Gå til innhold

Ferien ødelagt av eksen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år igjen blir det problem med ferien. Vi hadde avtalt hvilke uker han skulle ha og hvilke uker vi skulle ha, og vi har leid hytte og bestilt en tur utenlands, og nå sier han vi må forandre på planene for hans nye samboer har funnet det ikke passer for henne de ukene som var avtalt.

Jeg kommer nå til å sende en sms der jeg sier vi får holde avtalen, og han mister ferien med barna hvis han ikke kan ha dem de ukene han sa han skulle ha dem.

Anonym poster: 6ae3ade1c9fd444d7a7c71e3cb17758a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, helt enig med deg! Hans nye samboer kan bare drite og dra hvis hun ikke skjønner såpas. Og han kan vel for h....... sette barna sine fremfor henne???

Anonym poster: 9af1c44fe12316ed06742d49bcce9738

Skrevet

Det gjør du helt rett i :)

Skrevet

Her er jeg helt enig med deg. Det nytter ikke å komme kort tid før ferien og kreve forandringer. Stå på ditt så får far ordne opp i sitt eget surr. Men håper da at dine barn har en såpass oppegående far slik at han gjennomfører den planlagte ferien selvom det ikke passer for hans nye samboer. Han kommer sannsynligvis til å bli sur på deg og mene du lager problemer for han, men bare overse det da det er samboeren han burde være sur på.

Anonym poster: c63f7837eaf1a4fe85deb8ca133b0163

Skrevet

Enig med deg. Greit nok å være fleksibel dersom man ikke har planer, men dere har jo bestilt. Og man må forvente av en voksen mann at han hører med sin samboer når det passer med ferie før han avtaler noe med deg.

Anonym poster: 03579ae33079026dd082b77263c6102b

Gjest Sekretøsa
Skrevet (endret)

Samme problemet har jeg med eksen hvert år. Jeg må vente med å be om ferie på jobb til hans kjæreste har avklart ferie med sin. Et år sa han til ungen at det var min feil at jenta ikke fikk bli med på ferie. Så da måtte jeg bare gi meg da...

Men hadde jeg hatt baller nok ville jeg satt ned foten!

Endret av Sekretøsa
Skrevet

Har dere bestilt drar dere på ferie når dere har avtalt, men til neste år vil jeg anbefale deg at dere tar det skriftelig slik at det ikke blir ord på ord om det blir samme som nå. Da skjønner han det forhåpentligvis også. Høres striks ut, men greit å være føre var så ikke det blir ødelagt ferie.

Anonym poster: 3b4a9194df64151867b0bdf4f81e8743

Skrevet

Velkommen til min verden,den er gal til tider :P

Det kan være lurt å sitte ned foten med en gang,for slike situasjoner kan du komme opp i mange ganger.. Jeg snakker av flere års erfaring.

Skrevet

Jeg fikk til svar han skulle fortelle barna om hvor vanskelig jeg er, men da svarte jeg ham bare at jeg har smsene det vi avtalte når vi skulle ha ferien, for har lært å ha alt skriftlig med ham. Samboeren hans elsker å bestille turer når han skal ha barna slik at samvær må flyttes eller utgår.

hi.

Anonym poster: 6ae3ade1c9fd444d7a7c71e3cb17758a

Skrevet

Nei vet du hva! Som stemor er jeg sjokkert over at disse kjærestene til eksene deres føler de har rett til sånt! At det går ann!!!!!

Anonym poster: 95dfd159b93014ac1b8d5448dd9c861c

Skrevet

Er det avtalt så er det avtalt.

Min eks kom for noen uker siden og ville "bytte o" så han fikk dratt på en tur etetr at jeg har hatt de tre ukene jeg skal ha, og at vi da hadde vanlig samvær i mine ferieuker. Jeg sa at jeg kan godt ha gutten mens du er på tur, men jeg bytter ikke bort ferien min. Dvs at han er hos meg 5 uker sammenhengene i sommer mot tre som er det "vanlige" hos oss.

Jeg hadde allerede lagt planer i de ukene og er ikke villig til å bytte på de når jeg både har bestilt turer og planlagt utflukter.

Skrevet

Vi har fast avtale om at vi velger ferie annethvert år. Da sluttet kranglingen om ferie. Årene før skulle vi liksom bli enige, da endte det alltid opp slik som dere har gjort nå. Han eller dama ville endre på planene.

Anonym poster: 2617d2d3ea52f07ed9b80a256a578da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...