Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Jeg er alene med to gutter, heldigvis er de ikke så store at de klarer alt selv enda så de må følges til treninger og andre klasse/venne aktiviteter. Guttene mine er flinke motoriske, de tar ting lett og synes det er gøy å være i aktivitet. De surver sjeldent for at de er slitne og eller har vondt ( hvis det ikke er skikkelig vondt da selvfølgelig) Vi er med på en del ting gjennom klassen og med venner som en familie, type sykkelturer, toppturer, skiturer, fornøyelsesparker osv. Vanligvis er jeg den eneste høna i flokken, de andre møter stort sett opp med far. I det siste har jeg lagt merke til at fedre til barn som ikke er så flinke motoriske, ikke liker å ligge først i gruppen og som gjerne har en tendens til å syte stikker avgårde med mine barn, mens jeg blir teamet opp med barna deres. For all del det er jo stort sett hyggelige gutter som blir igjen rundt meg, men jeg får jo så å si aldri snakket med eller vært med mine egne barn på sånne ting. Er det sånn at gutta mine er alle fedres drøm? Uredde, raske, blide, det at de tørr å utfordre seg selv og itillegg er lette å lære motoriske ting.. Skryter fælt av gutta mine nå, men de er flinke på motoriske ting og det synes de er gøy på andre ting er de ikke så flinke så det jevner seg ut. Er det andre som merker sånne ting med barna sine? Eller så kan det være at jeg bare er innbilsk da Anonym poster: d66a3f02450ce039322108a7daa735a5
Løvinna30 Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Du må nesten spørre fedre om det altså ;-) JEG og pappaen til mitt barn ønsker bare at barnet har det fint, på fotballtreninger og diverse så skal han ha det GØY, har han det fint, ja da koser jeg meg :-)
Anne-B. Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Du er helt sikkert naturlig innbilsk og stolt av avkommet, slik alle mødre er. Men, jeg velger også å tro at disse fedrene syns det er litt gøy fordi de er tøffe av seg, og tror nok at jeg selv hadde syntes det var ok. Det er jo sosialisering for alle parter.
Anne-B. Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Syns forøvrig bare det er kjekt at mine jenter henvender seg til andre barn og foreldre når vi er på slike sammenkomster. Man blir jo kjent.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Du må nesten spørre fedre om det altså ;-) JEG og pappaen til mitt barn ønsker bare at barnet har det fint, på fotballtreninger og diverse så skal han ha det GØY, har han det fint, ja da koser jeg meg :-) Det hadde vært en samtale for minnebøkene Ehhh Hadde det skjedd noen ganger så hadde jeg ikke tenkt over det, men det skjer 9 av 10 ganger og med forskjellige fedre. Får som regel ca 2 sek advarsel og et oppdrag før de stikker. Jeg synes jo at det er greit at barna mine er med andre og jeg blir kjent med mange av de barna vi har med oss på tur, men det er litt kjipt å få høre om alt det kule barna mine har gjort på vei hjem når vi var på samme greia for å være sammen. Jeg har fått veldig god kontakt med mange av vennene til barna mine så det er jo ikke et totalt tap for meg heller altså. Er det sånne barn som barna mine som er fedres drøm?? Det blir vel kanskje like mye stereotypering som at alle mødre ønsker seg en fjong, nett ballerina... Anonym poster: d66a3f02450ce039322108a7daa735a5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Du må nesten spørre fedre om det altså ;-) JEG og pappaen til mitt barn ønsker bare at barnet har det fint, på fotballtreninger og diverse så skal han ha det GØY, har han det fint, ja da koser jeg meg :-) Det hadde vært en samtale for minnebøkene Ehhh Hadde det skjedd noen ganger så hadde jeg ikke tenkt over det, men det skjer 9 av 10 ganger og med forskjellige fedre. Får som regel ca 2 sek advarsel og et oppdrag før de stikker. Jeg synes jo at det er greit at barna mine er med andre og jeg blir kjent med mange av de barna vi har med oss på tur, men det er litt kjipt å få høre om alt det kule barna mine har gjort på vei hjem når vi var på samme greia for å være sammen. Jeg har fått veldig god kontakt med mange av vennene til barna mine så det er jo ikke et totalt tap for meg heller altså. Er det sånne barn som barna mine som er fedres drøm?? Det blir vel kanskje like mye stereotypering som at alle mødre ønsker seg en fjong, nett ballerina... Anonym poster: d66a3f02450ce039322108a7daa735a5 Jada vi har sett spørsmålet ditt nå..men ja menn liker vel å kunne gå fort og løpe om kapp osv med barn som ikke er redd og som liker det Anonym poster: 1908240510a3131c6ea85a1913a622fa
Major HotLips Houlihan Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Jeg tror alle liker utadvendte, blide og aktive barn
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Det kan jo være så enkelt at disse fedrene ønsker å ta seg litt mer ut i terrenget? Derfor bytter de de litt tregere barna med dine som er litt kjappere? For de kan jo ikke så godt bRe stikke avsted alene? Fedrene altså. Eller så kan det være at de tror at guttene trenger litt mannlig bonding? Siden det alltid er du som tar dem med på aktiviteter, mener jeg. Det kan jo også hende at dine gutter faktisk er alle fedres drøm, men har vanskelig for å tro at en far foretrekker andres sønner framfor sine egne. Anonym poster: 0a5db032cd76867c2b4da3a4fa3232f6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har bare stusset på det siden det skjer så ofte. Kanskje de er typen gutter fedre ønsker seg, ikke at de vil ha mine, vi sliter mef andre ting som de andre guttene klarer mye bedre. Det bare slår meg at dette er veldig stereotypisk, er det ingen andre som opplever lignende?? Hi Anonym poster: d66a3f02450ce039322108a7daa735a5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Har ikke gutter... Har heller ikke merket meg at verken mine eller andres unger virker å være foretrukne barn, når vi er sammen med andre familier. Anonym poster: 0a5db032cd76867c2b4da3a4fa3232f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå