Gjest Bjørketreet Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Jeg skulle kjøpe en massasjeolje. Så så jeg bakpå: IF PREGNANT OR SUFFERING FROM A MEDICAL ILLNESS, CONSULT WITH YOUR DOCTOR BEFORE USE (i den duren, da) Da lurer jeg på! Har noen her noen gang spurt en lege om dette, hva som er grunnen? Går man til legen og sier ''Hei, jeg vil kjøpe den massasjeoljen. Kan jeg?'' Lege: ''Nei. Den er farlig'' Eller, ''Ja. Det er jo bare en massasje olje, ikke bli hysterisk nå'' Har noen peiling på hvorfor? Har ikke kjøpt enda, for jeg gidder ikke gå til legen for slike ting, og jeg vil bare tenke ''hm... hva om dette er farlig'' hvis den brukes...
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Fordi den kan inneholde abortfremkallende stoffer
Gjest Bjørketreet Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Hvilke forferdelige stoffer er dette? Og i body shop sine produkter, det hadde jeg ikke trodd! Gjelder dette alle massasjeoljer, mon tro?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Da ville jeg spurt på Body Shop Det er jo ikke testet på dyr, så det er sikkert bare for å være på den sikre siden Anonym poster: 129b3471e51838e2b31be6b05df594fc
Gjest Bjørketreet Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Joo...Men jeg visste ikke om noen tilfeldigvis hadde snakket med en lege, eller kanskje jordmor Siden det var det etiketten henviste til.
Gjest Bjørketreet Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Men det er så godt for musklene med de sterke oljene synes jeg. Kan hende det er disse som er synderne da. Men det er vanskelig å forstå, siden det er helt naturlig...
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Men det er så godt for musklene med de sterke oljene synes jeg. Kan hende det er disse som er synderne da. Men det er vanskelig å forstå, siden det er helt naturlig... Naturlig er ikke nødvendigvis bra. Det finnes jo mange giftige ting i naturen som man selvfølgelig ikke skal spise eller få i seg på en annen måte. I tillegg til de tingene som er giftige for både voksne, barn og fostre, så er det en del ting som bare er giftig for fostre og da lager de ting med dem i og setter en advarsel på flaska. Og jeg har liten tro på at oljene går ned i musklene dine, den er nok kun helt øverst i huden din, så babyolje gjør nok samme nytten. Anonym poster: bc825a70a0f1076a50f3efa1591597fe
Elsker livet Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 De skriver slik på produktet fordi de ikke har forsket eller testet nok når det gjelder gravide. Det er mest sannsynlig for sikre seg selv mot søksmål.
Gjest Bjørketreet Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Men det er så godt for musklene med de sterke oljene synes jeg. Kan hende det er disse som er synderne da. Men det er vanskelig å forstå, siden det er helt naturlig... Naturlig er ikke nødvendigvis bra. Det finnes jo mange giftige ting i naturen som man selvfølgelig ikke skal spise eller få i seg på en annen måte. I tillegg til de tingene som er giftige for både voksne, barn og fostre, så er det en del ting som bare er giftig for fostre og da lager de ting med dem i og setter en advarsel på flaska. Og jeg har liten tro på at oljene går ned i musklene dine, den er nok kun helt øverst i huden din, så babyolje gjør nok samme nytten. Anonym poster: bc825a70a0f1076a50f3efa1591597fe Jeg synes i hvertfall det er deilig når de er sterke! Duftene virker også nedstressende, og er godt å bruke på min vonde nakke (Jeg sa det er godt for musklene, ikke at det går ned i musklene, hehe. Stimuli av sanser virker avspennende for min del) Men så lenge noe er farlig så vil jeg jo ikke bruke det.
Gjest Bjørketreet Skrevet 6. juni 2013 #10 Skrevet 6. juni 2013 De skriver slik på produktet fordi de ikke har forsket eller testet nok når det gjelder gravide. Det er mest sannsynlig for sikre seg selv mot søksmål. Det er det jeg også tenker! Det er derfor jeg lurer sånn på hva en lege ville mene
ms.Pond Skrevet 6. juni 2013 #11 Skrevet 6. juni 2013 Prøv ren mandelolje, det har de på apoteket såvidt jeg vet og på helsekost. Jeg er litt usikker her, men jeg mener du kan tilsette eteriske oljer (altså de rene oljene, ikke aromatiske sammensatte greier), men der varierer det nok litt fra olje til olje hva som kan brukes under graviditeten. Jeg hadde en sitrusolje som jeg elsket over alt mens jeg var gravid. Satt og luktet på flasken og smurte meg med den hver dag, enten jeg ble massert eller ei Snakk med de på helsekosten eller apoteket og spør hva du kan bruke av eteriske oljer og hvordan du bør blande
Strandloppa og lillebror Skrevet 6. juni 2013 #12 Skrevet 6. juni 2013 Det kan jo være at den inneholder eteriske oljer? Enkelte eteriske oljer skal man ikke bruke når man er gravid fordi de kan i verst tenkelige situasjon framprovosere fødselen.
Gjest Bjørketreet Skrevet 6. juni 2013 #13 Skrevet 6. juni 2013 Prøv ren mandelolje, det har de på apoteket såvidt jeg vet og på helsekost. Jeg er litt usikker her, men jeg mener du kan tilsette eteriske oljer (altså de rene oljene, ikke aromatiske sammensatte greier), men der varierer det nok litt fra olje til olje hva som kan brukes under graviditeten. Jeg hadde en sitrusolje som jeg elsket over alt mens jeg var gravid. Satt og luktet på flasken og smurte meg med den hver dag, enten jeg ble massert eller ei Snakk med de på helsekosten eller apoteket og spør hva du kan bruke av eteriske oljer og hvordan du bør blande Det var en god idé! Kan hende de har peiling på helsekosten ja! Takk for tips
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #14 Skrevet 6. juni 2013 På rolv.no så kan du også lese utfyllende om ulike urter osv, og der vil det også stå om man skal unngå dem undersvangerskap. Da kan du sammenligne det med det som står av innhold i massasjeoljene. Ikke sikkert du finner alt der, men det er en veldig fin side for informasjon om urter og div. Anonym poster: ee8e4ee79a3ba3c135451967eb77402a
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 6. juni 2013 #15 Skrevet 6. juni 2013 Jeg var på sånn mamma-spa da jeg var gravid sist, og da kommenterte hun pleieren at jeg fikk et dårlig utvalg av oljer siden jeg var gravid. Så de styrer også unna enkelte oljer på sine kunder.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. juni 2013 #16 Skrevet 6. juni 2013 Det er mest av alt for å forsikre seg selv mot søksmål. Hadde det vært så enkelt å fremkalle en abort at man bare kunne bruke litt massasjeolje, så hadde mange kunne vært spart for problemer i land der det er ulovlig med abort. Personlig er jeg veldig lite redd for sånne ting, og spør du en lege, får du sikkert like mange svar som antall leger du spør. Men det aller beste er jo å lage sin egen olje med ting man vet at er trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå