Gå til innhold

hvordan er deres fireåringer til å høre etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på snart fem nå..hun er veldig hyper synes jeg..tilogmed til leggetid. Hun hører liksom ikke etter på noe vi sier..har prøvd å være streng, gi belønninger og klistremerker osv , men det er liksom ingenting som virker mer enn en dag..

Bare som når hun skal kle på seg på morgenen kan hun sitte i en evighet å bare fjase uten å få på seg et eneste plagg..må konstant minne henne på oppgaven..

Er alle fireåringer så vimsete? Hva kan jeg gjøre?

Blir en smule gal av at hun aldri hører når jeg gir en beskjed.. :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt å lage en "kontrakt"?

Min datter er bare litt eldre enn din og kan iblant være frustrerende vimsete. Hun liker veldig godt å føle seg stor så ofte er det nok å si at "Slikt gjør man selv når man går på skolen" (Hun skal starte til høsten). Da kan hun plutselig likevell.

Inn imellem har jeg også forsøkt å snakke til henne som om hun er stor (Tillempet selvfølgelig, men forsøker å bruke litt mer voksent tonefall og ikke dille mm. ;) ) og sagt at "Dette må gjøres og det må vi to klare. Kan vi lage en kontrakt på at jeg ordner den delen og du har ansvaret for den delen?" (f eks, kjøkkenet må ryddes. Så får hun i oppgave å tømme oppvaskemaskinen mens jeg tømmer søppel og vasker komfuren). Kanskje kan noe tilsvarende funke hos dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...