Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Kommunejordmødre vil nå at gravide skal komme til kontroll så snart som mulig, for ellers kan det være at de gravide spiser eller drikker noe som de ikke burde ha gjort. De vil at man skal komme selv om man mener å være avholds, og ikke bruker medisiner. Er dette virkelig nødvendig? Leserinnlegg i avisa: "Nytt tilbud til gravide i Rogaland" Kommunejordmødre i Gjesdal, Haugesund, Hå, Karmøy, Klepp, Sandnes, Sola, Time og prosjektleder i pilotprosjektet "Frida", Elin Barane Helland. Kan jeg spise sushi når jeg er gravid? Kan jeg ta sit-ups og klatre?" Dette er i tillegg til de vanlige svangerskapskontrollene. Orker ikke skrive inn hele avisinnlegget, men dere skjønner sikkert hva det går i. Anonym poster: edad7aa0358b3dd49f2fcc0cdfbad5e1
♥ Ninja87 ♥ Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Jeg var på en slik undersøkelse. Mest fordi jeg måtte ha en tidlig time hos jordmor da jeg måtte ha en bekreftelse på at jeg var gravid (kan ikke fortsette i yrket mitt pga det) jeg syns det var stort sett uinteressant.. Får ikke vite noe nytt, og det virket som om det hele dreide seg mer om å kartlegge å føre statistikker over gravide... Frida heter det prosjektet... Måtte jo fylle ut et langt spørreskjema om min livsstil og vaner... For å ikke snakke om det "presset" jordmor kom med om at jeg MÅ trene, IKKE kan drikke brus og MÅ spise ditt og datt... Bare tull mener nå jeg..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Ok... Da fant hun ikke noe annet å sette fingeren på, så hun måtte holde et foredrag for deg om trening og kosthold! Jeg liker ikke lange spørreskjemaer, og når du først sitter der på kontrollen kan du ikke akkurat nekte å fylle ut. Grunnen til at de har spørreskjemaer, er at de håper på flere innrømmelser om alkoholbruk, vold fra barnefaren, dårlig psykisk helse, uplanlagte graviditeter,... Anonym poster: edad7aa0358b3dd49f2fcc0cdfbad5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå