Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 1. Når legger du babyen for natten? 2. Hvor ofte/mye spiser den lille? 3. Har dere mye barnevakt? Evt er babyen vant til andre enn mamma/pappa? Jeg er så lei av kommentarer om at jeg ammer for ofte, legger babyen for sent og at jeg MÅ ha barnevakt jevnlig for at ungen skal bli vant til andre enn meg Kan ikke folk bare slutte å bry seg ? :/ Jeg ammer hver/annenhver time hele døgnet ca, men han spiser lite av gangen. Spiser et par min og nekter å spise mer (mistenker stille refluks etter å ha lest litt om det her inne). Legger han ca halv 9 om kvelden. Har hatt barnevakt 2 ganger på 2-3 timer hver gang. Ellers mye på besøk hos venner og familie, og mye med barselgruppa. Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Ikke hør på hva alle andre sier.. Han er 2mnd, og de følger ikke en klokke, de trenger heller ikke å bli så mye vant til andre personer, da mamma og pappa er alt for de. Jeg legger min i halv 10tiden, han spiser 2-4ganger frem til 7-8tiden når det er morgen. Ikke hatt barnevakt enda, for har ikke hatt behov, men vi er ute på besøk osv da.. Anonym poster: ccf3e5d63934c3d84bbbf79c0b8eade2
Vicky 83 Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Hei! For noen rare kommentarer.. Vi legger babyen en gang mellom 20 og 22. Godt fornøyd med å klare å legge henne såpass tidlig. Samtidig passer det ikke for oss å legge henne tidligere for øyeblikket da jeg vil ha storeror i seng først. Deretter er det amming og kos med baby før vi legger henne. Hun ammes mye om dagen, har ikke kontoll, mulig det er hver/annenhver time. Hun koser seg ofte med puppen. På natten er det 1-2 ganger, deilig:-) Jeg har hatt barnevakt til henne en gang da jeg var hos tannlegen. Var borte i tre kvarter, og hun ble passet av besteforldrene sine. Litt besøk ellers.
<3 2G <3 Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 1. Mellom 19 og 21 helst. Han bestemmer selv 2. 3-4 timer mellom på dagen, 1 gang på natten. Litt vann på varme dager og natten. 3. Null barnevakt, trenger det ikke og ser ikke grunn for det. Bror på 7 hadde vi barnevakt på første gangen da han var ett par dager unna å fylle 1. Gjør det du/dere føler er greit. Ikke gi etter for noe du ikke føler er naturlig for deg.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Ikke bry deg om det.. Her har vi nettopp greid å få han i seng mellom 22-00.. For noen uker siden roet han seg ikke før nærmere 01 tia. Slik var det med storesøstra også.. Så gikk det gradvis nedover til hun tok natta rundt kl 21.. Og fra kl 21 gikk det mange mnd før vi fikk lagt henne kl 20. Nå ammer jeg ikke av diverse grunner jeg ikke tar her, men da jeg gjorde det fikk han så ofte ham ville. Barnevakt må man gjøre som man bil med mener jeg.. Men man har jo ikke barnevakt bare for å venne barnet til andre. Det blir for dumt. Om man trenger det så trenger man det.. Men om man vil baby skal bli vant med folk, så får man heller ha mye besøk da Nei, gjør det på din måte du! Ingenting er "feil" så tidlig
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 1. Når legger du babyen for natten? 2. Hvor ofte/mye spiser den lille? 3. Har dere mye barnevakt? Evt er babyen vant til andre enn mamma/pappa? Jeg er så lei av kommentarer om at jeg ammer for ofte, legger babyen for sent og at jeg MÅ ha barnevakt jevnlig for at ungen skal bli vant til andre enn meg Kan ikke folk bare slutte å bry seg ? :/ Jeg ammer hver/annenhver time hele døgnet ca, men han spiser lite av gangen. Spiser et par min og nekter å spise mer (mistenker stille refluks etter å ha lest litt om det her inne). Legger han ca halv 9 om kvelden. Har hatt barnevakt 2 ganger på 2-3 timer hver gang. Ellers mye på besøk hos venner og familie, og mye med barselgruppa. Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884 1. Legger ham 21.30-22, men det er ikke før nå den siste uken- før det har han vært i stua med oss til vi legger oss. 2. Spiser så ofte han har behov, og det varierer. Noen ganger er det hver time, andre ganger hver fjerde time. Om natten er det hver 5-6 time. Kommer an på aktiviteten og hvor mye han spiser hver gang eller om det er økedøgn. 3. Har ikke hatt barnevakt i det hele tatt, og det kommer jeg ikke til å ha på lenge enda. Han har vært med pappaen sin mens jeg har vært på tur med hunden, hos legen etc, men da kun 1-2 timer. Han tar ikke flaske, så det går ikke uansett, men om så, så hadde jeg ikke sendt ham til barnevakt uten at jeg hadde måttet likevel. Måtte evt vært for noen få timer, over natten er helt uaktuelt på flere mnd enda. Du- drit i hva alle andre mener. Du er mamma, du kjenner ungen best, og morsinstiktet skal man heller ikke tulle med. Ungen din er bare bitteliten enda og trenger primært mammaen sin. Barnevakt og slikt kan man spare til man MÅ, eller til ungen blir eldre og mer utadrettet. Ungen venner seg tidsnok til andre, min eldste var ikke hos barnevakt før hun var flere mnd gammel, og var ganske stor før hun sov over hos besteforeldre. Og hun er da slett ingen mammadalt nå som hun er fire, og stortrives hos besteforeldre og andre nå. Gjør det som er rett for babyen og deg, det er det som teller.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Takk for svar alle sammen Veldig godt å høre hva dere gjør. Føler absolutt ikke jeg er helt på bærtur lengre Selv om kommentarene fra andre har fått meg til å tvile. Er førstegangs, men synes ærlig talt jeg er flink med babyen selv om andre skal ha det til at alt jeg gjør er feil Jeg koser meg med ammingen og er veldig glad for at jeg får til ammingen. Selv om han tydeligvis plages med spisingen og foretrekker små hyppige måltider så koser jeg meg med å amme han. Har forresten snakket med helsesøster om dette, men ikke vært inne på "diagnosen" stille refluks. Jeg prøver å legge han før han blir overtrøtt, og har per i dag aldri brukt mer enn 5 min på å legge han Hadde kun barnevakt fordi jeg måtte, ellers hadde jeg droppet det. Får rare blikk når jeg sier det. Det verste er at søsteren min har en på 7 mnd. Han overnatter hos mamma 1-2 ganger per uke, gjerne 2 netter i strekk. Dette har pågått siden han var 2 mnd ca. Søsteren min er en av de som mener jeg bør overlate babyen til andre innimellom for at han skal bli vant til andre. Synes det er bedre ar babyen er hos mammaen sin enn at han bor hos mormor ! Huff :/ blir ikke sliten av å ha baby, blir sliten av familien og deres meninger Hi Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Legges cirka kl. 20, sover da til 5-6 tiden. Skikkelig sovebaby. Spiser ikke til faste tider, men etter behov. Føler til tider hun er koblet til puppen hele dagen. Har hatt en del barnevakt, men det er når hun sover og jeg kun skal på butikken. Hun blir vant til andre selv om jeg er tilstede. Eldste hadde jeg ikke barnevakt på før hun var 18 mnd, mellomste var ca 10 mnd og yngste var vel en uke. De eldste var godt vant med andre likevel. Anonym poster: 83aa493780d3b1af9a43eda618686e84
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Ikke bry deg om det.. Her har vi nettopp greid å få han i seng mellom 22-00.. For noen uker siden roet han seg ikke før nærmere 01 tia. Slik var det med storesøstra også.. Så gikk det gradvis nedover til hun tok natta rundt kl 21.. Og fra kl 21 gikk det mange mnd før vi fikk lagt henne kl 20. Nå ammer jeg ikke av diverse grunner jeg ikke tar her, men da jeg gjorde det fikk han så ofte ham ville. Barnevakt må man gjøre som man bil med mener jeg.. Men man har jo ikke barnevakt bare for å venne barnet til andre. Det blir for dumt. Om man trenger det så trenger man det.. Men om man vil baby skal bli vant med folk, så får man heller ha mye besøk da Nei, gjør det på din måte du! Ingenting er "feil" så tidlig De mener jeg skal ha barnevakt for å få alenetid. Jeg ønsket meg barn veldig sterkt og er villig til å i slipp på hva som helst for babyen. Men til nå føler jeg at jeg lever det samme livet bare med den ekstra gleden med min lille gutt har ikke gitt slipp på noe, og jeg trenger ikke alenetid. jeg drar på shopping med han, jeg besøker venninner, jeg drar i parken og har piknik til og med Og når samboeren min kommer hjem fra jobb får jeg avlastning når han koser seg med sønnen sin. Hva skal jeg med barnevakt, hadde bare savnet han Ja her får også babyen mat når han ønsker det. Fikk beskjed fra søsteren min om å kun amme hver 3. time, og heller få fokuset bort fra puppen hvis han ønsker mat før det har gått 3 timer. Synes det er helt utrolig :S nekte babyen mat? :S Takk for svar forresten Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884
Lucia27 Skrevet 6. juni 2013 #10 Skrevet 6. juni 2013 Sovner alt fra 20- 24... Sover godt om natta, står sjelden opp før i 12-tida. Spiser nøyaktig når og hvor det passer oss. Barnevakt er totalt uaktuelt i lang tid enn, rett og slett fordi jeg ikke ønsker å gi slipp. Det plager meg enormt bare å tenke på å være adskilt fra lillebabyen min... Nei takk! Kan man ikke få lov til å gjøre det man føler naturlig og greit selv, man kan jo ikke akkurat skade en baby med søvn, kos, mat og nærhet?!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. juni 2013 #11 Skrevet 6. juni 2013 For å si det sånn, utifra det du skriver, er det søsteren din som er på jordet, ikke du. Man nekter ikke unger mat, og det er heller ikke riktig å sette ungene bort støtt og stadig. Det å få barn betyr å kunne sette sine egne behov til side innimellom, og la hensynet til barna gå først. Så her er det du som har rett- følg instinktet ditt du.
Lucia27 Skrevet 6. juni 2013 #12 Skrevet 6. juni 2013 Ikke bry deg om det.. Her har vi nettopp greid å få han i seng mellom 22-00.. For noen uker siden roet han seg ikke før nærmere 01 tia. Slik var det med storesøstra også.. Så gikk det gradvis nedover til hun tok natta rundt kl 21.. Og fra kl 21 gikk det mange mnd før vi fikk lagt henne kl 20. Nå ammer jeg ikke av diverse grunner jeg ikke tar her, men da jeg gjorde det fikk han så ofte ham ville. Barnevakt må man gjøre som man bil med mener jeg.. Men man har jo ikke barnevakt bare for å venne barnet til andre. Det blir for dumt. Om man trenger det så trenger man det.. Men om man vil baby skal bli vant med folk, så får man heller ha mye besøk da Nei, gjør det på din måte du! Ingenting er "feil" så tidlig De mener jeg skal ha barnevakt for å få alenetid. Jeg ønsket meg barn veldig sterkt og er villig til å i slipp på hva som helst for babyen. Men til nå føler jeg at jeg lever det samme livet bare med den ekstra gleden med min lille gutt har ikke gitt slipp på noe, og jeg trenger ikke alenetid. jeg drar på shopping med han, jeg besøker venninner, jeg drar i parken og har piknik til og med Og når samboeren min kommer hjem fra jobb får jeg avlastning når han koser seg med sønnen sin. Hva skal jeg med barnevakt, hadde bare savnet han Ja her får også babyen mat når han ønsker det. Fikk beskjed fra søsteren min om å kun amme hver 3. time, og heller få fokuset bort fra puppen hvis han ønsker mat før det har gått 3 timer. Synes det er helt utrolig :S nekte babyen mat? :S Takk for svar forresten Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884 Du vet best om og når du trenger alenetid... Etter 2-3mnd høres det absurd ut å prøve å presse deg til å forlate den lille. Stå på ditt, det er ditt barn, fine instinkter og følelser... Nekte babyer pupp! Tragisk vranglære som jeg nesten ikke kan tro på at fortsatt forkynnes. Dessverre vet jeg med sikkerhet at det gjøres da jeg selv fikk dette "gode rådet" fra helsesøster fordi babyen min er for tykk i følge henne... Gjett om jeg fulgte rådet?
studVest Skrevet 6. juni 2013 #13 Skrevet 6. juni 2013 Gled deg til å nr. to kommer, hvis dere vil ha flere, vel å merke! Det er en helt annen verden. Huff så usikker jeg var som førtegangs, altså. Eldste hadde en periode rundt 2-3-måneders alder hvor hun spiste hele natta og gjerne sov 6-7 timer sammenhengende på dagen. Det var jo OVERHODE ikke i samsvar med "lærebøkene", ble jo helt engstelig. Samtidig prøvde jeg å være flink mamma, og komme fort tilbake til vante rutiner, som hs anbefalte. Satt og tvinte tommeltotter mens vesla sov, ble jo utslitt etterhvert. Tenk så mye søvn jeg gikk glipp av :/ Denne gangen kommer vi til å vente med strenge rutiner så lenge som mulig, de kommer av seg selv når lille er klar for det, iallefall var det slik med eldste.
studVest Skrevet 6. juni 2013 #14 Skrevet 6. juni 2013 For å si det sånn, utifra det du skriver, er det søsteren din som er på jordet, ikke du. Man nekter ikke unger mat, og det er heller ikke riktig å sette ungene bort støtt og stadig. Det å få barn betyr å kunne sette sine egne behov til side innimellom, og la hensynet til barna gå først. Så her er det du som har rett- følg instinktet ditt du. Instinkt er stikkordet her, ja! Alt annet bør tas med en klype salt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #15 Skrevet 6. juni 2013 For å si det sånn, utifra det du skriver, er det søsteren din som er på jordet, ikke du. Man nekter ikke unger mat, og det er heller ikke riktig å sette ungene bort støtt og stadig. Det å få barn betyr å kunne sette sine egne behov til side innimellom, og la hensynet til barna gå først. Så her er det du som har rett- følg instinktet ditt du. Takk trengte å høre det har vært veldig usikker på om jeg gjør babyen avhengig av meg, men herregud, en baby på 2 mnd SKAL være avhengig av mamman sin Ja søsteren min er faktisk 2-barnsmor og hun vet "alt" !! Slitsomt... Tror babyen min har det bedre enn hennes barn selv om jeg gjør alt feil og hun gjør alt riktig (hennes ord) Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #16 Skrevet 6. juni 2013 Ikke bry deg om det.. Her har vi nettopp greid å få han i seng mellom 22-00.. For noen uker siden roet han seg ikke før nærmere 01 tia. Slik var det med storesøstra også.. Så gikk det gradvis nedover til hun tok natta rundt kl 21.. Og fra kl 21 gikk det mange mnd før vi fikk lagt henne kl 20. Nå ammer jeg ikke av diverse grunner jeg ikke tar her, men da jeg gjorde det fikk han så ofte ham ville. Barnevakt må man gjøre som man bil med mener jeg.. Men man har jo ikke barnevakt bare for å venne barnet til andre. Det blir for dumt. Om man trenger det så trenger man det.. Men om man vil baby skal bli vant med folk, så får man heller ha mye besøk da Nei, gjør det på din måte du! Ingenting er "feil" så tidlig De mener jeg skal ha barnevakt for å få alenetid. Jeg ønsket meg barn veldig sterkt og er villig til å i slipp på hva som helst for babyen. Men til nå føler jeg at jeg lever det samme livet bare med den ekstra gleden med min lille gutt har ikke gitt slipp på noe, og jeg trenger ikke alenetid. jeg drar på shopping med han, jeg besøker venninner, jeg drar i parken og har piknik til og med Og når samboeren min kommer hjem fra jobb får jeg avlastning når han koser seg med sønnen sin. Hva skal jeg med barnevakt, hadde bare savnet han Ja her får også babyen mat når han ønsker det. Fikk beskjed fra søsteren min om å kun amme hver 3. time, og heller få fokuset bort fra puppen hvis han ønsker mat før det har gått 3 timer. Synes det er helt utrolig :S nekte babyen mat? :S Takk for svar forresten Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884 Du vet best om og når du trenger alenetid... Etter 2-3mnd høres det absurd ut å prøve å presse deg til å forlate den lille. Stå på ditt, det er ditt barn, fine instinkter og følelser... Nekte babyer pupp! Tragisk vranglære som jeg nesten ikke kan tro på at fortsatt forkynnes. Dessverre vet jeg med sikkerhet at det gjøres da jeg selv fikk dette "gode rådet" fra helsesøster fordi babyen min er for tykk i følge henne... Gjett om jeg fulgte rådet? Hehe, tipper du IKKE fulgte det gode rådet helsesøster som sier at babyen er for tykk? Jaja, sånn kan det gå. Gutten min var bare 2870 gram da han ble født og er fortsatt en del under snittet. Men hadde ikke nektet han pupp om han så var langt over snittet. Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #17 Skrevet 6. juni 2013 Gled deg til å nr. to kommer, hvis dere vil ha flere, vel å merke! Det er en helt annen verden. Huff så usikker jeg var som førtegangs, altså. Eldste hadde en periode rundt 2-3-måneders alder hvor hun spiste hele natta og gjerne sov 6-7 timer sammenhengende på dagen. Det var jo OVERHODE ikke i samsvar med "lærebøkene", ble jo helt engstelig. Samtidig prøvde jeg å være flink mamma, og komme fort tilbake til vante rutiner, som hs anbefalte. Satt og tvinte tommeltotter mens vesla sov, ble jo utslitt etterhvert. Tenk så mye søvn jeg gikk glipp av :/ Denne gangen kommer vi til å vente med strenge rutiner så lenge som mulig, de kommer av seg selv når lille er klar for det, iallefall var det slik med eldste. Ja blir flere barn uten tvil jeg har egentlig ikke vært usikker før de begynte å påpeke alle "feilene" mine :/ har latt babyen styre døgnet, og sånn smått begynt å prøve å legge han før vi legger oss. Det fungerte utmerket, og han legger seg nå ca halv 9. Så vi har gjort det som passer for oss og baby. Har lest litt om ting på nettet og ser hva andre gjør, for så å finne den metoden som fungerer for oss. Det er det med barnevakt som plager meg mest. Hadde de fått viljen sin hadde jeg hatt barnevakt 3-4 dager i uka, gjerne en overnatting også. Uaktuelt! Og å besøke de er nesten slitsomt. "Seriøst, skal han ha mat IGJEN??" Hører jeg hele tiden. Vel... Etter 5 min amming skjønner jeg at babyen er sulten igjen etter 1-2 timer! Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884
studVest Skrevet 6. juni 2013 #18 Skrevet 6. juni 2013 Gled deg til å nr. to kommer, hvis dere vil ha flere, vel å merke! Det er en helt annen verden. Huff så usikker jeg var som førtegangs, altså. Eldste hadde en periode rundt 2-3-måneders alder hvor hun spiste hele natta og gjerne sov 6-7 timer sammenhengende på dagen. Det var jo OVERHODE ikke i samsvar med "lærebøkene", ble jo helt engstelig. Samtidig prøvde jeg å være flink mamma, og komme fort tilbake til vante rutiner, som hs anbefalte. Satt og tvinte tommeltotter mens vesla sov, ble jo utslitt etterhvert. Tenk så mye søvn jeg gikk glipp av :/ Denne gangen kommer vi til å vente med strenge rutiner så lenge som mulig, de kommer av seg selv når lille er klar for det, iallefall var det slik med eldste. Ja blir flere barn uten tvil jeg har egentlig ikke vært usikker før de begynte å påpeke alle "feilene" mine :/ har latt babyen styre døgnet, og sånn smått begynt å prøve å legge han før vi legger oss. Det fungerte utmerket, og han legger seg nå ca halv 9. Så vi har gjort det som passer for oss og baby. Har lest litt om ting på nettet og ser hva andre gjør, for så å finne den metoden som fungerer for oss. Det er det med barnevakt som plager meg mest. Hadde de fått viljen sin hadde jeg hatt barnevakt 3-4 dager i uka, gjerne en overnatting også. Uaktuelt! Og å besøke de er nesten slitsomt. "Seriøst, skal han ha mat IGJEN??" Hører jeg hele tiden. Vel... Etter 5 min amming skjønner jeg at babyen er sulten igjen etter 1-2 timer! Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884 Ja, det maset om barnevakt var så grusomt slitsomt. Ville ikke ha bv, men da ble jeg stemplet som hysterisk, og folk himla med øynene. "Alle" mente jeg behøvde "egentid", men da jeg først lot meg presse til at svigermor (som forsåvidt er en veldig grei dame, bare ualminnelig engasjerte i bestemorrollen - når hun er på besøk er det hun som er mammaen ), endte det med at jeg ikke klarte å konsentrere meg om noe, var forferdelig rastløs og hadde konstant brystspreng! Da jeg kom hjem og var helt syk av lengsel og bare ville holde og amme, så hadde vesla akkurat svelgt unna 200 ml utpumpa mm og lå og sov på brystet til svigermor. Klarte ikke å være bestemt nok til bare å ta babyen MIN til meg. Satte meg på do mens jeg gråt og pumpet samtidig, hatet dessuten å pumpe Denne gangen har de eldstejenta å styre med, så nå får babyen og jeg mer fred Mener bestemt at et spedbarn har svært lite utbytte av å skulle vandre fra det ene fanget til det neste. Da er det utelukkende snakk om de som vil holde sitt behov.
4Nøtter Skrevet 7. juni 2013 #19 Skrevet 7. juni 2013 Da min første var på den alderen ammet jeg 15-20 ganger i døgnet. Ungen la seg når vi la oss, ca 23. Og vi hadde ikke hatt barnevakt. Hvem er disse menneskene som maser på deg? De kan ikke ha htt egne barn, i så fall er det så lenge siden at de har glemt hvordan det var.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #20 Skrevet 7. juni 2013 Gled deg til å nr. to kommer, hvis dere vil ha flere, vel å merke! Det er en helt annen verden. Huff så usikker jeg var som førtegangs, altså. Eldste hadde en periode rundt 2-3-måneders alder hvor hun spiste hele natta og gjerne sov 6-7 timer sammenhengende på dagen. Det var jo OVERHODE ikke i samsvar med "lærebøkene", ble jo helt engstelig. Samtidig prøvde jeg å være flink mamma, og komme fort tilbake til vante rutiner, som hs anbefalte. Satt og tvinte tommeltotter mens vesla sov, ble jo utslitt etterhvert. Tenk så mye søvn jeg gikk glipp av :/ Denne gangen kommer vi til å vente med strenge rutiner så lenge som mulig, de kommer av seg selv når lille er klar for det, iallefall var det slik med eldste. Ja blir flere barn uten tvil jeg har egentlig ikke vært usikker før de begynte å påpeke alle "feilene" mine :/ har latt babyen styre døgnet, og sånn smått begynt å prøve å legge han før vi legger oss. Det fungerte utmerket, og han legger seg nå ca halv 9. Så vi har gjort det som passer for oss og baby. Har lest litt om ting på nettet og ser hva andre gjør, for så å finne den metoden som fungerer for oss. Det er det med barnevakt som plager meg mest. Hadde de fått viljen sin hadde jeg hatt barnevakt 3-4 dager i uka, gjerne en overnatting også. Uaktuelt! Og å besøke de er nesten slitsomt. "Seriøst, skal han ha mat IGJEN??" Hører jeg hele tiden. Vel... Etter 5 min amming skjønner jeg at babyen er sulten igjen etter 1-2 timer! Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884 Ja, det maset om barnevakt var så grusomt slitsomt. Ville ikke ha bv, men da ble jeg stemplet som hysterisk, og folk himla med øynene. "Alle" mente jeg behøvde "egentid", men da jeg først lot meg presse til at svigermor (som forsåvidt er en veldig grei dame, bare ualminnelig engasjerte i bestemorrollen - når hun er på besøk er det hun som er mammaen ), endte det med at jeg ikke klarte å konsentrere meg om noe, var forferdelig rastløs og hadde konstant brystspreng! Da jeg kom hjem og var helt syk av lengsel og bare ville holde og amme, så hadde vesla akkurat svelgt unna 200 ml utpumpa mm og lå og sov på brystet til svigermor. Klarte ikke å være bestemt nok til bare å ta babyen MIN til meg. Satte meg på do mens jeg gråt og pumpet samtidig, hatet dessuten å pumpe Denne gangen har de eldstejenta å styre med, så nå får babyen og jeg mer fred Mener bestemt at et spedbarn har svært lite utbytte av å skulle vandre fra det ene fanget til det neste. Da er det utelukkende snakk om de som vil holde sitt behov. Hmm, har vi samme svigermor ? eneste forskjellen er at om jeg ringer og er på vei hjem, så venter hun slik at jeg får amme i stedet for å fi flaske hvis jg ikke er langt unna såklart. Anonym poster: 71e252bfbd00c1670b41dbb49256f884
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2013 #21 Skrevet 7. juni 2013 Jenta mi er snart 3 mnd. 1. Når legger du babyen for natten? - 21.30-22.00. Vi prøver å vende henne sakte til å legge seg tidligere og tidliere... I starten roet hun seg ikke før 23-01. Sover da til 3-6, og får mat, for så å sove et par timer til. 2. Hvor ofte/mye spiser den lille? - Ca annenhver time. Noen ganger går det 3-4 timer mellom, men det er sjeldent. Noen ganger vil hun ha mat etter bare èn time. 3. Har dere mye barnevakt? Evt er babyen vant til andre enn mamma/pappa? - Overhodet ingen barnevakt, synes det er altfor, altfor tidlig. Hun smiler til mennesker hun liker, andre er hun mer skeptisk til. Jeg lar folk jeg stole på, holde henne, så fremt hun trives med det, så hun styrer sosialiseringen på egenhånd. Hun blir fort sliten av mye forskjellige ansikter, så vi tar det med ro. Anonym poster: f74e64d2ed821590f8a26720d722ec82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå