Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #26 Skrevet 7. juni 2013 Det er alltid jeg som blir fau det er alltid jeg som ordner sommerfest og julefest, alltid jeg som baker, lager annen mat,og som må legge ut for de som ikke gidder å betale, men kommer likevel Anonym poster: 9b4b346beba336f314922a936c22c8ae Samme her. Er også i fau. Jeg må ofte bake to kaker fordi folk ikke vil. Men det blir spist opp så det trenges. Anonym poster: 9a6479d3fa9b3c2274637b70e688da5a Slutt å bake ekstra. Gidder ikke folk å bake, så blir det ikke kake, enkelt og greit. Man kan gjerne argumentere med at det er barna det går (mest) utover, og ja, det er det. Men sånn er det, gidder ikke folk stille opp på ting som har med barna å gjøre, så går det utover barna. Barna tåler nok at det ikke er kake en gang, men kanskje de voksne får seg en vekker hvis kakebordet er veldig glissent en gang. Men hvis du ser at du ikke får nok bakere, er det kanskje like greit å si at da blir det ikke kaker i det hele tatt, og la de som ville bake få slippe. Så slipper man at noen får, men ikke alle. Ellers så er det sånn generelt med dugnadsarbeid, at noen stiller alltid opp og noen aldri, er min erfaring. Anonym poster: bf14beaf8632fcd74274ba77e39b2943 Jeg vil at barna skal ha en fin dag og siden jeg er i fau føler jeg og at jeg har ett ansvar om at alt er som det skal være Anonym poster: 9b4b346beba336f314922a936c22c8ae
Gjest sug lut Skrevet 7. juni 2013 #27 Skrevet 7. juni 2013 Sånn er det i alle sammenhenger - de menneskene som også møtes på bakelista er de samme som møtes i FAU, som trinnkontakt, som idrettsledere, i styret i borettslaget, som frivillige på tilstelninger, som natteravn osv osv, og det er fordi altfor mange andre sluntrer unna i enhver sammenheng.
Lurt Skrevet 7. juni 2013 #28 Skrevet 7. juni 2013 Jeg er nok en av dem som ikke er så ivrig til å skrive meg opp i bhg. Etter mange år i FAU, masse kakebaking med tre stk i barnehagen, er jeg ikke så ivrig nå med nr 4!! Men jeg skriver meg opp til sommer og jul da
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 7. juni 2013 #29 Skrevet 7. juni 2013 Prøver som regel å skrive meg opp på sånt. Ofte har vi ikke noe valg. Ja, uka er full med barn og aktiviteter ( mai og juni har ingen ledige ettermiddager) men man får alltids tid til å bake en kake Skjønner at man har full uke innimellom, og at det ikke alltid går. Men en gang iblant burde det passe... Anonym poster: 9a6479d3fa9b3c2274637b70e688da5a Når det gjelder akkurat det å bake en kake syns jeg det bør passe hver gang Her har vi dog ingen sånne lister, vi har forskjellige ting vi må bake til. På skolen og arrangementer der får vi beskjed om hva vi skal gjøre, vi blir ikke spurt. Erfaringsmessig er det mye bedre Ja man kan jo bake en uke før og legge det i fryseren om man absolutt ikke rekker det... Anonym poster: 9a6479d3fa9b3c2274637b70e688da5a Enkelte kaker tar 10 minutter og sette sammen, resten står kaken i ovnen. Som for eksempel sjokoladekake og verdens beste.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #30 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har skrevet med opp så mange ganger så da vi byttet bhg og det skulle være første sommerfest(omer den enedte der vi foreldre skal stille med noe) skrev jeg meg opp igjen. Så at det hver gang kun er 3 stk som skal bake kake fra hver avdeling så da har jeg vel funnet ut at siden i er 36 foreldrepar i vår avdeling kan noen andre gjøre det nå. På skolen har vi kurvfest på sommer- avslutningen så da tar alle med noe hver gang. Det syns jeg er veldig greit. Anonym poster: f78693c05e8b9a8dfd9adbf8c1e9a871
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2013 #31 Skrevet 7. juni 2013 Prøver som regel å skrive meg opp på sånt. Ofte har vi ikke noe valg. Ja, uka er full med barn og aktiviteter ( mai og juni har ingen ledige ettermiddager) men man får alltids tid til å bake en kake Skjønner at man har full uke innimellom, og at det ikke alltid går. Men en gang iblant burde det passe... Anonym poster: 9a6479d3fa9b3c2274637b70e688da5a Når det gjelder akkurat det å bake en kake syns jeg det bør passe hver gang Her har vi dog ingen sånne lister, vi har forskjellige ting vi må bake til. På skolen og arrangementer der får vi beskjed om hva vi skal gjøre, vi blir ikke spurt. Erfaringsmessig er det mye bedre Ja man kan jo bake en uke før og legge det i fryseren om man absolutt ikke rekker det... Anonym poster: 9a6479d3fa9b3c2274637b70e688da5a Enkelte kaker tar 10 minutter og sette sammen, resten står kaken i ovnen. Som for eksempel sjokoladekake og verdens beste. Eller alle 1-2-3 kaker ...
Liljekonvall<3 Skrevet 7. juni 2013 #32 Skrevet 7. juni 2013 Jeg baker ikke nei, men det hender at mannen gjør det.. Jeg er FAU-leder på andre året, og det er som du sier; det er alltid de samme som stiller opp. Både på dugnader, kakebaking og andre tilstelninger. Også er det ofte de samme menneskene som roper høyest om de har noen innvendinger/klager eller ønsker. Disse dukker som regel aldri opp når det først gjelder. Trist, men sant..
Wopi Skrevet 7. juni 2013 #33 Skrevet 7. juni 2013 Har ikke sånn liste vi. Men kan jo være sånn at noen er veldig flinke til å bake, mens andre ikke er det. Men dersom man ikke er flink til å bake, er det da vel helt akseptabelt å kjøpe et par bolleposer, en kjekspakke, lage et fruktfat eller? Det gjøres i vår eldstes klasse. Nesten bare jeg som baker, men de andre bidrar med noe de har kjøpt. Og det er jo like bra det, spesielt i disse tidsklemmetider.. Men ja, at det er de samme som bidrar uansett hva det gjelder, det er det jo! I alt fra loddsalg til å være heiagjeng på fotballkamp, til å ta med noe å bite i..
Himmel og hav Skrevet 7. juni 2013 #34 Skrevet 7. juni 2013 Sånn er det i alle sammenhenger - de menneskene som også møtes på bakelista er de samme som møtes i FAU, som trinnkontakt, som idrettsledere, i styret i borettslaget, som frivillige på tilstelninger, som natteravn osv osv, og det er fordi altfor mange andre sluntrer unna i enhver sammenheng. Det er gjerne de samme som med god samvittighet lener seg tilbake i sofaen og slenger beina på bordet når det er dugnad, for enten sa har de "betalt for det" eller så mener de at det er det offentliges ansvar å gjøre alt bortsett fra å tørke dem i ræva. Litt fed up av sånt akkurat nå, etter å ha vært kioskvakt hele forrige helg på et stevne der det av over 70 mulige foreldre var 3(!) som hadde skrevet seg opp på kioskvakt. Et par av foreldrene som ble spurt av styret om de kunne trå til litt, siden de allikevel var der, svarte nemlig med at de syntes at de var en uting å måtte ha med kake/frukt til kiosken og "jobbe", i og med at de allerede hadde betalt treningsavgiften. Jeg tror ikke det et øyeblikk demret for dem hva den treningsavgiften ville vært på om vi ikke hadde kiosk, loddsalg, dugnader og om trenerne hadde fått betalt i noe annet enn knapper og glansbilder.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #35 Skrevet 7. juni 2013 Jeg skriver meg aldri på. Jeg har ikke helse til det (har ustabil dagsform pga skade, vet aldri når jeg klarer, men er stolt over at jeg nå klarer å ta vare på barnet mitt en hel dag!) MEN minst en av oss stiller opp på dugnadene. Vi gir barnehagen en del sekker med bjerkeved hvert år og kunstgjødsel til blomsterbedene osv. Dette er ting som ikke "synes", men det er nå ihvertfall vårt bidrag da.. (også er jeg hun mammaen som tar seg tid til å sette seg ned med barna når jeg kommer for å hente og prater litt med hver av barna, ser på det de lager osv) Anonym poster: fc73103c49894e9ccc594569bec70fe1
pip pip Skrevet 7. juni 2013 #36 Skrevet 7. juni 2013 Jeg tenkte det samme idag. Sitter i FAU på 2 året nå og det er vi som skal få foreldrene til å ta med kaker til sommerfesten. Skrev på en lapp at vi trengte så så mange. Vi har nå halvparten så mange kaker og da har jeg satt meg opp på 2 kaker og kona til han jeg sitter i fau med baker 2. Det er over halvparten av kakene. I fjor endte jeg opp med å bake 5 kaker for å få nok. Det gidder jeg ikke i år. Jeg legger godt merke til hvem som alltid møter opp på dugnad og tilbyr seg å bake. Skjønner at det ikke alltid man får til alt, men noe klarer man. En dugnad i løpet av 2 år klarer man å møte opp på Er stort sett de samme som møter opp og de samme som baker.
Guttaboys Skrevet 7. juni 2013 #37 Skrevet 7. juni 2013 Jeg skriver meg alltid opp på bake kake eller kjøpe premie til lodd. Skriver meg aldri opp på rydde etterpå, fordi det foretrekker jeg å unngå. Mulig noen stusser over det også, da... Jeg aner ikke om noen ikke skriver seg opp, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #38 Skrevet 7. juni 2013 Skriver opp hvis det passer, men sjeldent jeg baker til barnehagen osv. Jeg betaler ikke dyre dommer for å få enda mer jobb i hverdagen. Jeg baker mye hjemme med barna fordi jeg har tid og lyst. Ikke fordi barnehagen "krever" det. Jobber som konditor så kan fint lage alt som måtte ønskes, men dette får de annsatte ta på sin egen kappe hvis de steller istand noe. Den tiden jeg har bruker jeg sammen med mine barn. Har ikke dårlig samvittighet for det heller. Alle er forskjellige heldigvis. Anonym poster: d3d67fc002030a83cff643f1e4a7cceb
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #39 Skrevet 7. juni 2013 Skriver opp hvis det passer, men sjeldent jeg baker til barnehagen osv. Jeg betaler ikke dyre dommer for å få enda mer jobb i hverdagen. Jeg baker mye hjemme med barna fordi jeg har tid og lyst. Ikke fordi barnehagen "krever" det. Jobber som konditor så kan fint lage alt som måtte ønskes, men dette får de annsatte ta på sin egen kappe hvis de steller istand noe. Den tiden jeg har bruker jeg sammen med mine barn. Har ikke dårlig samvittighet for det heller. Alle er forskjellige heldigvis. Anonym poster: d3d67fc002030a83cff643f1e4a7cceb I vår bhg er det fau som står for og arrangerer de ulike arrangementene barnehagen har. Forstår du ikke at når du aldri gidder så er det mange som alltid må gjøre det? Du høres utrolig egoistisk og smålig ut. Men ja det finnes dessverre flere som deg. Anonym poster: 9b4b346beba336f314922a936c22c8ae
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 7. juni 2013 #40 Skrevet 7. juni 2013 Kan man ikke bake så kan man kjøpe ei kake da... Ikke verre enn det.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #41 Skrevet 7. juni 2013 Jeg pleier alltid å bake. Fordi jeg liker å bake. Men har ikke orket den siste tiden fordi jeg har vært syk siste halvåret. Bortsett fra til skolen. Da må ALLE bake. Så da gjør jeg det selv om jeg egentlig ikke orker. Anonym poster: bca46e42f4eb6f54cee4dd708f6eb142
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #42 Skrevet 7. juni 2013 Skriver opp hvis det passer, men sjeldent jeg baker til barnehagen osv. Jeg betaler ikke dyre dommer for å få enda mer jobb i hverdagen. Jeg baker mye hjemme med barna fordi jeg har tid og lyst. Ikke fordi barnehagen "krever" det. Jobber som konditor så kan fint lage alt som måtte ønskes, men dette får de annsatte ta på sin egen kappe hvis de steller istand noe. Den tiden jeg har bruker jeg sammen med mine barn. Har ikke dårlig samvittighet for det heller. Alle er forskjellige heldigvis. Anonym poster: d3d67fc002030a83cff643f1e4a7cceb Oj... Det er noe av det mest egosentriske jeg har lest her inne. Baker gjerne, men ikke til fellesskapet... Why?? Jeg baker ofte til slike arrangementer, mest fordi jeg vil yte og ikke bare nyte, men også fordi barna elsker det. De syns det er superstas å være med å bake til skole/bgh-arrangementer, og det er verdt hele jobben (som forøvrig er minimal) Anonym poster: 71422e7e0038245b2928ebadad29bad3
Tired mama Skrevet 7. juni 2013 #43 Skrevet 7. juni 2013 Skriver opp hvis det passer, men sjeldent jeg baker til barnehagen osv. Jeg betaler ikke dyre dommer for å få enda mer jobb i hverdagen. Jeg baker mye hjemme med barna fordi jeg har tid og lyst. Ikke fordi barnehagen "krever" det. Jobber som konditor så kan fint lage alt som måtte ønskes, men dette får de annsatte ta på sin egen kappe hvis de steller istand noe. Den tiden jeg har bruker jeg sammen med mine barn. Har ikke dårlig samvittighet for det heller. Alle er forskjellige heldigvis. Anonym poster: d3d67fc002030a83cff643f1e4a7cceb Men hva om du SAMMEN med barna baker til bhg da? To fluer i en smekk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå