Gå til innhold

Sykmelding etter permisjon, arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er for tiden i barselpremisjon med jenta mi på snartr 4 mnd. Så har det seg slik at vi har blitt gravide igjen.. Hadde liksom ikke planlagt dette, da vi har prøvd i 6 mnd og 9 mnd med de to første! OG nå glemte jeg en pille:P

Jaja..! Sånn kan det gå:P

Det jeg da lurer på.. Med sistemann så hadde jeg veldig store plager med bekkenet, og regner med at jeg får det denne gangen også. Da jeg ikke har trent opp systemet i det området etter fødsel sist. Hvis jeg sykmelder meg etter permisjonen, hva har jeg da rett på økonomisk?

Fikk høre at hvis en er gravid og i vikariat, så kunne man få lønnen videre om man ikke var i stand til å jobe hvis man sykmeldte seg i jobb og fortsatte sykmeldingn fram til permisjon. Gjelder det samme etter endt permisjon?

Virker litt logisk for meg egentlig.. Da jeg har kunnet jobbet hvis jeg ikke har vært gravid og i permisjon før neste permisjon.

Litt rotete dette.. Men håper noen har svar og evthar vært i samme situasjon :P

Anonym poster: ec6882a0ec6cb7a50dc364aa91b13d92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne sykemeldes fra en stilling jeg ikke hadde. Måtte derfor melde meg arbeidsledig etter endt permisjon. Var jo dårlig, så ble derfor sykemeldt som arbeidsledig. Var ikke "tilgjengelig på arbeidsmarkedet" pga helsa i svangerskapet. Fikk derfor et dårligere grunnlag neste permisjon...

Anonym poster: 2a03fe66f005207f335a5b5afe27765f

Skrevet

Du må bli sykemeldt rett før permisjonen går ut, da går det fint. Da blir du ikke sykemeldt fra noen stilling men fra foreldrepermisjonen, den fungerer som grunnlag for sykepenger også.

Har en venninne som venter nr to 13 mnd etter forrige fødsel og hun gikk rett på sykemelding en uke før permisjonen gikk ut og kommer til å være sykemeldt til neste permisjon begynner.

Anonym poster: 8e15ba8338ef9ad73ac2c5d11ea7963d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...