Gå til innhold

Jeg er så lei av at folk er late...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg høres sint og hormonell ut. Er hjemme i permisjon med baby og kjeder meg ihjel. Babyen sover MYE på dagen, siden babyen også sover hele natten så trenger jeg ikke masse søvn på dagen. Husarbeidet er unnagjort på noe under 1 time, er ingen vaskekjerring av meg så gjør bare det nødvendigste. Hvis jeg skal omgås folk så må JEG sette babyen i bilen og kjøre av gårde til noen, de fleste bor 30 minutter eller lenger unna. Har baby som ikke liker å kjøre bil, så blir en del hyling på veien. På besøk er babyen blid og fornøyd. Det jeg er lei av er at folk ikke gidder å komme hit. Uansett om jeg lager svær middag, baker kake, inviterer folk så blir jeg sittende alene hvis ikke JEG drar noe sted. Å invitere seg selv på besøk til folk blir slitsomt i lengden, og å gå alene i huset dag ut og dag inn er ikke noe særlig heller. Måtte bare få ut frustrasjonen...

Anonym poster: 70bc2748c6897052b09641a741d6d650

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du er lei av er nok å bu langt utanfor sivilisasjonen..

Skrevet

Det at alle jeg omgås bor langt av gårde betyr ikke at jeg bor "langt utenfor sivilisasjonen", men fordi jeg bor på motsatt kant av byen. Siden storesøster til babyen går i barnehagen der alle kjentfolk er og familie og venner til samboer bor også der. Forstår likevel ikke hvorfor det skal være så mye mer vanskelig for dem å sette seg i bilen og komme på besøk enn for meg.

HI

Skrevet

Det at alle jeg omgås bor langt av gårde betyr ikke at jeg bor "langt utenfor sivilisasjonen", men fordi jeg bor på motsatt kant av byen. Siden storesøster til babyen går i barnehagen der alle kjentfolk er og familie og venner til samboer bor også der. Forstår likevel ikke hvorfor det skal være så mye mer vanskelig for dem å sette seg i bilen og komme på besøk enn for meg.

HI

Sånn å forstå..

Kva med å bli kjent med nye folk?

Skrevet

Kanskje du ikke er så trivelig å være sammen med ....

Anonym poster: 3c708b47d6367eb8a41b2d4072a46654

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Så kjedelig :(

Jeg er enig. Folk er ikke glad nok i å ta initiativ til å besøke hverandre, og spise kake sammen og kose seg :lol:

Skrevet

Haha, artig du. Når hver gang jeg spør om jeg skal komme på besøk så sier folk "ja" og skravler med meg i flere timer, jeg blir ofte invitert på besøk osv. Problemet er at de ikke gidder å kjøre selv. Men selvfølgelig typisk DiB å spre eder og galle :D

HI

Skrevet

Haha, artig du. Når hver gang jeg spør om jeg skal komme på besøk så sier folk "ja" og skravler med meg i flere timer, jeg blir ofte invitert på besøk osv. Problemet er at de ikke gidder å kjøre selv. Men selvfølgelig typisk DiB å spre eder og galle :D

HI

Jeg må innrømme at jeg også tenkte at det kunne være grunnen.

Å det var ikke for å være ekkel :-O

Anonym poster: f6f1724964af59660a15991232b8b4ce

Skrevet

Sender du vennene dine en konkret invitasjon da? Dag og ca. klokkeslett? Da bør de jo svare på invitasjonen om de kan kalles venner. Om det ikke passer en gang eller to er jo greit, men om det aldri passer og de aldri tar initiativ til et annet tidspunkt ville jeg vurdert vennskapet.

Ellers er jo dette aberet med å flytte et stykke unna vennene sine.

Anbefaler ellers å bli kjent med flere der du bor - det er bra for både deg og barna på lenger sikt. Hva med babyaktiviteter i nærområdet? Barselgruppe/babysang/annet? Er det andre mødre i barnehagen som er i permisjon som du kan gå på trilletur med? Arrangere playdate med storesøsters venner med foreldre eller bare mødre?

Anonym poster: 1cf94239607c264de9c790a2bb386fd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...