Gå til innhold

noen som har vært på rhodos...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er det finest og best å være med barn? Rhodos by, faliraki?

Vi tenker å dra i sommer, men er ikke sikkert på hvor i Rhodos en skal dra. Har hørt at det er veldig mye vind på ene siden, og at noen strender er bedre enn andre...

Noen tips?

Mini vil være 6-7 mnd :)

Anonym poster: 4394f845971d646e1e1149e93342b6a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På vestkysten blåser det og er steinete strender. På østkysten er det mer sandstrender, og en mild bris, så jeg ville valgt østkysten. Det er mange fine plasser nedover på den siden Kalithea, Faliraki, Haraki, Lindos... Om dere vil være nær Rhodos by, så ville jeg antagelig sett etter noe i nærheten av Kalithea/ Koskinou.

Skrevet

Signerer himmel og hav her! Har bodd på Rhodos, og jeg ville selv holdt meg unna Iallisos og Rhodos by pga vind og steinete strender. Klart, drar dere i juli/august så er det mulig dere vil sette pris på den vinden.

Skal dere ha de bedre strendene anbefales kalithea, faliraki eller lindos.

Kalithea er det som er nermest Rhodos by, men drar dere til faliraki så vil dere kanskje ikke ha behov for å dra inn til Rhodos by. Lindos har jeg bare vært i få ganger, og deg var en plass jeg satte pris på å dra på dagsrurer. Tror ikke jeg ville bodd der da det er ganske avsidesliggende.

Men alt kommer jo ann på hva dere er ute etter. Om baby da er 6-7 mnd, så er det vel ikke aktuelt å ligge på stranden hele dagen uansett, så da vil dere nok ønske mere muligheter? Rhodos by har fine nok strender, og vil gi dere mere liv og muligheter. Kalithea er roligere og med bedre strender, og er ikke langt unna Rhodos by.

Bare hold dere unna Iallisos og områdene på den siden av øyen! Strendene er ikke fine i det hele tatt.

Skrevet

Synes Iallisos og Ixia er veldig fint jeg. Kanskje litt steinete strender, men når det er 35 pluss da kjennes den vinden helt nødvendig.

Hele Rhodos er bra, Lindos er jeg enig i at det er litt avsides. Men veldig koselig, verdt en dagstur. Kjempefin strand i Kallithea, var innom der på dagstur, helt krystallklart vann og flott sand, men det blir vannvittig varmt!!

Rhodos by er ordentlig sjarmerende på kveldstid, spes gamlebyen- der er det fint for litt større barn å løpe rundt, siden det ikke er biler(så og si)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...