Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Hadde foreldremøte her om dagen og siden jeg er klassekontakt så ønsket jeg og få inn saker om noen hadde noe å komme med. Men da foreldremøtet skulle være kommer 2 mødre med en hel masse saker de hadde på sakslisten Møtet ble derfor 1 1/2 time lengre enn antatt og mange foreldre gikk bare hjem når tiden var oppbrukt! Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne meldt sakene til meg? Anonym poster: e9ec03573b2d140b670299bb8ce28e2e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 En del kvinner tenner rett og slett på å høre sin egen stemme på foreldremøter. Å følge regler, gi andre ordet eller forkorte tiden er ukjent for de. Kryr av slike kjerringer. Og skrekk og gru når de i tillegg tar på seg oppgaver som klassekontakt. Så forstår deg hi. Anonym poster: 9aff0dd1bee405552f8db9f23e5dc703
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Da ville jeg tatt opp det som var meldt inn og resten møtte taes under eventuelt. Når tiden var gått og møte skulle vært ferdig så kunne de som ønsket sitte igjen og prate om det var orden for læreren. Anonym poster: 2ca13c8f4a397dea13b7f5b79001bd46
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Hardt mot hardt, "Her har vi sakene som skal opp denne gangen, er det noe å tillegge så tas det mot slutten av møtet". En annen ting er å ta en prat med de to det gjelder og si ifra på en hyggelig måte at det er kjempebra at de er engasjert men at for å ha orden på disse møtene at de tar det opp med deg på forhånd slik at det som er viktigst kommer først og også for å gi andre en sjans til å komme med sine ting. Bestemt med et smil hvis du er den som skal lede disse møtene. (Ville ikke overraske meg om disse damene var active her på forumet ) Anonym poster: 7ccc80f148f2ab85f75919a5abc998f4
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Det er helt vanlig å ta saker direkte på foreldremøter i stredenfor via klassekontakter, spessielt om det ikke er alvorlige saker som må forberedes grundig for å kunne mene noe om. Det kan være mange tilfeller der man ikke tenker på å ta opp saken en gang før rett før eller under møtet. Det er jo derfor man har eventueltposten. Hvis det er beregnet for dårlig tid må selvfølgelig møteleder bare be om å få sakene og så sammenkalle til et ekstra møte for å få dem behandlet. Man kan ikke forvente å få en god og grundig behandling av saker under eventuelt, men jeg ser ikke noe negativt i å ta opp ting direkte på et slikt møte. Noen ganger kan det også være hensiktsmessig for ikke å bli avvfeid eller "sensurert" av lærer eller elevkontakt. (Sier ikke at det gjelder i ditt tilfelle) Jeg ville blitt mer oppgitt over en klasse der ingen foreldre hadde noe å ta opp enn der noen bruker eventueltposten. Anonym poster: 8a56ceaeb3eeb280c4e836e453353ba3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå