Gå til innhold

38 uker på fredag. Mer og mer redd for fødsel :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruuuuer meg. Dette blir min andre fødsel.

Livredd for komplikasjoner, smertene og det å få panikk rett og slett. At det er mulig å utsette seg selv for dette frivillig igjen altså. Har bå gruet meg til dette siden første kom til verden for 3,5 år siden. Alltid visst lillingen skulle ha søsken...

Anonym poster: 54aa3b49f4f893a47c754a497ed7ef85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker deg lykke til! Håper du får en god opplevelse :)

Anonym poster: 49b3510e0426d2f7a92cf058a1c38698

Skrevet

Som regel går andre fødsel mye bedre enn første! Du har vært gjennom dette før og kroppen vet hva den skal gjøre. Snakk med lege/jordmor eller en venn! Dette klarer du helt fint!!

Skrevet

Uffff samme her... Er livredd smertene :( Gruer mg som F :(

Skrevet

Fokuser på det positive!

Du får snart en ny liten skapning i armene dine, og du vet at så snart babyen er her var det verdt alt sammen!

Fødselssmerter er positive smerter, det kommer noe godt ut av det. Kroppen din vet akkurat hvordan den skal føde barn, la deg fascinere av jobben den gjør og jobb med den istedet for mot den.

Jeg er selv ferdig med å føde barn, men skulle gjerne opplevd fødsel og de første dagene etter igjen, det er så fantastisk!

Gled deg istedet, det er noe stort du har foran deg! Lykke til, jeg håper du får en fantastisk opplevelse! :)

Anonym poster: fa873b21e9bd7d5ffb1e4dcb7862d2fe

Skrevet

Uffff samme her... Er livredd smertene :( Gruer mg som F :(

Ufff... Har hatt masse kynnere de siste dagene og jeg er livredd for at noe skal starte :/

Krysser fingrene for oss begge!

Skrevet

Min andre ble utelukkende positiv! Grudde meg syk.. Første fødsel vat veldig traumatisk. Når andre var ute sa jeg: "var det alt?? Er det slik det kan være? " :)

Skrevet

Min andre ble utelukkende positiv! Grudde meg syk.. Første fødsel vat veldig traumatisk. Når andre var ute sa jeg: "var det alt?? Er det slik det kan være? " :)

Godt å høre. Håååper jeg får en slik opplevelse.

Hadde du epidural eller noe smertelindring?

Skrevet

Og hvordan reagerte du når du skjønte at fødselen faktisk var i gang.. ? Siden du grudde deg sånn tenker jeg..

Skrevet

Hadde epidural ved begge fødslene.. Frem til pressriene kom, da slo de den ned. Var selve fødselen, akkurat det babyen kom ut som var traumatisk ved første.. Og fantastisk ved andre :) andre gang var jeg oppe og gikk etter mine to obligatoriske timer i senga.

Krysser fingre og tær for deg! Vet hvordan det er med skikkelig fødselsangst. Går du til samtale på sykehuset?

Skriv gjerne i inboks om du trenger å prate om fast og løst før fødsel :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Får man ligge i to timer etter epidural :o jeg ble jaget i dusjen nesten med en gang , kliss alene og sånn passe i sjokk etter fødselen. Enda et godt argument for å få epidural for min del, tenker jeg :P

HI, jeg er også andregangs, og gruer meg...men har bestemt meg for at denne fødselen skal bli tatt i mot som en ny og uopplevd opplevelse. Den kan bli lik den forrige, men like gjerne noe helt annet :) og rent statistisk er den første fødselen verst, nå har kroppen lært litt mer om hvordan det skal gjøres, første gang er mer en kladd, sa en JM til meg ;)

Skrevet

Min andre ble utelukkende positiv! Grudde meg syk.. Første fødsel vat veldig traumatisk. Når andre var ute sa jeg: "var det alt?? Er det slik det kan være? " smile.png

Jeg hadde det som stjerna ved mine fødsler, men uten smertelindring. Nr 2 er lettere som regel, min var latterlig enkel ;) Lykke til, håper dere får det slik som meg!

Anonym poster: 3846b77ac88e3ec8b79507b5d3ce7169

Skrevet

Så så! Det går nok bedre enn du tror!

Husk det er vanligvis mye lettere andre gangen!

Ønsker deg så mye lykke til!

Skrevet

Får man ligge i to timer etter epidural :o jeg ble jaget i dusjen nesten med en gang , kliss alene og sånn passe i sjokk etter fødselen. Enda et godt argument for å få epidural for min del, tenker jeg :P

HI, jeg er også andregangs, og gruer meg...men har bestemt meg for at denne fødselen skal bli tatt i mot som en ny og uopplevd opplevelse. Den kan bli lik den forrige, men like gjerne noe helt annet :) og rent statistisk er den første fødselen verst, nå har kroppen lært litt mer om hvordan det skal gjøres, første gang er mer en kladd, sa en JM til meg ;)

Ikke pga epiduralen.. Fikk beskjed om at her må du ligge i to timer etter fødsel. Slik gjør vi det her. Alle må det :) så jeg lå der å koste meg med skive med salami og en kopp te jeg :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ååh, heldige dere! Jeg.fikk noen skiver brød, og straks de var fortært var det rett i dusjen med seg , svusj! For så vidt greit å gjøre det mens bedøvelsen fra syinga virket da ;) men jeg følte meg ikke helt stabil, og litt utrygg. Denne gangen er det jo et nytt sykehus, mulig det blir annerledes her :)

Skrevet

Hvis det er noen trøst ble min andre fødsel totalt forskjellig fra min første. Med nr 1 lå jeg i timesvis med smerter, greide ikke presse henne ut, og hun ble tatt med vakum. Småtraumatisk ja..

Nr 2 ble en flott fødsel som var unnagjort på null komma niks. Ikke noe å grue seg for fant jeg ut ;)

Nå er jeg spent på fødsel nr 3.

Masse lykke til, vi har nok termin omtrent samtidig :)

Anonym poster: 8a64491c2cea7d0f2ddc0571d3e6d70b

Skrevet

Uff, håper dere har rett :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...