Gå til innhold

Deres beste bleieslutt-råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på over 3,5 år som ennå bruker bleie.

Han nekter å gjøre noe på toalettet, men jeg vet han kan holde seg.

Han er tørr på morgenen og kan sitte en halv time på do uten å gjøre moe.

I barnehagen hyler og skriker han onde forsøker å sette han pådo, så de nekter å gjøre det.

Hjemme har han gitt opp det og protesterer bare til han sitter der.

Jeg begynner å bli fortvilet over dette og faren er irritert.

Hva er deres beste triks for å få ungene til å slutte med bleie??

Anonym poster: d0651c2248643c1213831af8dbe1c0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruke billige, stive bleier som er ubehagelige å bruke :-) har ikke gjort det selv, men har hørt at det får barna til å ville slutte. I tillegg har jeg hørt at man før i tiden skiftet på barna ved å legge de på avispapir. Det var ubehagelige og gjorde slik at barna ville slutte :-)

Men hva med å ta en pause med bleieslutte prossessen? Også heller prøve igjen om noen mnd?:-)

Gjest meg&mini
Skrevet

Mitt beste råd er å ta av bleien og ikke ta den på igjen..

Det gjorde vi og her har hun vært bleiefri hele døgnet siden.

Bruker du belønningssystem?

Du kan også si at når denne pakken er tom så er det slutt på bleier, da er det ikke flere osv:)

Det er i hvertfall viktig å ikke bli irritert.

Lykke til videre:)

Skrevet

Jeg har tatt av bleien, sagt det var tomt for 'dagbleier'. Latt han gå i truse.

Men han venter til jeg har sluppet han ut fra badet, så tisser han eller bæsjer.

Akkurat nå er han kjempe sår i rumpa, for han sier ikke fra i barnehagen og går med avføring i bleien.

Skrevet

Henger meg på tråden din jeg, har selv ei på 3,5 som gjerne vil slutte selv, men hun vil ikke bæsje på do, bare tisse ;)

Og så kommer det titt og ofte tisseuhell når hun går uten bleie. Hun kjenner selv at hun må på do og greier fint å sette seg for å tisse, men hun "glemmer" det kanskje da?

Anonym poster: 8d80b1b61f900cebce4cafaa9d4e784b

Skrevet

Slutt maset! Ikke snakk om det i det hele tatt på en uke ell to.. Og plutselig så vil han selv..

Jeg har sett mange eksempler på at dette funker

Anonym poster: bb5c473381c3c6ee8e54c7c9a06bb65d

Skrevet

Hva med motivering? Hvordan klare å få han til å ville det selv?

Skrevet

Hehe, det er godt vi er flere som er trege med bleieslutt... ;)

Vår gutt (snart fire år) har også vegret seg veldig for å tisse og bæsje på do. Etter endel kamper og klistremerkebelønning fikk vi ham til slutt til å bli mer fortrolig med doen - med doring, for uten er for skummelt. :P

Det som hjalp for oss var å rett og slett slutte med bleie hjemme på dagtid, vi begynte en helg vi hadde god tid og stort sett var hjemme. Og siden det var fint vær, fikk vi ham til å tisse på gresset, og det virker som om det var mye mere "spennende/morsomt", så da ble det plutselig mye greiere å gå uten bleie. :) Vi har noen uhell, men det er en kjempestor fremgang. Nå går han helt uten bleie på dagtid, og selv om det er noen små uhell, har det gått veldig fint. Vi setter ham fortsatt på do (eller sender ham ut i gresset ;)) jevnlig, da, så han venner seg til dette.

Vi sliter fortsatt med bæsjingen, og nå er det nærmest sånn at han holder seg til å bæsje kun om kvelden/morgenen når nattbleien er på... ;) Vi håper å få orden på det snart, da, og har et eget belønningssystem for når han bæsjer på do også, kanskje det hjelper.

Jeg vet ikke om dette var til noe hjelp, jeg får følge med her og se om noen har noen gode bæsjeråd også, hehe.

Skrevet

Jeg har en jente på 3,5 som også sliter med bleieslutt. I bhg vil de at hun skal ha bleie på. Hun gir ikke beskjed hvis hun har tisset eller bæsjet i trusen. Jeg har nå begynt med klistremerker belønning. Hun går på do når jeg sier hun skal. Men hvis hun ikke får beskjed tisser eller bæsjer hun i trusen. Hvis vi er ute er det ekstra ille

Anonym poster: 4cfd323e7cd29d20c3cc9e974ee94df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...