Gå til innhold

Trist idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å være mamma til ett barn med spesielle behov er ikke alltid like lett. Idag kom tankene om fremtiden frem igjen og jeg bare griner. Har ett par sånne dager i måneden og har ingen å snakke med.. Absolutt ingen :( livet er ikke lett.

Så da finner jeg frem dette diktet og griner som en liten unge..

Vi har en liten søster

vi har en liten bror

som er litt annerledes

enn andre barn på jord.

De kom til denne verden,

det vanskelige sted,

med mindre håndbagasje

enn vi er utstyrt med.

Vi voksne er så store

i gjerning og i ord.

Vår lille bror og søster

blir aldri riktig stor.

Vi har vår eng og åker.

Vi har vår kjøpmannsskap.

Og vi beregner livet

i vinning eller tap.

Det er så lett å skubbe

de små og svake vekk

og la dem stå tilbake

med hjelpeløse trekk.

Det er så lett å glemme:

Når siste båt skal gå

må alle passasjerer

la all bagasje stå.

Da blir det kanskje lettest

for disse små, fordi

de bare har et hjerte

med sorg og glede i.

Og gleden er så deilig.

Men sorgen er så trist.

Det har vår lille søster

og bror bestandig visst.

Så la oss gi dem gleden

til de skal gå ombord

med sine barnehjerter,

vår søster og vår bror.

<3

Anonym poster: dc6e36afc1aa2d438c59da3fc10c46e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor klem til deg! Håper du finner noen rundt deg etterhvert som du kan dele noe av dette med.

Skrevet

Nydelig tekst!

Håper du finner noen å prate med.. Finnes det en støttegruppe/samtalegruppe i nærheten av der du bor kanskje? God klem til deg!

Anonym poster: ae61b2c74de9ba9f3b1fe81facbe0a51

Skrevet

Klem til deg! Håper du får noen å prate med om dette, tror det er bra å slippe å føle seg så alene med alle tanker og følelser.

Skrevet

Stor klem til deg herfra også.

Ditt barn er heldig som har en mamma som bekymrer seg for fremtiden - det betyr bare at du bryr deg og at du er villig til å kjempe for ditt barns rettigheter.

Tenk at vi er heldige som bor i et land som har så mange muligheter og tilbud som kan bidra til et fullverdig liv for disse menneskene som har litt andre behov.

Prøv å se mulighetene for din lille gledesspreder istedet for begrensningene når de tunge tankene kommer :)

Anonym poster: e136d2644857c4bb1f8703f0a955c6cb

Skrevet

Nydelig tekst!

Håper du finner noen å prate med.. Finnes det en støttegruppe/samtalegruppe i nærheten av der du bor kanskje? God klem til deg!

Anonym poster: ae61b2c74de9ba9f3b1fe81facbe0a51

Nei, det finnes grupper for foreldre som har barn med autisme og andre diagnoser, men siden mitt barn ikke har en klar diagnose og legene ikke helt vet hvorfor hun er slik så hører jeg ikke til noen gruppe, hvis du forstår..

Finnes også kurs for foreldre som har barn med spesielle behov, men kurset for aleneforeldre er kun 1 gang i året og neste kurs er ikke før til høsten..

Sliter med masse følelser og tanker som jeg ikke kan dele med noen.. Ingen som virker interesset i å snakke med meg om det. Prøver jeg å snakke om det svarer de bare" det ordner seg" "ikke tenk på fremtiden, konsentrer deg om her og nå"

det er søren meg ikke lett når du ikke vet om barnet ditt vil klare seg alene når hun blir voksen! Det er så urettferdig! Jeg er misunnelig på foreldre med friske barn, så jævlig misunnelig! Hvorfor akkurat min datter? Min nydelige gode snille datter som ikke har gjort noe gale! Hvorfor??

Skulle ønske familien min kunne gått 1 uke i mine sko og sett hvor tøft det er..

Hi

Anonym poster: dc6e36afc1aa2d438c59da3fc10c46e1

Skrevet

Etter at sønnen min fikk diagnosene sine leste jeg dette diktet mange ganger og gråt mine modige tårer! Det er til tider vanskelig og sårt å være mamma til ett annerledesbarn, og jeg tror man må ha ett selv for å fullt ut forstå hvordan det er med alle sine gleder, utfordringer og bekymringer!

Men jeg tror det er sunt å tørre å kjenne på sorgen, fortvilelsen, maktesløsheten og bekymringer for fremtiden...

Stor klem til deg!! Jeg er sikker på at du er en flott mamma!!:)

Anonym poster: 47dd29c2ddf0be2b0789cfccc562a435

Skrevet

Jeg vet veldig godt hvordan du har det, til en viss grad i hvertfall. Jeg jobber på en avlastningsbolig for funksjonshemmede barn og er i kontakt med foreldre daglig.

Skjønner det er fryktelig vanskelig å ikke ha noen å prate med. Man trenger å lufte tankene sine innimellom og ha en skulder å gråte på. For det er beintøft å ha et barn med diagnose, og enda vanskeligere å ha et barn som er annerledes, men som ikke har noen passende diagnose.

Kanskje du kan søke noen å snakke med her inne? Har inntrykk av at det er fler med utrolig søte, nydelig barn med diagnoser /vanskelige hverdager her inne :-) masse lykne til hl! Husk at vi bor i et veldig fint land når det kommer tim de funksjonshemmede :-)

Gjest meg&mini
Skrevet

STOR klem til deg! Det var en nydelig tekst:)

Jeg håper at etterhvert som datteren din får en ordentlig diagnose at det blir også lettere for deg å snakke med andre i lignende situasjon.

Det Kliko sa hørtes også ganske lurt ut.

Kanskje du kan søke trøst her inne?

Det er mange her som har barn med en eller annen form for diagnose. Og selvom det er forskjellige diagnoser så har dere i hvertfall noe til felles?

Jeg ville også bare si at jeg synes du virker som en fantastisk mamma, stå på videre og lykke til med alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...