siden av deg i sofa eller dra en madrass ut på gulvet. Da kan du slappe litt av med gotteri og babyen er nær mamma

 

Anonym poster: bfa52be5e33f4c143552b7db4a3b4a31

 

Det var lurt, det skal jeg gjøre :) babyen sover ikke lenge nok på kveldene til at jeg rekker å lage meg et bedre måltid :P på dagen sover hun godt og lenge, men ikke på kvelden.

 

Anonym poster: 3b844a6042d9e13d7206372b85e595f7

Skrevet

Babyen er 3 mnd, hva forventer du? At den skal leke alene i flere timer? Du har noen tøffe år foran deg om du allerede er lei

 

Anonym poster: 6b06261857a5754bf1ce6148e59599ce

 

Var ikke snakk om flere timer. Mange babyer klarer å ligge under babygymmen en halvtime uten at mamma må stå å "dikkedikkedikk". Og god helg til deg også ;)

 

 

 

Anonym poster: 3b844a6042d9e13d7206372b85e595f7

Skrevet

jeg tok ungen ved siden av meg i sofaen, slang beina på bordet og koste meg masse på den tiden :) også helt alene med babyen. hadde en bamse som spilte musikk, den var underholdning lenge :)

 

Anonym poster: e029669a2c328215806bae5dca612279

Skrevet

Jeg har vært alene med baby siden hun ble født og jeg brukte aldri tv som barnevakt. IKKE fordi jeg er (les: tror jeg er) bedre enn andre, men fordi jeg brukte tiden når hun sov til å spise litt god mat, sløve og se på tv, dusje lenge, spise gotteri etc. :D

 

Et tips: Legg henne ved siden av deg i sofa eller dra en madrass ut på gulvet. Da kan du slappe litt av med gotteri og babyen er nær mamma

 

Anonym poster: bfa52be5e33f4c143552b7db4a3b4a31

 

Det var lurt, det skal jeg gjøre :) babyen sover ikke lenge nok på kveldene til at jeg rekker å lage meg et bedre måltid :P på dagen sover hun godt og lenge, men ikke på kvelden.

 

Anonym poster: 3b844a6042d9e13d7206372b85e595f7

 

Prøv deg frem, bruk fantasien og vær kreativ :D De fleste småbarnsforeldre finner sine utradisjonelle og litt kreative metoder ;)

 

God helg!

 

#2

 

Anonym poster: 1b35ab96d3080497953830300e4b510c

Skrevet

Jeg hadde en stor matte med noen leker og en babygym på. Noen ganger lå de i vippestol og lekte med babygymen, eller så lå de under den eller på matta med en leke i hånda. Leker med lyd og lys er stas! Og speil...jeg hadde nå på tv'n også, fæl som jeg er...

 

Ja skal skaffe noen flere leker med lyd/lys, de hun har nå er bare kjedelige :P

 

Anonym poster: 3b844a6042d9e13d7206372b85e595f7

Skrevet

Speil, leker med lyd og lys. En babygym som hun kan ligge under. Eller så kan en tom flaske med litt vann eller ei enkel skje være nok (her har mini leika med samme pappeske i fire måneder og den er like populær ennå) :)

 

Anonym poster: d39b3ae8de783812d0c6b4dc3b149571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...