Gå til innhold

Hvor lang kjørevei har du til jobb ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker på en jobb nå, og tok turen til bedriften for å se hvordan de har det og hvordan forholdene er. Hjemturen i rushtrafikken tok 65 minutter. Dette var rett og slett nok til å miste lysten på jobben:-/

Jobben er helt utenfor mitt felt, men innenfor et felt jeg brenner for på fritiden. Det handler om delta i drifting og utvikling av en gren av en større bedrift. Et godt argument for å gjennomføre søknaden. Lønnen er derimot såpass lav at det ikke er mange tusen igjen på konto etter kjøring, bomstasjoner og tapte inntekter for mannen (han vil måtte gå tidligere fra jobb noen dager, siden jeg ikke vil rekke å hente i bhg)

Stillingen vil se grei ut på cven min, som er litt hullete og inneholder for det meste undervisning og barnehageassistent - som også er helt utenfor mitt felt. Ønsker å komme ut av barnehagejobbing, og inn på noe mer kontorrettet, men det er vanskelig når ikke jeg har noe erfaring på området.

Er jeg dum om jeg ikke gjennomfører søkingen ??

Har fått indikasjoner på at jeg er en god kandidat, men det er selvfølgelig ikke sikkert at dette blir noe dilemma i det hele tatt...;-)

Anonym poster: 4faad08ede83a511abadfd5681dd7a56

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde ikke orket det. Mannen har en time til jobb, og det var det virkelig ikke verdt før han fikk firmabil! Man skal jo jobbe for å leve :)

Skrevet

Hadde ikke orket det.

Jeg hadde 5 mil hver vei til der jeg jobbet før. Kostet mye tid, mye bensinpenger, hyppige oljeskift, slitne dekk osv. Da jeg var i permisjon med 80% utbetaling satt jeg igjen med mer penger enn jeg gjorde med 100% lønn.

Jeg sa opp jobben og fikk meg jobb i nærmiljøet.

Anonym poster: 6e33019b8db62a10d7a1761d50bbb8f5

Skrevet

Jeg har ca 18 km, det tar 10-15 min å kjøre.

Kjøring i rushtrafikk kan jo være en utfordring, så du må jo vurdere om du har nok lyst på jobben, det trenger ikke å være for alltid. Husk at du også kan se på kjøringen som fri, fra alt. Du kan ikke jobbe, du kan ikke gjøre husarbeid, det er kun deg der. Du kan høre på lydbok, høy musikk og synge av full hals;-)

Skrevet

2 minutt. Med andre ord så kort at jeg går i stedet for å kjøre.

Skal flytte om noen mnd og da blir det ca 5 min å kjøre, men litt for langt til å gå. Så da kommer jeg nok til å kjøre. Lite sted dette da, så ikke så veldig med rushtrafikk heller.

Jeg har nylig fått meg jobb og søkte på jobber i flere mnd før jeg fikk napp, det er ikke lett å få noe akkurat her vi bor. Hadde hatt større mulighet om jeg søkte i nærmeste større by, 1 time unna, men reisetiden gjorde det uaktuelt. Det er også inkl 25 min ferjetur, noe som gjør at man blir litt låst i forhold til ferjetidene.

Anonym poster: 1917bdc0cf90fb7aeb6220eb915445db

Skrevet

Jeg har ca 18 km, det tar 10-15 min å kjøre.

Kjøring i rushtrafikk kan jo være en utfordring, så du må jo vurdere om du har nok lyst på jobben, det trenger ikke å være for alltid. Husk at du også kan se på kjøringen som fri, fra alt. Du kan ikke jobbe, du kan ikke gjøre husarbeid, det er kun deg der. Du kan høre på lydbok, høy musikk og synge av full hals;-)

Vet, tenkte også på den biten, som er positivt. Det er en unik mulighet til å bare være meg, haha, og slappe av og tenkte:-) Og det er sant det du sier, jeg binder meg ikke for livstid. Nok et pluss. Takk:-)

Skrevet

Jeg har en time hver vei, men kjører aldri i rushtrafikk pga arbeidstidene mine. Kjører ofte i rushet når jeg er på jobb, men det er jo en annen sak :)

Anonym poster: 1d8ea618a0bd0d851c9a6ca21b54ba7f

Skrevet

Er dette en jobb du vil ha i mange år, eller er det bare et midlertidig stopp?

Nå tar det meg 8min til jobb, 6min tidlig søndagsmorgen uten annen trafikk.

Før hadde jeg 1,5time en vei, Det er noe dritt, du føler at hele dagen går bort i kjøring. Var greit i begynnelsen, men etter hvert følte jeg at jeg kastet bort så mye tid.. Så lang reisetid går en stund, men etter hvert blir man ofte lei..

Anonym poster: 4da8fee7fb42b2c14bbfe1b65e86bdb7

Skrevet

4 km til jobb, tar ikke mange minuttene å sykle..

Jeg hadde aldri orket å pendle.

Anonym poster: c4ac40871a594b761dc79d37b87491c3

Skrevet

Hvis jeg inkluderer kjøring via barnehage, bruker jeg en halvtimes kjøring, en halvtime på tog og ti minutters gange. Pendling er no dritt, og hvis det noen gang dukker opp en jobb her i nærheten, kommer jeg til å kjempe med nebb og klør for å få den. Du kan jo tenke slik at det er for en periode, at du får en bedre CV om du får den jobben og at det kan føre deg inn i en enda bedre jobb. Jeg har pendlet i to år nå, og i starten syntes jeg det var helt greit med den fristunden, men er lei for lenge siden.

Anonym poster: d1c6571cf93cedc6b4f1d7b3a2563d8c

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet. Har hatt lang reisevei før. Tok ca 15-20 min med bil utenom rush. Men det var jo alltid rush når jeg måtte dra til og fra jobb. Begynte å ta tog istedenfor og det tok meg ca 1t og 15min hver vei. Etter et år sa jeg opp og fikk meg jobb i noe helt annet. Kun for å ha mer tid hjemme og at barnet ikke skulle måtte være på sfo fra 7 til 17.

Nå bruker vi 30 minutter på å kjøre sammen. Først sfo, så meg til jobb og til slutt mannens jobb. Har bare en bil.

Skrevet

Jeg hadde ikke orket å ta denne jobben! pendler selv 5 mil hver vei til jobb. Bruker 2 timer hver dag på å komme meg fra og til jobb. 2 timer jeg kunne brukt på familien etc.

Samboer som må levere og hente jenta i bhg. Søker på d som er i nærområdet, men min type jobb er d ikke mange av ute på bygda. Gleder meg til 1 års permisjon så jeg får bedre tid:) jeg bruker 2000kr ca pr mnd på jobbkjøring.

Anonym poster: 479724550ef0f77dd477d2a2067c64c2

Skrevet

Har 2-300 meter å gå. Det er fantastisk å slippe å bruke tid i trafikken. Barnehagen ligger 10 meter fra jobben. :)

Anonym poster: 3b73db98a51ea97bde5e50abfedc5a06

Skrevet

Kjører på 8 minutter. Gull verdt! Jenta mi får kortere dager bhg, noe som er viktig for meg.

Anonym poster: d2e1bc6884472f94f875e6872ed6e86b

Skrevet

Når dere bruker ordet pendle, kjenner jeg at jeg muligens blir jobbende i barnehage en stund til....Jeg har tross alt små barn, ser at det vil gå bort mye tid. Og jeg vet så inderlig godt hvor deilig det er å ha kort vei til jobb. Nå bruker jeg 2 minutter i bil:-D

Skrevet

Hmm - jeg pendlet fra jeg var 16 til jeg var 22. Jeg går ikke tilbake til det frivillig. Nå sykler jeg 3,5 km til jobb og er veldig fornøyd med det!

MEN jeg har ikke huller i cv osv da. Vil du kunne få en avtale om ett par dager hjemmekontor i uken? Ev jobbe halv dag hjemmefra innimellom? Da er det jo noe du burde vurdere.

Anonym poster: fb9e6653f031cba118c52c7e7c6dd617

Skrevet

Seks mil en vei. Synes det går greit.

Skrevet

Har ca 2 km reiseveg. Pendling er ikkje noko for meg..

Skrevet

Jeg bruker ca. 50 min til jobb og ca det samme hjem igjen.

Syns det går helt greit og siden jeg trives så godt på jobb il jeg ikke bytte med det første.

Anonym poster: 67d21b7496d078e2122860ab9800d54c

Skrevet

Kanskje noe kontorarbeid er mulig å gjøre hjemmefra, men det har vi ikke snakket om. På et evt. jobbintervju må jeg ta opp dette, samt dekking av kjøreutgifter. Hadde det vært 3 dager i uken, hadde jeg ikke vært i tvil, men kjenner allerede nå at tanken på å kjøre 65 minutter x 2 hver dag ikke frister. Kanskje det er mulig å jobbe så man kommer utenom rushtrafikken....?

Skrevet

Jeg vil ikke ha mer enn en 30 min. reisetid hver vei, nå bruker jeg 25 min. Kjører ikke da, tar T-banen. Den bruker 15 min, og så er det 7 min å gå i den ene enden og 3 min i den andre. Kunne syklet, men orker ikke 7 kilometer bare oppoverbakke hjem igjen. Mannen min går til jobb på 5 min, så han er i hvert fall heldig.

Anonym poster: 9b9093bb60c012a1f9cffdba88d66579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...