Gjest Anybody Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Balkongen min er akk så fin full av grønsaksplanter og blomster. Så skulle a mor ut å vanne og nyte litt kveldssol, men så!! Faen ar det ikke en brunsneglejævel som hadde lavet seg opp langs balkongen og ned i agurkkassen! Så hva gjør jeg nå da? Begynner med alkohol misbruk og søker etter døgnplantevakt på mittanbud? Skal jeg si opp jobben? For den jævelen er et bedriten flokkdyr, og fant den først veien kommer det vel fler slimskaller?! Finnes det forresten strømgjerde i miniatyr? Det løser jo snegle problematikken, men da må jeg jo ansette au pair for avkom våk på balkongen istedenfor gartnerdøgnvakt. Er dette forresten noe nav dekker? Det kan jo som sagt føre til depresjon som igjen fører til langtidssykmeldong som igjen er ugunstig for staten, så staten dekker sørvest mine omkostninger her om jeg sender kviteringer for strømgjerde, au-pair/døgngartner og øl gjør de ikke? Om ikke, er det noe jeg kan få gjennomslag for om jeg blir speed politiker og stiler til valg til høsten? "Parti antislim" - fjerne snørr - fjerne snegler - fjerne (fyll inn ønsker) Nei huff nå trøstedrikker jeg gele shots..
Gjest sug lut Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Haha, unnskyld at jeg ler, det er ufyselig tanke at ikke engang en balkong er trygg.. og det har hele tida vært min faste tro og trøst at jeg i alle fall ikke får snegler. Så til forebygging. Kjøp Ferromol på hagesenter og dryss langsmed der sneglene kan finne på å klatre - det er sneglegodis, og de dævver av det, men først etter å ha blitt rapemette og så krabbet innunder ett eller annet i bakken, så du slipper å finne likene. Da er det stor sjanse for at de heller eter på bakken enn å klatre! Eller du kan ha salt på kanten av balkongen, men det er upraktisk...
bIomstre Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Det er lov med krampegråt når sånt skjer! Og ja, det finnes faktisk elektriske sneglegjerder! Men de er kanskje mest egnet på frimark... Til blomsterkasser kan man lage sneilegjerder av metall eller metallnetting (forme som 1-tall med kanten utover). Rundt potter kan man ha kobberteip (minst 5 cm brede). Utgifter til forebygging av psykisk helse burde helt klart dekkes!
Gjest amandine Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Ellers er årets tips som følger: En sprayflaske fylles med 50/50 vann og salmiakk, spray på sneglene. Så dør de, og dagen etter er de borte. Hvor de blir av vet jeg ikke, men det bryr jeg meg heller ikke om.
Gjest Anybody Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Sneglegjødsel? De er definisjonen på jevnet med jorden? Dette må prøves i morgen. Nå er det vin med Amadia teamet
Iiiiik Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Snegler er næring for snegler, de du dreper amandine, blir altså vekstgrunnlag for broren eller fetteren. Det er jo derfor de nematodene funker så bra. Dreper du én, dreper du mange.
Gjest sug lut Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Men hvor får man kjøpt nematodene? Jeg har tenkt å nematodere for allmennheten, faktisk, fordi den fine turveien er blitt et snegleinferno.
Iiiiik Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Vet de har det på Plantasjen i hvert fall. Eller hadde, i fjor ble jo alt og alle utsolgt for herligheten. Jeg skal også nematodere (kult ord) for allmennheten, ser ut til at vi har et herlig klekkeri i begynnelsen av veien vår, på en gangvei. Min yngste er sneglemorder og dreper alle han ser der borte, men det dukker jo bare opp like mange dagen etter uansett.
Gjest sug lut Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Dreping er jo bare foring, men dreping som fortsetter å generere dreping er jeg stor tilhenger av. Så Plantasjen, faktisk? Fint!
Gjest Anybody Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 Da har mamma fått beskjed om å hjelpe med det fra plantasjen i morgen, atomkrig mot sneglene er herved starter!! Go and die! Lurer på om solen også hjelper på å ta livet av mine planter, agurken henger litt samme med både paprika og bringebær.. De får strålende sol hele dagen er det dumt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå