Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Plaserer dokke det settet ( isofiks) ? Har prøvd bak gubben men han kommer ikkje inn i framsete (førersiden). Jeg sitter så trank med knea når den er på hi siden. Barnet får ikkje strekt beina da. Såg på startsiden.no kor den jenta satt. Luftig. Anonym poster: 4684e56d56c237eb7fc1634b2ec0c6d1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Kjøp stor nok bil. Anonym poster: b29033e1e86bf0212f09f1cc97bf485d
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Stor nok bil er nok svaret.. Har prøvd det store setet her i 2små "konebiler", en yaris og en focus. Ble ikke plass til en foran, så er glad for at jeg har en stor stasjonsvogn... I tillegg må man finne det setet som passer best i bilen. Kan hende Besafe xditogdatt blir for stort, mens Britax eller Cybex passer bedre.. Anonym poster: 202aa69e1d620eec3eae94affd25b589
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 I vår bil hadde det ikke gått å ha bak fører og heller ikke passasjer hvis ikke passasjer skal sitte veldig ubehagelig. Så vi valgte sete uten isofix og plasserte i midten bak, Men er ikke alle biler det er like lett å få sete i midten heller, kommer ann på den opphøyinga på gulvet blant annet Anonym poster: 65fff5798841a10c22b7b6fc1a45355c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Kjøp stor nok bil. Anonym poster: b29033e1e86bf0212f09f1cc97bf485d Har outlander. Anonym poster: 4684e56d56c237eb7fc1634b2ec0c6d1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Kva er stor nok bil ? Anonym poster: 4684e56d56c237eb7fc1634b2ec0c6d1
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Synes alltid barna har så god plass på reklamen, men ikke i virkeligheten.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Synes alltid barna har så god plass på reklamen, men ikke i virkeligheten. Er så enig. Anonym poster: 4684e56d56c237eb7fc1634b2ec0c6d1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Vi har bakovervendt seter, men ikke isofix. For det første har ikke vår bil isofix-fester, men jeg ville uansett ikke kjøpt det siden de ikke kan brukes til bilstoler over 18kg, mens mange bakovervendte seter nå som f.eks. Britax går opp til 25kg. Da kan de brukes lenger enn seter som går til 18kg. Vi har Britax til begge våre gutter (Multi-tech og Hi-Way II), og selv om vi har ganske stor bil (Passat), så er det masse plass - vi kunne ha hatt setene lenger bak hvis vi hadde ønsket det. Vi kunne også hatt betydelig dårligere plass i baksetet uten at det hadde vært noe problem å få plass til setene der. Jeg synes ikke spesielt Hi-Way II tar noe plass lenger framover enn Maxi-cosi cabriofix gjorde - og ingen klager jo over at babysetet tar så stor plass i bilen? Det er viktig å prøve setet i bilen før man kjøper, særlig hvis man har liten bil, for det er STOR forskjell på hvor stor plass de forskjellige setene tar i forskjellige biler. Om barna må sitte med beina i kors, så gjør det overhode ingen ting - de har ikke vondt av det. Det de derimot FÅR vondt av, er hode- og nakkeskader etter en kollisjon i et forovervendt sete! Jeg pleier å ta av sko og spesielt støvler hvis vi skal kjøre langt, for spesielt med støvler blir det vanskelig for ungene å flytte beina dit de vil. Så lengde de kan det, går det helt fint. Eldstemann er nå snart fem, og ynstemann er 2,5 år gammel, begge sitter bakover, og jeg har ingen planer om å snu noen av dem et sekund før jeg må. Anonym poster: ef91ec04c065129e7ec51084f2271b23
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #10 Skrevet 6. juni 2013 Kjøp stor nok bil. Anonym poster: b29033e1e86bf0212f09f1cc97bf485d Har outlander. Anonym poster: 4684e56d56c237eb7fc1634b2ec0c6d1 SUVer er ikke nødvendigvis store inni, særlig ikke i baksetet. Min far har RAV4, og det er mye dårligere plass i baksetet der enn i vår Passat. Det er likevel helt greit å få plass til Britax-setene våre, selv om faren min nærmest ligger horisontalt når han kjører bil, med setet så langt bakover som han bare kan. Hvis baksetet er såpass stort at det kan sitte to voksne der på en biltur uten større problemer - ja, da er det plass til et bakovervendt sete, selv om du kan være nødt til å prøve flere forskjellige før du finner det som passer din bil best. Anonym poster: ef91ec04c065129e7ec51084f2271b23
Elsker livet Skrevet 6. juni 2013 #11 Skrevet 6. juni 2013 Den riktige stolen for din bil hjelper mye. Dessuten kan du velge helling på bilstoler med støttefot. Så om seter står nokså rett i vinkel vil det ikke ta så stor plass mot førersetet.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #12 Skrevet 6. juni 2013 Jeg kjøpte den best i test. Isofix tar dei meir plass ? Og det er snakk om at isofix skal bli standar i alle biler og at det kanskje skal bli pålakt på alle barnestoler. Anonym poster: 4684e56d56c237eb7fc1634b2ec0c6d1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #13 Skrevet 6. juni 2013 Det er rett og slett snakk om å ha riktig sete til riktig bil. Vi har Besafe combi x3, kjempegodt sete, men tar også veldig stor plass i bilen. I bilen vi hadde før satt jeg nesten med knærne på haka foran setet, ikke direkte behagelig. Nå har vi ny bil med bedre plass og har plass bak førersetet også, noe vi måtte ha siden vi nå har to barn. Hadde vi hatt en annen bil måtte vi valgt et annet sete. Å velge det beste er jo vel og bra, men har man ikke plass så har man ikke plass. Anonym poster: 0b04d87e05e7638be2d36a701bc3a135
Gjest Vicky Pollard Skrevet 6. juni 2013 #14 Skrevet 6. juni 2013 Vi har et besafe x3 til minste og et multitech til største. Besafen tar mye mer plass, men har dere en outlander så skal vel ikke det være noe problem uansett? Sikker på dere har gjort alt riktig???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå