Gå til innhold

Egoistisk av svigermor å flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ti mil fra sin eneste og barnebarn?

Anonym poster: c25c53ff5470c3eb062c4a86169e41f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må jo få leve det livet hun vil hvor hun vil.

er jo hun som taper på å ikke kunne se barnebarn.

Anonym poster: c47519b1e92f4a04350f6e0b79d1d047

Skrevet

Nei

Ti mil er ikke så langt

Anonym poster: bbbe16000881cec9a5473c8879c9928b

Skrevet

Ånei får ikke dere ha barnevakt når dere vil nå? hun kan flytte akkurat hvor hun vil. også kan hun besøke barnebarnet innimellom. istedet for å være barnevakt annenhver helg

Anonym poster: aa42e709096ce88fb6511e90f16e2487

Skrevet

Nei det syns jeg ikke. Vi bor midt i mellom mine foreldre og samboers foreldre. Dvs ca 12 mil til begge besteforeldre. Det funker helt fint. Vi kan bare ikke være avhengig av de i hverdagen, men de passer gjerne barnet en helg i ny og ne når de ønsker det selv. I tillegg pleier vi å reise på helgebesøk innimellom. 10 mil er jo ikke så langt.

Anonym poster: 561d4c699313d50638e671377a71d91b

Skrevet

Nei, svigermor er vel en voksen dame som kan bestemme selv hvor hun vil bo

Skrevet

Besteforeldre har ikke noe ansvar så svaret mitt er nei. Men om jeg ville ha gjort det som bestemor er et helt annet spørsmål. Jeg tror også jeg hadde blitt såret om moren min hadde flyttet 10 mil vekk fra sitt barnebarn med mindre det var av veldig vektige grunner.

Anonym poster: a5dc7a318253c213964dd8769b15a206

Gjest yrild
Skrevet

Hun må jo velge det som hun ønsker for sitt liv Det er en sunn egoisme :-) Synes du det ville vært egoistisk av dere å flytte til utlandet fordi dere da hadde bedre muligheter?

10 mil er ikke all verden da :-)

Skrevet

Det blir jo hennes valg, men hun bør kanskje ha i bakhodet at hun en gang blir gammel og ønsker hjelp fra sønn og barnebarn. Da føles nok plutselig 10 mil vesentlig lenger.

Skrevet

10 mil er vel ikke noe? Da kan man fortsatt ta seg en dagstur.

Hun er en voksen dame som er ferdig med barn, da kan man gjøre som man vil. Kanksje det til og med kan finnes en grunn til det - hun kanskje ikke har lyst å være avlastningsperson for barnebarnet sitt uten heller kommer på besøk når hun har lyst?

Anonym poster: 6b64c48430639ee3b75178e4f4750ada

Skrevet

Det er da ikke langt, vi har ti mil til nærmeste butikk....

Anonym poster: aab202c09714c01114dba0cd8eaf569e

Skrevet

Oi hele 10 mil. Bra for svigermor. For HI virker ikke som verdens koseligste svigerdatter som ikke unner sin sivermor såpass.

Hun bestemmer over livet sitt og 10 mil er da ingen ting. Ta deg sammen Hi.

Anonym poster: 8e3eae5d77257e47c35b6e9a54774e71

Skrevet

10 mil er mye hvis svigermor f.eks. forventer at dere skal komme innom hver dag, eller er avhengig av at dere skal hjelpe henne. Hvis svigermor klarer seg selv, så kan hun vel bo akkurat der hun vil. Hvis dere har et forhold som involverer at dere av og til besøker hverandre, så er jo ikke 10 mil så veldig langt.

Anonym poster: 60594c5d772ef7f89b10b5f20c0bef6a

Skrevet

Jeg kjenner et sett besteforeldre som gjorde det for noen få år siden. Etter min mening var det både egoistisk og dumt av dem, men selvfølgelig deres eget valg. Moren var alene med barna og både hun og ungene hadde hatt god hjelp i å ha familie i nærheten. Det hadde blant annet gjort at ungene kunne fått være "alene" hjemme etter skolen, mens mor jobbet, tidligere, noe som ville betyd mye økonomisk.

At de valgte å flytte var selvfølgelig deres eget valg, men nå etter bare ca to år klager de på at barnebarna ikke besøker dem ofte nok og de forventer at datteren skal komme å hjelpe dem med praktiske ting, besøke dem når de er syke ol. Da kan de takke seg selv for at de sitter alene uten noen til å stille opp for dem når de trenger det.

Anonym poster: fa93f5c6cfb5f75751cae16ebef0e892

Skrevet

Min mor flyttet ca 18 mil fra oss (flyttet også 50 mil unna i et år).. før det så bodde hun rett over gata..

Jeg syns det var veldig egoistisk, syns det blir noe annet hvis barnet ditt tar med seg barnebarnet og flytter..

Nå er det 5 år siden hun flyttet og jeg bryr meg ikke lenger.. men jeg blir veldig irritrert hvis hun sier eller gjør noe som viser hvor lite hun kjenner sønnen min.. det kan hun takke seg selv for.. og hun maser mye om at vi skal flytte til dit hum bor.. ikke aktuelt

Skrevet

Det må hun få gjøre :) Kan være godt for henne å komme seg bort også :)

Vi bor i Oslo, foreldrene mine i nord trøndelag, hans i helt sør i hordaland :) Lang imellom men vi trives slik :)

Skrevet

10 mil er jo ikke så ille? Min mor flyttet 150 mil hun (ny kjæreste), og vi har ellers et godt forhold. Jeg tenker jo at det blir vanskelig hvis hun trenger hjelp på sine eldre dager. Hun er pensjonisist, så hun er ingen ung bestemor heller, men det får nesten bli hennes problem. Jeg prøver å overtale henne til å kjøpe en leilighet hun kan leie ut i nærheten av oss slik at hun har et sted å gjøre av seg hvis samboeren skulle falle fra, ev. det blir slutt. De bor i hans hus, og hun har en del penger på bok etter hussalg (han har nedbetalt hus i "huttaheita", ikke noe poeng å kjøpe seg inn der). Ettersom hun ikke jobber kan hun benytte seg av rimelige flybilletter og kommer noen ganger i året.

Det blir jo litt dumt å kalle det egoistisk, mange flytter jo langt unna hjembygda og foreldrene, da burde jo de også flytte hjem når de stifter familie, eller skal besteforeldrene komme flyttende etter?

Anonym poster: 7fc2473efa635711a9009d8889afa8b8

Skrevet

Mine foreldre flyttet til ande siden av verden. Deres drøm å bo der, vi er alle barna voksene og kan da ta oss av ungene våre selv hvorfor skulle ikke denne svigermoren få flytte på seg om hun ønsker det samme hva grunnen er til at hun ønsker flytting har hun all rett til å kun tenke på seg selv når barnet hennes nå er voksen og utflyttet

Anonym poster: 3d87c90828eb0a84074c655da8486bee

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvor gammel er du, HI?

Kanskje på tide å innse at ikke hele verden handler om deg?

10 mil er IKKE langt

Skrevet

10 mil er ikke langt,det er nær nok til å kunne ta en dagstur hvis det skulle være noe.

Eneste jeg synes kan være egoistisk er desom hun krever at det er dere som må komme på besøk til henne hkver gang og dette gjerne skal skje flere ganger i måneden. Det er hun som velger å flytte så da må hun også kunne komme til dere mange av gangene :)

Skrevet

Hva er årsaken til flyttingen da, HI?

Anonym poster: a5dc7a318253c213964dd8769b15a206

Skrevet

Ti mil fra sin eneste og barnebarn?

Anonym poster: c25c53ff5470c3eb062c4a86169e41f6

Det kunne ha like vert deg som flytta . Egoistisk av deg da ?

Anonym poster: f9dea605f66e89ba29cc1badd0a24e6a

Skrevet

Huff, håper ikke mine barn synes jeg er egoistisk når jeg flytter til varmere strøk pga helse når minsten har etablert seg.....

Anonym poster: aab202c09714c01114dba0cd8eaf569e

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilket forhold dere har....er dere nært knyttet og hun har vært en delaktig omsorgsperson i barnet ditt sitt liv, er det klart kjedelig at hun flytter. Det er kjempevanskelig å ikke ha foreldre/svigers i nærheten når man har barn, men i mitt hode er det et luksusproblem. Og man kan ikke forvente at andre skal innfri ens egne ønsker når det kommer til valg av bosted...det blir litt for rart.

Gjest sussie77
Skrevet

Nei det syntes jeg ikke. Det må hun da bestemme selv, og 10 mil er da vel ikke så langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...