Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 hvor lang tid tok det før dere følte dere "normale" igjen? er 9 dager siden mitt "katastrofe keisersnitt" nå, og jeg har enda mye vondt. ikke bare i magen, men også i ryggen (nesten som mens murringer?) det føles nesten som om livmoren ikke trekker seg sammen som den skal? og huden er helt nummen fra navlen og ned... er det normalt? Anonym poster: b5a9c2caf07a63c5df7602f92ae64b88
klg,2 boys now:) Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Magen min er nummen enda snart 5 år etter. Ang smertene i ryggen det er viktig at du går med rak rygg at du ikke bøyer deg sammen(vanskelig å forklare).det gjorde jeg med førstemann og hadde mye vondt i ettertid
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 5 år etter? uffda... synes den nummene følelsen er så ekkel! har allerede nummen hud på leggene etter prolaps operasjon for noen år siden... rak i ryggen? det skal jeg klare. mistet mye blod og har veldig lite energi enda, såd et hjelper sikkert ikke på helingsprosessen.... Anonym poster: b5a9c2caf07a63c5df7602f92ae64b88
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Ja, det gikk flere uker for meg. Jeg var veldig redd for å "forstyrre" såret, og turte nesten ikke å røre på meg. Ikke gå i den fella. Beveg deg, men selvsagt, ikke ut å løpe maraton. Viktig å rette deg opp, som hun over nevner, ellers får du trøbbel med ryggen. Hang in there, det går sakte men sikkert over. Og ja, jeg er også nummen i nederste del av magen, snart 3 år etter... Anonym poster: 972fd28991bd991030033adb49c9d163
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 takk... hadde "normal" fødsel første gang og spratt tilbake i form i løpet av ett par dager. er temmelig skuffet over at det tar så lang tid denne gangen. sover dårlig og magen føles "full" skal ta stiftene i morgen, så det hjelper kanskje litt? den ene stiften ute i enden av såret drar noe fryktelig dersom jeg hoster eller nyser (tidenes pollensesong!!!!) Anonym poster: b5a9c2caf07a63c5df7602f92ae64b88
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Jeg er nummen 4 år etter snittet, nervene i huden rundt snittet blir nok aldri som de var tror jeg... Ryggen kommer nok av at du belaster kroppen feil og annerledes enn den er vant til, prøv å bevege deg så normalt som mulig uten å krumme ryggen o.l. Det tar tid å komme seg etter snitt. Jeg hadde bare hastesnitt så ikke noen katastrofe her, men jeg mistet mye blod, måtte ha to blodoverføringer etterpå og var ganske pjusk. Smertene var ikke så ille, ble veldig positivt overrasket der, men jeg følte meg ikke skikkelig i form igjen før det var gått bortimot 2 mnd tror jeg.. Anonym poster: ba7302bf267d0ee94bd925cc5212b4b3
It's all about me Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Må bare bidra med mitt ang nummenheten. I motsetning til alle over her her jeg full følelse i huden på magen igjen, ingen nummenhet overhode. Var nummen i tiden etter snittet, men det gikk gradvis over og har vært bra så lenge jeg kan huske nå. Jeg har hatt to snitt, det siste for 3 år siden. Kan legge til at formen hanglet litt de første ukene, men ble raskt super så fort såret var grodd og jeg våget å strekke på meg og bruke kroppen igjen Smertene i ryggen kommer nok av at du går mer fremoverbøyd enn vanlig. Been there, done that. Endret 6. juni 2013 av It's all about me!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Jeg var vel nummen i noen år etter snittet. Men var i ganske fin form etter ganske kort tid, 5-6 uker kanskje. Hadde også katastrofesnitt. Nummenheten venner du deg til, men det er ekkelt i starten. Anonym poster: 8509ccc876da47cb973259c705b94c60
Snellamedto Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Jeg hadde ks for snart 2,5 år siden, og er heller ikke nummen, kun akkurat på arret. Nervene rundt arrvevet kan bruke laang tid på å bli normale igjen. Jeg kan ikke huske jeg nummen i ettertid i hele tatt. Det var vondt i såret ca en ukes tid, rev og røska når jeg hosta eller nøys, men jeg tok smertestillende kun en uke og etter det gikk det veldig fort opppver på friskhetskurven! Hadde et veldig greit planlagt ks. Ang. murringene burde du sjekke det opp, om det ligger igjen rester fra morkaka vil ikke livmora trekke seg ordentlig sammen. Det er derimot vanlig å kjenne murringer når du ammer, for det er et av signalene kroppen sender på at du har født, og at livmora skal trekke seg sammen. Hormoner, hormoner...
skjotta Skrevet 6. juni 2013 #10 Skrevet 6. juni 2013 Snittet ble tatt fordi morkaken løsnet, så livmoren ble nøye renset. Mistet veldig mye blod så melka vil desverre ikke komme skikkelig i gang. Tror kanskje det er derfor det føles som om livmor ikke trekker seg sammen så raskt som det burde? Ting går så tregt, og jeg er nok en smule utålmodig av natur ;-
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #11 Skrevet 6. juni 2013 Min mage er også nummen, 2,5 år etter siste keisersnitt. Du må regne med at det tar betydelig lengre tid enn 9 dager før du blir som før igjen, det er tross alt en stor operasjon du har vært gjennom. Hvorfor tror du at livmor ikke trekker seg sammen som den skal? Hvis du tror det, bør du kontakte barsel. Enig i det andre har skrevet med at det er viktig at du ikke luter deg framover, selv om det kanskje fremstår som fristende - man er jo redd for å få strekk i såret, og det gjør vondt. Men det skjer som regel ikke! Prøv å gå mest mulig normalt, rett deg opp i ryggen, skuldrene bakover. Anonym poster: 108ef37648a77ef5880cd12fbd836291
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #12 Skrevet 6. juni 2013 Min mage er også nummen, 2,5 år etter siste keisersnitt. Du må regne med at det tar betydelig lengre tid enn 9 dager før du blir som før igjen, det er tross alt en stor operasjon du har vært gjennom. Hvorfor tror du at livmor ikke trekker seg sammen som den skal? Hvis du tror det, bør du kontakte barsel. Enig i det andre har skrevet med at det er viktig at du ikke luter deg framover, selv om det kanskje fremstår som fristende - man er jo redd for å få strekk i såret, og det gjør vondt. Men det skjer som regel ikke! Prøv å gå mest mulig normalt, rett deg opp i ryggen, skuldrene bakover. Anonym poster: 108ef37648a77ef5880cd12fbd836291
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. juni 2013 #13 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Det tok en stund før det var bra, jeg hadde også mye vondt 9 dager etter, det var dagen vi ble skrevet ut av sykehuset igjen. Vi hadde katastrofesnitt vi også og det og hastekeisersnitt er visst mye verre enn planlagt keisersnitt. Og må tilføye at mitt arr har full følelse igjen etter 5 år, men det tok noen år, kanskje 3? Det går seg til, og pass på ryggen. Er du urolig for noe så ta kontakt med barsel, de har visst ansvaret for deg i minst tre? Uker etter fødsel? Endret 6. juni 2013 av Myrsnipa_med_en_av_hver_+?
mamma_bergen Skrevet 6. juni 2013 #14 Skrevet 6. juni 2013 Det gikk flere mnd etter mitt katastrofesnitt før jeg var ordentlig oppe og gikk igjen.. Det gikk ca 1,5 mnd før jeg var ute på egenhånd med baby feks. Nummenheten forsvant etter noen år
Kremtopp Skrevet 6. juni 2013 #15 Skrevet 6. juni 2013 Hadde ks for 4 måneder siden, formen var fin fra rett etter operasjon og såret grodde fint. Hadde murringer en stund, men de ga seg til slutt. Har bare bittelitt nummenhet rett ved arret, ellers er det meste ganske greit.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2013 #16 Skrevet 6. juni 2013 Helt normal? Aldri! Har fortsatt ikke følelse rundt snittet, og vil nok aldri kunne ta sit-upa uten smerter igjen. 8 år siden. Anonym poster: 1e38d4e297f391eadf3e8f1fb3dedb66
You can call me Dårris Skrevet 6. juni 2013 #17 Skrevet 6. juni 2013 Første snittet mitt var akutt og da gikk det litt tid før jeg var normal igjen. Litt vondt i noen måneder og kløe i 1,5 år... Snitt nr to var planlagt og så og si glemt etter seks uker. Var nummen en stund, uten at det var så veldig plagsomt. Det er en operasjon, så man må regne med at det tar litt tid før man er helt seg selv igjen, ni dager er ikke mye, så dette går nok fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå