Gå til innhold

Mødre er de verste pasientene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hissige og skal skvise seg fremst i køen selv om det ikke er noe akutt. Verst er de med barn men mødre som selv er syke er nesten like ekstreme.

Veldig lei. Jeg vil behandle mennesker med ordentlige og akutte plager!

Hilsen legevaktslege

Anonym poster: 21685470afc3ec73e84a00d41e343848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke samme oppfattelse som deg. Og vi jobber i samme yrke.

Anonym poster: be59071bddcd9f5c1f54c69e08d9e816

Skrevet

Godt at jeg ikke er som folk flest da. Ikke bare tenker på meg selv og tror alt skjer med meg og mitt barn er viktigst for alle andre og. Noen er bare så frekke . Dere gjør en god jobb dere leger

Anonym poster: 6ff07748876a251d3aa77da1e73662fb

Skrevet

Høres ut som du mener alle mødre er verste pasienter. Det blir vel litt feil. Men at noen er det, det kan jeg levende forestille meg.

Samme gjelder noen av de som venter på operasjon og som jobber ved samme sykehus og tror de skal få førsteprioritet pga. jobben.

Nei, der finnes vel begge deler. Jeg er en av de mødrene som sitter pent i kø om det gjelder meg eller mitt barn og som fint venter i køen selv om jeg jobber ved samme sykehus jeg skal opereres på.

Anonym poster: 36af1b634444e3449a7dd2abc9f258fe

Skrevet

Hissige og skal skvise seg fremst i køen selv om det ikke er noe akutt. Verst er de med barn men mødre som selv er syke er nesten like ekstreme.

Veldig lei. Jeg vil behandle mennesker med ordentlige og akutte plager!

Hilsen legevaktslege

Anonym poster: 21685470afc3ec73e84a00d41e343848

Har dere ikke kølapp system på den legevakta eller HI?

Og du er nok ikke lege..

Alltid rolig på legevakta jeg, og synes selv mennesker uten barn og gjerne menn er mest utålmodige her..

Anonym poster: 93e48239cd462baf4f94cb0a6079a779

Skrevet

For det første antar jeg at det mødrene som kommer med barna sine(pasienten) du henviser til.

Jeg kan godt forstå at det oppleves sånn i blant. Har selv sett hysteriske pårørende og hvor ille det kan være.

Jeg syns det hjelper å forsøke å se patologien bak oppførselen til de pårørende. De er redde for det kjæreste de har i hele verden. Din jobb er å berolige dem, informere om de tiltakene som blir gjort/ikke gjort. Gi dem klare retningslinjer for når det er adekvat å vente med å dra til legevakten neste gang. Det handler om kunnskaper her, kunnskaper du har, som de mest sannsynlig ikke har.

Hilsen sykepleier.

Anonym poster: 2a322c2c77e23c0e93904b631a99b1b3

Skrevet

Hmm jeg ringer alltid først og spør forsiktig om det er nødvendig å komme til legevakten jeg. Men nå har ingen av barna mine vært alvorlig syke eller skadet, mulig jeg hadde fått litt panikk da. :S

Anonym poster: 9de664ebcf5b8cef3e5a46eb20e49ffc

Skrevet

For det første antar jeg at det mødrene som kommer med barna sine(pasienten) du henviser til.

Jeg kan godt forstå at det oppleves sånn i blant. Har selv sett hysteriske pårørende og hvor ille det kan være.

Jeg syns det hjelper å forsøke å se patologien bak oppførselen til de pårørende. De er redde for det kjæreste de har i hele verden. Din jobb er å berolige dem, informere om de tiltakene som blir gjort/ikke gjort. Gi dem klare retningslinjer for når det er adekvat å vente med å dra til legevakten neste gang. Det handler om kunnskaper her, kunnskaper du har, som de mest sannsynlig ikke har.

Hilsen sykepleier.

Anonym poster: 2a322c2c77e23c0e93904b631a99b1b3

Du er en sykepleier jeg gjerne skulle hatt, du klarer og tenke hvordan de som foreldre har det. Ønsker flere som deg ! :)

Anonym poster: 07ccd31bd8b1b790d708985792aabf7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...