Gå til innhold

Voksne med adhd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid følt at jeg har det. Min sønn har det. Grunnen til at jeg alltid har trodd at jeg har det er maaaange!!!

Uansett, i dag gjorde jeg noe litt dumt/sprøtt/ uansvarlig... Kall det hva du vil...

Jeg tok av pillene til sønnen min. Jeg ville rett og slett bare kjenne etter hvordan jeg reagerte på de. Enten ville jeg blitt veldig rastløs/urolig osv eller så ville jeg kjenne at det "hjalp" meg.

Og det gjorde det virkelig! Det hjalp meg!

Jeg var plutselig ikke så stresset, humøret ble bedre, strikken ble lenger og jeg gikk ikke å overanalyserte og grublet på alt! Det et depo-tab min sønn har, så nå er medisinene ute av kroppen min igjen. Og det merker jeg. Irritert over alt, stresset, tenker på ALT!!!

Nå er jeg 100% sikker på at jeg har det, men hvor lang tid tar det å utredes som voksen??

Anonym poster: 2f89c2f2705262d4d30c6713684bde54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driver med det samme selv, skulle egentlig begynne å prøve ut medisiner, men det ble stopp da jeg ble gravid, skal starte opp igjen når jeg er ferdig med amminga.

Det jeg gjorde var å ta meg en tur til legen og beskrive hvordan jeg var, tenkte, reagerte på ting. Fikk prøve antidepressiva, men det hjalp ikke en dritt. Var så tilbake og fortalte hvordan ukene med antidepressiva var, og ble deretter henvist til nevroavd på et rehab sykehus i nærheten. Gikk igjennom et lass med prøver (ikke blodprøver, men test av logiks tenking og sånn). Ble ferdig med det og når de hadde gått gjennom testresultatet sa de at det var ikke utenkelig at jeg hadde ADHD, så derfor ville de prøve ut div adhd medisin på meg, som jeg som nevnt ovenfor ikke får begynt på før jeg er ferdig med å amme.

Skrevet

Ok, men hvor lang tid tok det fra du starter utredningen og til du egentlig skulle begynne med medinsiner?

Hi

Skrevet

Et par mnd mener jeg å huske, men jeg hadde flaks og fikk time til den nevrogreia relativt kjapt. Pleier vist å være ventetid på flere mnd. Men det kan jo hende er variabelt fra sted til sted

Skrevet

Ok, takk for svar :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...