Gå til innhold

baby som skriker seg i søvne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man da? Alle er jo så imot skrikekurer, for det er skadelig, men hva gjør man når babyen skriker seg i søvn uansett hvor mye oppmerksomhet han får?

Han er 8mnd, og har alltid hatt en slags gryntelyd før han sovner, nå er den blitt til skriking\grining til han sovner. Nesten så han skriker til han finner roen. Jeg tar han opp og trøster han, prøvd å vugge, gir koseklut og smokk, men det er det eneste som funker.. Dette kan jo ikke være bra? Til og med i vogn og i bil så gjør han sånn... Har prøvd å legge han før han er kjempetrøtt, men det er samme da og. Jeg er der jo hele tiden og trøster, men ingenting funker. Han sovner som regel etter ca. 5min..

Anonym poster: e881c2f338138dcb23e9776a4b96ab4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du er sammen med ham de 5 minuttene det tar, ser jeg ingenting galt i det.

Anonym poster: c554cf6bfcb47521ec3541515fa85e5a

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Sånn var min også. Uansett hvor mye jeg busset og trøstet, så måtte han gråte seg i søvn. At jeg satt ved sengen og strøk og sang bare utsatte søvnen hos han. Tilslutt ga jeg opp og gikk ut av rommet i to minutt (tok tiden, der var laaaange minutt) gikk inn og ga smokk og klem og gikk ut igjen - og han sovnet momentant :) tror rett og slett at han hadde behov for å avreagere på en måte?

I allefall hjalp det, selv om jeg i utgangspunktet ikke syns gråtekurer er en bra løsning. Man må finne den metoden som funker best og ikke være så opphengt i hva andre mener.

Lykke til :)

Skrevet

Trulta her skriker/grynter også før hun sovner. Og det er tydelig forskjell på 'jeg er trøtt og sovner øyeblikk'skrik og hysterisk 'jeg trenger noe'skrik.

Hvis vi forstyrrer i innsovningsskrikingen så har vi balubaet i gang her- så, noen bare trenger å skrike litt før de sovner, tror jeg. Som en avreagering som det blir nevnt over. :)

Skrevet

Min er sånn at hvis hun er trøtt og sliten og sur blir alt mye verre hvis jeg diller. Det beste er å la henne være. Da roer hun seg fort med smokk og bamsen.

Skrevet

Alle er forskjellige, hvis han ikke skriker for at han er redd/usikker eller noe slikt men bare for at han er trøtt og finner roen slik er det jo ikke noe problem, ei heller en skrikekur... La han finne roen slik han vil så lenge dere er trygg på at han har det bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...