Gå til innhold

skrive navnet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gamle er barn når de kan skrive navnet sitt? er vel kanskje avhengig av hva de heter, men dattera mi på snart 3.5 heter Malin og hun har skrevet M,L,I og A, men ikke sammenhengende;-)vet ikke når det er vanlig å øve på det heller.

Anonym poster: e7d069372796e9c97ea51138a492b2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at de lærer å "tegne" navnet sitt når de er 3-4 år gamle. Det betyr ikke at de kan skrive eller at de egentlig kan bokstavene. Til å begynne med er det som regel en slags tegning.

Anonym poster: 5f26856f5800fc79b105e395b485d807

Skrevet

Min jente på fire skriver navnet sitt selv,og har vel kunnet det siden hun var 3.5? Hun heter Lilly Johanna,så er et ganske langt navn :)

Skrevet

Mine jenter har skrevet navnet sitt siden de var 3 år.

De har også kunnet hele alfabetet på den alderen og kunnet skrive om jeg stavet for dem, de spør f.eks hvordan man skriver "oldemor" også sier jeg O-L-D osv og da har de skrevet bokstavene jeg har sagt navnet på.

Men de har ikke klekkes lesekoden før de har vært 5-6 år, så det er et stykke fra å skrive navnet til å kunne lese og skrive selv.

Yngste er nå 4 år og kan skrive sitt eget navn, mamma, pappa og navnet på søsteren sin.

Har ikke pushet noen ting, men de har lært alfabetet fra den Fisher Price laptop'en også har jeg bare svart på spørsmålene de har hatt når de har ønsket skrive navnet til bestemor på en tegning e.l.

Tror det er ganske vanlig i disse ipad, app'e-tider å lære bokstavene ganske tidlig, disse lek og lær greiene er jo helt geniale og de lærer i eget tempo gjennom spill og lek :)

Anonym poster: 1b0f686a29b5e9af58cffbfceba2d7a5

Skrevet

Mine jenter har skrevet navnet sitt siden de var 3 år.

De har også kunnet hele alfabetet på den alderen og kunnet skrive om jeg stavet for dem, de spør f.eks hvordan man skriver "oldemor" også sier jeg O-L-D osv og da har de skrevet bokstavene jeg har sagt navnet på.

Men de har ikke klekkes lesekoden før de har vært 5-6 år, så det er et stykke fra å skrive navnet til å kunne lese og skrive selv.

Yngste er nå 4 år og kan skrive sitt eget navn, mamma, pappa og navnet på søsteren sin.

Har ikke pushet noen ting, men de har lært alfabetet fra den Fisher Price laptop'en også har jeg bare svart på spørsmålene de har hatt når de har ønsket skrive navnet til bestemor på en tegning e.l.

Tror det er ganske vanlig i disse ipad, app'e-tider å lære bokstavene ganske tidlig, disse lek og lær greiene er jo helt geniale og de lærer i eget tempo gjennom spill og lek :)

Knekket lesekoden selvfølgelig, vi klekker jo ikke lesekoden ;)

Skrevet

En skrev navnet sitt da han var fem, en skrev navnet sitt først omtrent ved skolestart. Kjente igjen en del bokstaver, men skrev dem ikke. Den siste skrev navnet sitt da hun var tre år. Rett før hun ble fem, stavet hun seg selv frem til ord uten at vi var til stede. "Mamma, jeg skrev avis jeg" og da jeg sjekket, var det akkurat det hun hadde skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...