Gå til innhold

Dilemma ang barnehagestart. Trenger noen synspunkter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle opprinnelig ha jenta mi i barnehage fra nyttår 2014. Men pga plassmangel må hun da i en barnehage som ligger 2 mil unna. Nå fikk jeg vite at hun kan få en plass i den lokale barnehagen, men da må hun begynne i august. Jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil gjøre.

Hvis jeg takker ja er det flere positive ting. Hun får være sammen med broren sin, jeg kan ta på meg flere oppdrag (jobber som frilans), hun er rett i nærheten siden jeg jobber hjemmefra.

Hvis jeg takker nei må hun kjøres 2 mil hver morgen fra nyttår, og 2 mil hjem.

Det positive med å vente til nyttår er at hun blir cirka 1 1/2 år da, og ikke 13 mnd som hun blir hvis hun starter i august. Og jeg mottar kontantstøtte, slik at jeg ikke er avhengig av å ta på meg alle oppdrag som dukker opp. Slik sett får jeg være mye sammen med henne, men er uansett avhengig av barnepass noen dager i uken.

Hvis jeg takker ja til å begynne i august tenkte jeg uansett ikke å henne der på heltid, ihvertfall ikke de første mnd.

Noen som kan hjelpe meg litt, for i det ene øyeblikket vil jeg takke nei, og i det neste vil jeg takke ja...

Uff, så vanskelig!

Anonym poster: fc1ec3e986e4f3df02cb37f6feafd1b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tenkt langsiktig og langsiktig hadde det for meg vært best å ha henne i en barnehage i nærmiljøet.

Ville takket ja til plassen i august og hatt kortere dager.

Anonym poster: c73e1c185c6ed72fa88f2813eae2ec77

Skrevet

Takk ja til plassen fra august! Om du skal kjøre til og fra den andre barnehagen 2ganger om dagen blir det fort dyrt og det tar jo litt tid også.

Du står jo helt fritt til å ha henne i barnehagen korte dager og ta fri hele dager når det passer sånn. Også er det jo veldig trygt å få være samme sted som storebror.

Skrevet