Gå til innhold

Sykle med baby i bæresele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an? Har vel egentlig ikke sett noen gjøre det, men baby er 8 mnd og for lita til tralle...

Anonym poster: a6eba7ad6debf85d141a06968a1533e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det ville jeg ikke ha gjort. Tenk om du faller?

Skrevet

Vet ikke om det er lov, men det er jo skummelt hvis du velter. Du kan sette bilsetet i tralla, da kan babyen sitte trygt og stødig.

Skrevet

Tenk hvis noen kjører på deg?? Du har null kontroll!

Anonym poster: f67cf50bd5bb489e8e577364bd8b1db6

Gjest Lagå
Skrevet

Men om man har sykkelsete bakpå sykkel har man jo like lite kontroll? Jeg sier ikke at jeg ville sykla med bæresele altså for det ville jeg ikke gjort :P

Skrevet

Men om man har sykkelsete bakpå sykkel har man jo like lite kontroll? Jeg sier ikke at jeg ville sykla med bæresele altså for det ville jeg ikke gjort :P

Man har gjerne ikke mer kontroll, men barnet blir noe mer beskyttet av sykkelsetet og det kan ha på hjelm

Anonym poster: ba3418b9078b7b5c9bd204db1eefda1f

Skrevet

Jeg vet overhodet ikke om det er lov, men jeg har faktiskt sett mange som gjør det og det ser ikke så usikkert ut. Man kan fint ha hjelm på barnet selv om det er i bæresele. Sitter barnet mer trygt i et sete bakpå sykkelen? Har ikke sett noen sykkelseter som er polstret eller noe. Velter du med barnet bakpå vil det også skade seg. Dette er ikke en anbefaling, mere en undring.....hvorfor skulle ikke barnet være like sikker i bæreselen som i et sete?

Anonym poster: c09dc8adede8c16415e58e304c7bb648

Skrevet

Overhode ikke greit! Tenk om du tryner og detter på ungen da? Ville heller montert på et sykkelsete for barn og brukt hjelm, eller sykkelvogn. Bli påkjørt kan man bli når man er ute og går også.

Anonym poster: 5611ba4c541df8a6370fe6028b15e642

Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort. Som de andre skriver; hva om du detter oppå ungen? Og hjelmbruk i bæresele? Nei, hadde heller brukt sykkelvogn eller sykkelsete!

Skrevet

Nei, det høres ikke lurt ut i det hele tatt. Enn hvis du ramler da? Jeg sykler med mi lille i bilsetet som er festet med stripper i sykkelvognen. Hun sitter veldig godt :)

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort!! Tenk om du faller...!

Skrevet

Nei, vet du hva!! Det kan du ikke mene at du vurderer en gang... For det første kan du ikke henge en hjelm på en baby på 8 mnd! Og ingen skal da sykle eller sitte i sykkelvogn uten hjelm. Langt mindre henge fast på en voksen som kan velte over den.

En så liten baby har ingenting å gjøre i ei sykkelvogn heller, nettopp p.g.a. hjelmbruk!

Anonym poster: b0e2a6434313974f206dc954ac43c010

Skrevet

Barn kan fint sitte i sykkelsete fra ca 10 mnd alder eller tidligere om de sitter godt og stødig selv. I et frontmontert sete (festes på styret) har man god kontroll over barnet. Og jo, det finnes sykkelhjelmer som passer til barn helt ned i 8-9 mnd alder.

Skrevet

de fleste sykkelseter er godkjent fra 8-9 mnd, å det finnes egne sykkelhjelmer som er beregnet for små barn som sitter i sykkelsete. derfor ser jeg ikke at det skal være behov for å ha barnet i bæresele.

Anonym poster: 78a8c1bd493991376625d4d17e86e678

Skrevet (endret)

Går det an? Har vel egentlig ikke sett noen gjøre det, men baby er 8 mnd og for lita til tralle...

Anonym poster: a6eba7ad6debf85d141a06968a1533e9

Gud nei! Og sykkelsete skulle vært ulovlig for alle barn i alle aldre!

Hva med å ha baby i bilsete i sykkelvogn? Det gjør vi. 100% trygt!

Endret av Juuuunibaby <3
Skrevet

Nei, vet du hva!! Det kan du ikke mene at du vurderer en gang... For det første kan du ikke henge en hjelm på en baby på 8 mnd! Og ingen skal da sykle eller sitte i sykkelvogn uten hjelm. Langt mindre henge fast på en voksen som kan velte over den.

En så liten baby har ingenting å gjøre i ei sykkelvogn heller, nettopp p.g.a. hjelmbruk!

Anonym poster: b0e2a6434313974f206dc954ac43c010

Sykkelhjelmer går ned til ihvertfall 44cm i hodeomkrets (og ja vi har en så det er jeg sikker på), og de fleste barn runder 44 cm et sted mellom 6 og 9 mnd vil jeg tro ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...