Gå til innhold

Har dere begynt å handle babyutstyr? Hva har dere handlet? :)


Tredjemann på vei :D

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være koselig med en tråd om babyutstyr nå jeg, da sikkert flere enn meg begynner å bli overivrige på å komme i gang med shoppingen ;)

 

Jeg har leeeenge tenkt på hva slags vogn vi skulle velge denne gang i.o.m. at dette er nr.3 og sistemann og vi har solgt unna alt av utstyr vi hadde fra før, bortsett fra seng og klær. Har vurdert både Simo og Emmaljunga, brukt og nytt, men har vinglet veldig frem og tilbake p.g.a. priser osv.

 

I går kom jeg imidlertid over en annonse på finn.no av en nydelig Emmaljunga Edge duo til 5000,-! Den er i fargen silver check og alt man trenger følger med vogna, både matchende stelleveske, matchende parasoll til sommerens sportsvogntrilleturer ;) , myggnett, ubrukt originalregntrekk osv. Og nesten det beste av alt, hun tilbød seg å kjøre den hjem til meg for kun en 5o-lapp ekstra :) Nå føler jeg at jeg virkelig har gjort et røverkjøp og gleder meg til jeg får vogna i hus!

 

Jeg skal helt klart titte innom finn.no ofte fremover, så jeg kanskje får gjort flere kupp. Gleder meg også til jeg skal røpe nyheten på facebook slik at jeg kan begynne å bli litt aktiv på kjøp og salg-sidene der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke handla noe, men har sete og vugge.

Tenker veldig på hvordan vogn jeg skal ha. Sist kjøpte jeg en super fin vogn på finn. Små titter litt der inne nå og. Men tenker å bruke litt tid i sommer på å se litt.

Stresser ikke med så mye ennå. Sitter og strikker et teppe jeg tror vil bli godt å ha til mini.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke handlet noe. Har det aller meste etter storesøster. Skal kjøpe et newborn sete til tripp trapp stolen, maling, gardiner, kommode og litt stæsj til barnerommet, ny madrass til sprinkelsenga også har jeg veldig lyst på en leandervugge med stativ til å ha i stua. Tror jeg ;-) Hvis det blir gutt må vi kjøpe endel klær, sengetøy, tepper etc. Også litt nye håndklær, kluter og stelleprodukter. Blir visst litt likevel ;-)

 

Dere som har urstyr fra søsken - kjøper dere nye dyner, puter og overmadrass? (alt kan vaskes på 60 grader...). Vet det var mye skriverier vedr. å arve slikt fra søsken mtp. krybbedød forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt moseskurv, og noe babyklær. Det er så gøy å kjøpe babyklær :) . I tillegg har vi tenkt og sitt en del på barnevogner, men vi venter nok en stund til før vi kjøper vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøpt noe ennå.

Min folovede er fra England så vi/han skal ta seg et par turer ned der og handle klær.

Å moses kurv og tilbehøre til vognen vi vil ha.

Vi har bestemt oss for vogn og seng.

Vognen vi skal ha er den nye bugaboo buffalo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke handlet noe. Har det aller meste etter storesøster. Skal kjøpe et newborn sete til tripp trapp stolen, maling, gardiner, kommode og litt stæsj til barnerommet, ny madrass til sprinkelsenga også har jeg veldig lyst på en leandervugge med stativ til å ha i stua. Tror jeg ;-) Hvis det blir gutt må vi kjøpe endel klær, sengetøy, tepper etc. Også litt nye håndklær, kluter og stelleprodukter. Blir visst litt likevel ;-)

 

Dere som har urstyr fra søsken - kjøper dere nye dyner, puter og overmadrass? (alt kan vaskes på 60 grader...). Vet det var mye skriverier vedr. å arve slikt fra søsken mtp. krybbedød forrige gang...

 

Vi har dyner og puter etter de første to ja som vi bare vasker opp igjen og bruker. Puta skal jo uansett ikke brukes før babyen er minst et halvt år, så det går bra ja :) Og dyna ligger jo ikke babyen på med ansiktet. Her lar vi faktisk madrassen også gå i arv og ser ikke helt problemet med det, så lenge den luftes godt før bruk og den dekkes med overmadrass, laken og flanellklut under hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke handlet ett eneste plagg engang...

Har masse flotte gutteklær fra storebror, en meget pen Emmaljunga vogn som kun skal byttes hjul på. Men må ha nytt bilsete, muligens ny seng om storebror ikke har byttet (han er bare 2år og 4 mnd når småen kommer).

Får ta det litt etter litt. Veldig lyst på en pen lekegrind som kan stå i stuen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke handlet noe enda, men har jo det meste etter storebror! Men har oul den 19. juni, og kommer sikkert til å handle litt da ;) Hvertfall om det blir jente! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dette er jo nr 2, men har likevel handlet seng, et nytt stellebord (prøver å selge det gamle), stellematte, vurderer å kjøpe søskenvogn, noen leker, bilstolpose (manglet det sist, og iogmed det blir novemberbarn tenkte vi det var kjekt å ha) tja.. sånn dilldall egentlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...