Gå til innhold

Trenger å bli bedre på småsnakk! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skikkelig dårlig på småsnakk.. Sånn type på foreldremøter, avslutninger i bhg/skole. Kommer liksom ikke på noe å snakke om dersom jeg ikke vet om noe vi har til felles. Gruer meg til hver gang det er tilstelninger i bhg/skole pga dette. Noen som har noen gode tips?

Anonym poster: 6aff9a1949afff1a769c12c00d12a43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Lider av det samme :(

Anonym poster: a18dea9dccc2b190cee3752a3529cc50

Skrevet

OK, damer :) Jeg er god på smalltalk og siden jeg er såååå snill *host* deler jeg herved mine tips med dere.

Her kommer ...

"MammantilNurkets-Topp 5-Tips-til-SMALLTALK" *fanfare*

1) Snakk om noe positivt. Ingen gidder å prate med en surpump. Skryt av arrangementet/barnehagen/skolen/ vertskapet/maten ... F.eks. Si at dere har fått noe godt servert og du skryter av maten. Da kan du f.eks. følge opp med noe slik som "Jeg fikk faktisk servert noe liknende på en ferietur til Bla-bla-bla".

2) Still spørsmål og vær interessert. Hvirdan kjenner vedkommende vertskapet? Hva jobber h*n med? Bosted?

3) Les dagens avis. For begivenheter i helger er A-magasinet glimrende.

4) Det er lov å dikte litt ... det er lov å gi et kompliment selvom du kanskje ikke mener det sånn veldig.

5) Vanntette temaer: reiser, mat, bøker, boligjakt og barn - er du gravid trenger du ikke anstrenge deg en gang ;)

Styr unna temaet som Øygard-saken, naturkatastrofer, drap etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...