Gå til innhold

Gravid og allergimedisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bruker vanligvis Cetrizin for allergi. Jeg brukte også disse tablettene de første ukene av svangerskapet, da jeg rett og slett ikke visste at jeg var gravid. Så fort jeg fant ut at jeg var det, sluttet jeg med dem. Men jeg merker at allergisymptomene kommer for fullt uten dem.. Så spørsmålet mitt er egentlig om noen har erfaringer med bruk av Cetrizin under svangerskapet? Kan det trygt brukes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke noen andre, som heter polaramin. Gå til fastlegen og forklar plagene, så skriver han kanskje ut resept på disse andre pillene :)

Skrevet

Okay, godt å vite at det i hvertfall er alternativer..

Men skal ikke til legen før ut i juli, så hadde vært interessant om noen visste:)

Skrevet

Jeg var hos legen igår og fikk beskjed om at cetrizin var trygge for gravide.

Skrevet

Ceterizin/zyrtec kan brukes. Bruker dem selv. Bestilte gravidvennlig allergimedisin når jeg bestilte resept og fikk Ceterizin og Livostinspray og dråper.

Skrevet

Sjekk felleskatalogen.no, der vil du finne pakningsvedlegget og derav informasjon om pillene.

Før så anbefalte de å bruke de "gamle" medisinene, men nå har flere og flere av de nye blitt anerkjent som trygge.

Selv bruker jeg Loratadin og Livostin.

Jeg velger å ikke bruke dem regelmessig som jeg ville gjort som ikke-gravid, men om symptomene blir veldig plagsomme så tar jeg en pille og noen dråper :)

Skrevet

Fikk beskjed av legen min om å hente andre allergi tabletter når jeg Evt ble gravid enn cetrizin..

Skrevet

Takk for svar! :)

Ser både her og på andre forum at det er forskjellige meninger og erfaringer rundt bruk av cetrizin under graviditet. Felleskatalogen gir meg ikke noe svar.. Jeg får ta en samtale med legen, og prøve å unngå og ta dem så lenge.. Heldigvis er ikke allergien like ille hver dag:)

Skrevet

Jeg fikk og resept på zyrtec, ingen grunn til at man ikke kan ta dem som gravid sa legen min :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har MYE allargi og er avhengig av medisiner, har brukt polaramin i mange år.. Fikk beskjed av legen at det ikke gjorde noe å bruke allargitabletter under svangerskapet, og at de eldre typene som jeg går på vertfall ses på som ok. fikk også beskjed av sykehuset hvor jeg tar allargivaksine at det ikke gjorde noe. Så får jo stole på det da.

Skrevet

Takk for link! har hoppet av alle allergimedisiner fordi vi prøver, og er tett som bare det! Tilbake til Cetirizin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...