Gå til innhold

Har barna deres en "favoritt" av dere foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt som i det store og det hele er en pappagutt. Han er veldig glad i pappa, og føler seg trygg på han på alle måter. Han foretrekker som oftest pappan når han f.eks slår seg eller hvis hans kal finne på noe morsomt. Innimellom blir han veldig mammagutt, og gir tydelig uttrykk for at han trenger meg også, men i hverdagen er hans fokus primært pappa...

og så har vi en liten mammajente.. Hun kan være klengete og roper på mamma. Hun liker ikke at jeg forlater rommet osv, men hun under to år enda..

Hvordan er det med deres barn?

Anonym poster: b1e6fc12db03ef03d5cbab322ada7a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge her har mamma som favoritt.

Minste godtar ikke pappa om jeg er i nærheten. Da er det kun mamma som gjelder.

Anonym poster: 4e874c07e3e106063337d7ac73ba790a

Skrevet

Gutten er veldig pappagutt, og har alltid vært det. Kan bli sint hvis det er jeg som står opp med ham om morgenen (det gjør jeg man-fredag hver uke...) eller hvis det er jeg som henter i bhg. Ganske sårende.

Jenta er nok også litt pappajente, men ikke så mye som broren.

Anonym poster: 7306ce4782676c7ba4286a059c275c48

Skrevet

Gutten er veldig pappagutt, og har alltid vært det. Kan bli sint hvis det er jeg som står opp med ham om morgenen (det gjør jeg man-fredag hver uke...) eller hvis det er jeg som henter i bhg. Ganske sårende.

Jenta er nok også litt pappajente, men ikke så mye som broren.

Anonym poster: 7306ce4782676c7ba4286a059c275c48

Jeg slet også veldig med sårede følelser da gutten min var yngre. Han var så tydelig på at han foretrakk pappa, og kunne også bli sint når jeg hentet i bhg. osv. Jeg følte meg avvist, og det gikk på selvtilliten løs. Følte meg ikke som en god nok mamma, og vi kom inn i en litt lei spiral der jeg trakk meg fordi jeg følte at han ikke trengte meg.. dette gjorde han bare mer sint.. Mye løste seg faktisk da vi fikk et barn til. Gutten min kjente på sjalusi, og ble plutselig obs på at han trengte mamman sin også. Etter dette har vi hatt et mye tettere og nærere forhold, selv om han fremdeles er en klar pappagutt :)

HI

Anonym poster: e917528d2c568d6b574c2c6594da46ca

Skrevet

Ingen av dem er ekstreme, men begge jentene mine er helt klart pappajenter! Begge ble det etter at babyperioden var unnagjort. Yngste på fire blir fortsatt sur omtrent hver gang jeg, og ikke pappaen, skal legge henne (men der er vi knallharde - vi legger hver vår unge annenhver kveld). Tror det har endel med å gjøre at pappaen er litt mer dullete med dem, og de får i overkant mye sympati fra han når noe går dem i mot... ;) Litt sårt har det vært innimellom, men jeg ser at de helt klart har behov for mammaen sin, også. Tydelig at noe har manglet i tilværelsen når jeg i perioder har måttet være mye vekke i forbindelse med jobb.

Hm, nå ser det plutselig ut som jeg er en kjølig karrieredame som er mye vekke fra ungene mine... :P Sånn er det altså ikke!

Anonym poster: 439433e8f60dc2a79f6601dec93cc926

Skrevet

Gutten min er ekstemt mammagutt. Ingen andre duger for han, sjeldent det er unntak her, selv om jeg slipper andre til hele tiden :unsure:

Anonym poster: ff6fc59080e589c34a1f1928dd98c1c7

Gjest yrild
Skrevet

He he... Mye pappagutt og jente her også og ja.. Jeg tror dulling og generelt bortskjemming har stor del av skylda ;-) elsker å se at de elsker pappaen sin jeg da :-)

Skrevet (endret)

Alle mine er mammadalt.

Endret av Swiftie
Skrevet

Jeg er i følge henne favoritten. MEN jeg tror det er fordi jeg er en del syk og ikke alltid er tilgjengelig, så hun må "bekrefte" meg og min status.

Anonym poster: 4367e4b4804b2fc2361badded340f666

Skrevet

Alle tre vil helst ha mamma.

Anonym poster: f8cc1f63caec872b95e62ae25eac127e

Skrevet

Her er det litt situasjonsbetinget.. Mammadalt når det gjelder legging, lesing, synging og trøst

Pappadalt når det kommer til leik, fjasing, vil bli med dit han skal osv

Hun er 2,5 år

Skrevet

Eldste var mammajente helt til jeg ble gravid med nr.2 og igjen fikk ekstrem svangerskapskvalme. Da var det faren som måtte trø til mens jeg var syk og siden har hun vært pappajente.

yngste har alltid vært mammajente

Anonym poster: 14e8dac6b054ec99061e7fbdd18b267d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...