Gå til innhold

hva tenker dere om møbler hos andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stram økonomi, har valgt å bo greit, dvs grei str på huset, og heller prioritert det enn fine flotte møbler..

interiør er sånn i vinden for tiden...alt skal være så pent og lekkert og ting skal stå i stil...det skal være hvit og bling bling over det hele---

hos oss er det dyreste møblet en sofa til 10000 og den sparte vi lenge til...ellers har vi mest ikeamøbler, og et billig spisebord fra jysk...stolene har sett sine beste dager..føler venninner kjøper nytt i hytt og pine, bytter ut sofa, sjenker bord og stoler...hvordan har de råd til det lurer jeg???

og hva tenker de om oss som er så umoderne at vi har en god blanding av alt av farger i stuen.????...og møblene ser litt kjiip ut siden det er av typen ekspedit og malm fra i ikea liksom...hva tenker de om det????

lurer på hva folk tenker jeg? om de i det hele tatt tenker over det??? eller om det bare er meg som føler på meg at folk tenker over det?

Anonym poster: 29d1af32a44ba9c19b8532c8fece6251

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker nok ikke over det sånn direkte, så lenge det ser OK ut og ikke falleferdig eller VELDIG utdatert. Vi har også nesten bare møbler fra IKEA, og noen andre møbelbutikker uten at det er noe spesielt mye dyrere, og dyreste møbelet vårt ved siden av TVen er en sofa til 8000. Men har likevel ikke noe umoderne her, tror jeg. Hvis det er mange ulike farger så ville jeg nok valgt å male noe (det behøver ikke å bli så dyrt). Men hvis du trives med det- hvorfor skal du bry deg om hva andre tenker? Jeg er heller ikke den som liker å pynte opp med div interiørting, og så lenge det er funksjonelt så ser jeg ikke hvorfor jeg skal gjøre det heller når jeg trives med det jeg har. Dessuten er det mye mer fornuftig å bruke mindre penger på interiør enn selve boligen, da interiøret taper seg vesentlig mye mer i pris...

Anonym poster: 37e5bb4e5f4f2d7546d830164ef94af2

Skrevet

Eh.. mulig jeg er unormal, men de eneste gangene jeg tenker over andres møbler er når de ikke har sørget for nok sitteplasser til alle når de har invitert på kaffe el.l. Det synes jeg er litt rart...

Naboene våre har kun en toseter som de sitter i selv, og finner ikke frem stoler eller noe. Virker jo som de ikke vil ha besøk, men likevel inviterer de...

Men er det sitteplass til meg uten at jeg må stue unna en haug med rot først så tenker jeg faktisk ikke over hvordan andre har det hjemme hos seg. ;)

Anonym poster: e19a6b7b10c1fc153a22b22a31d9bc9e

Skrevet

Det er det vi også har tenkt...har bodd her i 6 år nå...vi har prioritert utsiden av huset de siste årene, og kan endelig si oss ferdig med den...lagt terasse, asfalt, kantsten, plantet trær og busker etc..så nå ser det fint ut utenfor på vår eiendom :) Så får vi vel heller fornye oss innvendig de kommende år...ser ikke falleferdig ut, men ser at det trengs et malingsstrøk på vegger og lister etterhvert :) og nye møbler står på ønskelisten, men kunne kanskje gått å fornyet dem også litt med litt maling som du sier :)

Anonym poster: 7b8b55642413ecce11fb68d7ff6ce173

Skrevet

Folk er forskjellige. Men da det var noen her og la parkett i stua, sa de at "det passer med denne parketten siden du har gamle møbler" :P

Vel, jeg skifter ikke møbler i hytt og pine, og uansett blir det for upersonlig med glass og metall-møbler.

Har brune tremøbler, for det meste.

Ikke spesielt moteriktig kanskje...

Anonym poster: b58510fbd9ece1fe2f5566cd72ee327d

Gjest sug lut
Skrevet

Det jeg tenker om de flestes møbler og innredning generelt er at de er grusomt stygge og kjedelige og overmatcha og ser ut som noen rev ut ei side i en reklamebrosjyre fra Bohus eller Skeidar, og deretter tenker jeg at det hjelper utrolig lite å ha penger nok når man bokstavelig talt ikke har smak.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg bryr med katten om hva slags møbler eller stil folk har hjemme, det er menneskene som er viktige. Liker muligens best en litt avslappet og enkel stil, så kanskje jeg hadde elsket hjemmet ditt med ikeamøbler?

Ville ikke brydd meg om hva interiørmennesker tenker om det

Skrevet

Jeg får fnatt når folk har hvite og sølv-hus, fransk stil, shabby chic og hele den greien der. Eller fnatt og fnatt, jeg blir litt stresset over at folk er så utrolig opptatt av hvordan de har det og at de faktisk liker den stilen.

Jeg syns det er rart når folk har hull i sofaen, ødelagte ting og det generelt ser slitent ut. Heldigvis ikke så ofte jeg har opplevd det.

Og så blir jeg utrolig glad og inspirert når jeg kommer inn i moderne hjem med personlighet, der man føler det er lagt litt sjel i ting.

Ellers tenker jeg ikke spesielt over hvordan folk har det hjemme. Iallefall ikke om møblene kommer fra IKEA, for IKEA-ting har jo de fleste.

Anonym poster: 16ce9d389eb67219164e34eadad6156d

Skrevet

De eneste gangene jeg tenker over møblene er om det luser "iteriørmagasininredning" fra alle rom. Når alt er gjennomført og moderne tenker jeg at her bor det mennesker med rare prioriteringer og liten selvtillit.

Anonym poster: 3d4ee16fab89cfb23000c38c84acfb98

Skrevet

Min mor og stefar som er ganske høy på pæra, skryter av penger de har. men likevell så har de faktisk ikke kjøpt noe møbler selv. kun arvet eller fått.

huset ser ikke bra ut hverken inne eller ute.

svigers derimot de prøver å ha det fins og bytter ut interiør for hver gang vi er der.

de klarer ikke finne sin egen stil. Virker som de bytter interiør etter sesong moten.

Vi har det ganske enkelt. men likevell har vi kjøpt alt og tenkt oss godt om før vi har kjøpt,.

Vi bytter aldri ut så mye.

det jeg endrer er duker.

Gardiner og andre slike ting har hvertfall 4 år nå. vurderer nytt nå siden vi skal flytte.

Nytt hjem, nye ting,. men møbler tar vi med oss.

Anonym poster: 77d09f3f0c67bfb895ba9a701d11368e

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om folk har møbler fra ikea eller ikke.

Vi har både billig og dyrt. Har hylle og tvbenk fra ikea. Samtidig som vi feks har en svindyr stol ved siden av sofaen til nesten 20.000.

Så lenge sofaen din ikke er full av hull og flekker tror jeg ingen egentlig bryr seg.

Skrevet

Vi her stort sett IKEA unntatt på stua, der har vi litt dyrere møbler. Men hva andre har hjemme hos seg kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Alle må få kjøpe det se vil. Og IKEA har veldig mye fint, praktisk og billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...