Gå til innhold

Vanlig å ha problem med pusten allerede i uken 24?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å puste ordentlig i de siste dagene... Jeg har et barn fra før av, men da jeg var gravid med han, husker jeg at jeg ikke hadde det problemet før uken 35 (ca.).

Det er utrolig ubehagelig. Er bare redd for at dette skal bety at barnet er for stor. Noen her som sliter med det samme?

Anonym poster: 20e988237fa749044c63be570d25506f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det har noe å si, men jeg glemte å nevne at jeg er en del tykkere denne gangen...veier mye mer nå enn jeg gjorde med forrige mann.

Hi

Gjest Sekretøsa
Skrevet (endret)

Jeg sliter med det nå, og har et veldig stort barn. Men det kom ikke før rundt uke 30.

Endret av Sekretøsa
Skrevet

Jeg sliter med det nå, og har et veldig stort barn. Men det kom ikke før rundt uke 30.

:unsure:

Gjest Sekretøsa
Skrevet

:unsure:

Feil svar? ;) kan dog ikke huske at det var et problem overhodet sist, da fikk jeg en på nesten 4 uka før termin. Men som deg er jeg og mye større nå da...har kanskje en sammenheng?

Skrevet

Jeg hadde ikke dette problemet med førstemann men med nr 2 kom det ca i uke 34. Hev etter pusten i timevis hver kveld og fornatt før jeg endelig sovnet. Tettheten forsvant straks ungen var ute... Hadde veldig stor mage med begge to, la på meg hhv 12 og 14 kilo. Slank i utgangspunktet (str 36).

Anonym poster: 906153c4b44b852ee85141faaff774fb

Skrevet

Ser det er veldig mange som spør om dette for tiden.

Jeg har hatt problemet siden starten på 2. trim. Grunn: jernmangel.

Selvsagt har det noe å si at barnet presser på også, men ikke så tidlig som uke 24 tror jeg.

Anbefaler å få legen til å sjekke jernlageret, altså ikke bare hb, men serumjern osv.

Min leges enkle forklaring var at jern brukes til å transportere oksygen til blodet, og når barnet krever sitt, så må mor "lide" :)

Jeg tar mye jern selv, og glemmer jeg det noen dager så føler jeg meg som en strandet hval igjen... :/

Anonym poster: fadfdc4718fafacecf7b2dfd4d541dd5

Skrevet

Selvsagt har det noe å si at barnet presser på også, men ikke så tidlig som uke 24 tror jeg.

Anbefaler å få legen til å sjekke jernlageret, altså ikke bare hb, men serumjern osv.

Min leges enkle forklaring var at jern brukes til å transportere oksygen til blodet, og når barnet krever sitt, så må mor "lide" :)

Jeg tar mye jern selv, og glemmer jeg det noen dager så føler jeg meg som en strandet hval igjen... :/

Oi, jeg har hatt dette problemet siden uke 24 ihvertfall. Da må jeg sjekke jernlager, syns legen min sa noe om at dette var avglemt når jeg var til ham sist. Jeg har trodd at der kom av press fra babyen og alder(44) :)

De siste par uker har det riktignok bedret seg litt fordi babyen har steget ned. Er snart 36 uker..

Jeg fikk forresten beskjed på apoteket at man ikke skal begynne med jernprep. Uten å snakke med lege. For høy HB var visstnok ikke bra det heller under graviditet...

Skrevet

Oi, jeg har hatt dette problemet siden uke 24 ihvertfall. Da må jeg sjekke jernlager, syns legen min sa noe om at dette var avglemt når jeg var til ham sist. Jeg har trodd at der kom av press fra babyen og alder(44) :)

De siste par uker har det riktignok bedret seg litt fordi babyen har steget ned. Er snart 36 uker..

Jeg fikk forresten beskjed på apoteket at man ikke skal begynne med jernprep. Uten å snakke med lege. For høy HB var visstnok ikke bra det heller under graviditet...

Helt enig i at man bør høre med lege før man tar noe som helst egentlig :)

Syns det er litt rart at så mange sliter med dette uten at lege har sagt noe om at dette KAN være grunnen.

For min del er det også viktig å ha et ok jernlager iom at jeg vet at jeg skal ha ks om noen uker.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jern ja. Får høre om jeg kan ta det når jeg skal ta sukkerbelastning neste uke. Godt tips!

Skrevet

Takk for svarene. Jeg har kontroll på tirsdag, og hadde tenkt å ta det opp med legen da :)

Jeg tar 18 mg jern daglig, men skal be om en prøve for å sjekke om jeg evt. skal ned eller opp i dosen. Føler meg ganske slapp også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...