Gå til innhold

Frekke nabounger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt bursdag ute i hagen her for mellomste jenta, og jeg så at et søskenpar i gata luska rundt. Gutten (eldste på 7 år) ropte navnet på sønnen min på 7 at han ville komme inn i hagen. Han hørte ikke dette, men søskenparet bare gikk rett inn og mot meg som holdt på å rydde bort ting.

Gutten sier: Patrik (min på 7) lovte oss kake i dag.

Jeg spør Patrik som sier: Nei, det har jeg ikke! Jeg ser han sier sannheten.

Gutten løy om dette, og jeg sier at det ikke er fint å lyve. Han sier høyt: Men jeg vil jo ha kake!

Hadde han spurt fint, ikke løyet og slik skulle han fått, men jeg ba de gå ut fra hagen (uten kake) for det var sent og snart leggetid her.

De driver i gatene på sene kvelder, og har helt ærlig aldri sett foreldrene. Tynt kledde når det er kaldt og alltid påtrengende.

Syntes synd i dem også, men makan til oppførsel!

Anonym poster: 555ce47b00b41359001103507619d701

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ynder du treet så må du ei hade

Den hvasse torn mellem blomster og blade

Da treet var ungt, med den blødeste hud,

Ble den et stanset, forkomment skud:

En torn er en Kvist, der har taget skade.

Du syns synd på dem, men nekter dem en kakebit den dagen du har mulighet til å være hyggelig? Hykler much?

Skrevet

Ynder du treet så må du ei hade

Den hvasse torn mellem blomster og blade

Da treet var ungt, med den blødeste hud,

Ble den et stanset, forkomment skud:

En torn er en Kvist, der har taget skade.

Du syns synd på dem, men nekter dem en kakebit den dagen du har mulighet til å være hyggelig? Hykler much?

Uansett er det ikke helt greit å premiere løgner, så jeg ville nok ha slitt m å servere kake i en slik setting.Men jeg reagerer på at to barn du tilsynelatende synes synd på, og hvor du omtrent spekulerer i omsorgssvikt, sendes kaldt avgårde. Du kunne tatt en hyggelig prat m dem, prøvd å lære dem noe...?

Anonym poster: caa3bc4d339a597c7d89aeb6faff08b7

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er nok mest tilsynelatende hun syns synd på dem.

Skrevet

Jeg opplever at det er du som er utrivelig her. Hva skal du spare på kaken etter? Herlighet, vær nå litt hyggelig med naboene da!

Anonym poster: 2e23dea1d37577d68514f41e28097d6e

Skrevet

Jeg hadde gitt dem et kakestykke, men de hadde også fått beskjed om at det er HELT greit å spørre, men IKKE greit å lyve..

Anonym poster: 7a0855d86bbfeded5f8a0e342ae9ffab

Skrevet

Her burde du gitt dem kake, og kanskje også hørt om de ville hatt noen av bursdagsgavene. Virker som de ikke har det bra hjemme så vurder å ring barnevernet.

Hadde også bedt dem på middag om dagene. Kanskje dere kunne feiret ditt barn sin bursdag en gang til slik at de følte seg din en del av felleskapet?

Nei, hadde gjort det samme som deg.

Anonym poster: e74f579296a7005e3c5513f125bb7021

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å belønne løgner. Si til dem hvordan oppførsel du forventer hvis de skal være i deres hage.

Her har vi en nabogutt de fleste har et negativt forhold til, men han kan fint være hjemme hos oss siden da oppfører han seg fint siden jeg har klare regler om hva jeg godtar og hvis de ikke følger reglene må de gå en annen plass å være.

Anonym poster: abaea977ed24bd49b70bac2f77de6ec3

Skrevet

Selvfølgelig gir man ikke en slik frekk unge kake!!!

Anonym poster: 1c1d6fc2471635a40df78d1694e7394d

Skrevet

Jeg hadde nok også sagt at man ikke skal lyve, men det er lov og spørre fint. Hadde han da gjort det hadde han fått kake av meg.

Barna er jo aldri bedre enn man oppdrar dem.

Gjest sussie77
Skrevet

Jeg hadde gitt dem et kakestykke, men de hadde også fått beskjed om at det er HELT greit å spørre, men IKKE greit å lyve..

Anonym poster: 7a0855d86bbfeded5f8a0e342ae9ffab

Dette hadde jeg også gjort.

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok sikkert ropt dem inn i hagen på kake da jeg så dem luske rundt jeg:)

Jeg vet hva sånne små ting, som et vennlig smil og en vennlig prat, kan ha å si for et enkelt barn som kanskje ikke har de mest ideelle oppvekstvilkårene.

Når det er sagt så hadde jeg nok rettet på gutten da han løy, jeg er streng sånn, men han hadde nok fått kake.

Endret av Plutselig_gravid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...