Gå til innhold

Sulten nabogutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har fått seg ny venn i gata, hver dag rundt middags tider leker de sammen og jeg roper inn sønnen min for mat, kommer vennen hans etter og sier han også er sulten og vil ha mat.

jeg sier at da må han gå hjem og si det til mamma. "dere skal nok snart ha mat dere også"

han er ALLTID sulten, sier dem ikke skal ha mat i dag osv....

Vet med meg selv at jeg ikke hadde likt om andre ga barnet mitt mat om vi skulle spise selv, så har ikke gitt han mat..

Hva gjør man med dette? det er hver dag.....

Anonym poster: 11b6b52ba8678ae1d6585b6c13743e94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring moren og spør om han kan spise hos dere, spør når de pleier å ha middag.

Skrevet

Spørr foreldrene hva de syns.

Anonym poster: a1370f7079310bfbdc6bce423f3100ef

Skrevet

Jeg mater ikke nabobarna om det ikke er avtalt med foreldrene. Hender jeg ringer foreldrene og spør om det er greit da, men ikke hver dag.

Det er skikkelig kjedelig å lage middag også kommer mette ungen hjem og ikke vil ha mat, så slikt avtales alltid på forhånd når det er snakk om barn som "flyter rundt" i nabolaget.

Jeg ville ringt foreldrene om jeg var deg, spurt om det var greit at ungen spiste hos dere i dag. Men jeg ville ikke gjort det hver dag om det ikke var spesielle grunner til det, som f.eks at ungen faktisk ikke får mat hjemme....

Anonym poster: 0ca95c27c82d0ab830125fb2aa57749b

Skrevet

Du burde høre med foreldrene, og hvis det er noe som ikke stemmer burde du ringe inn anonymt til barnevernet!!

Skrevet

Du får nok svar som at du bør gi maten gutt, men jeg syns at det ikke bør være en selvfølge at en har andre barn til middag flere ganger i uken. Må også bare nevne at det selvfølgelig er forskjell på besøk som er avtalt, og nabobarn som henger i hagen stort sett daglig.

Idag her skjedde f.eks dette: mitt barn og nabobarnet leker ute. Nabobarnet blir ropt hjem for å spise, de spiser ute noe vi også gjør 10 minutt etter dem. Jeg ser nabobarnet får is til dessert, og det får også mitt barn. Forskjellen er at nabobarnet kommer tilbake og er ferdig akkurat når jeg bærer inn middagstallerkene, og isen. Hun spør da om å få is, og da svarer jeg nei. Da sier hun: det er urettferdig, og da påpeker jeg at jeg så hun nettopp hadde spist. Etterpå går de til en annen nabo, og da spør nabojenta om å få is igjen. Denne naboen svarer også nei.(jeg snakket med henne etterpå).

Om en hele tiden skal gi alt en har til andre ville denne jenta endt opp med å spise 3 is på en halvtime. Har lest mange tråder her inne om dette, og så mange mener at om en ikke tilbyr til alle må en spise inne. Jeg har null forståelse for at noen skulle mene at vi skule ta desserten inne, bare fordi naboen nettopp hadde spist is hjemme.

Og bare så det er sagt: barna spiser relativt ofte hos hverandre. Derimot er nok hovedregelen at de spiser hjemme først og fremst. Mitt barn sliter med å få i seg nok mat, og nabojenta sliter med at hun får i seg for mye. Jeg må ha kontroll, samme bør foreldrene til nabojenta.

Anonym poster: 146764aad64ffa631e5c37016558aaef

Skrevet

Jeg ringer alltid foreldre når barn er på besøk og spising hos oss kommer opp. Med noen har vi en generell avtale om at det er OK, med andre tas det fra gang til gang. Minsteungen har en venn som aldri får lov av sine foreldre å spise her, så da pleier jeg å si det til barnet. "Du vet jo at mamma helst vil at du spiser middag hjemme sammen med dere, så du kan enten vente på rommet eller dra hjem nå når vi skal spise". Hender også at jeg sender unger hjem når vi skal spise. Med tre unger og mange venner, er det godt å av og til kunne være bare oss fem.

Skrevet

Du burde høre med foreldrene, og hvis det er noe som ikke stemmer burde du ringe inn anonymt til barnevernet!!

MÅ man virkelig dra barnevernkortet i absolutt alle sammenhenger? Omg!

Anonym poster: 6651326cfa50182e532d7e8214963e2c

Skrevet

|Jeg har en datter da hun var rundt 4 eller 5 år spurte hun nabo dama at hun kunne få mat.

Hendte at hun spurte andre om mat også.For det første laget jeg middag hver dag og hadde rundt 4 måltider hver dag.Hun er så glad i mat at hun en dag spiste 10 brødskiver hun kunne spise hver time hvis hun kunne :P Jeg sa til henne at sånn skulle hun ikke spørre folk om ..Så ta forhastninger synes dere ikke skulle først undersøke om han får mat hjemme.

Anonym poster: f1e2134c6969bc83bbef165c647f8d0d

Skrevet

MÅ man virkelig dra barnevernkortet i absolutt alle sammenhenger? Omg!

Anonym poster: 6651326cfa50182e532d7e8214963e2c

Hvis det er en unge som ikke får mat - så JA! :-)

Hvis det viser seg å ikke stemme, så trenger man ikke gjøre noe. Så enkelt er det.

Skrevet

Min søster spiste i en periode 3 middager, 1 hjemme og 2 hos venner hvor hun hardnakket påsto at de ikke hadde middag hjemme hos henne. Det ble etterhvert oppdaget.

Skal sies at min søster slet med overspising som barn og endte med anoreksia som tenåring.

At barnet ber om mat og påstår at han er sulten trenger ikke ha noe med faktisk sult eller at han ikke får mat hjemme.

Kan hende han håper at dere har noe bedre en det er å få hjemme. Kan hende han av en eller annen grunn holdes på en "diett" altså ikke får spise så mye han selv ønsker og ser mulighet til å snike seg til mat hos andre.

Kan hende han ikke tenker lengre en her og nå og det er enklere å si han ikke får mat hjemme bare for å få mat der han står.

Kan hende det bare virker mer spennende å spise hos noen andre.

Jeg ville nok ha snakket med foreldrene til barnet for å funnet ut av det. Og kan hende ville jeg ha invitert barnet til middag en dag ette rå ha snakket med foreldrene hans om det.

Anonym poster: 9fdde1cd7faf4c42d0ce92b0abd2e324

Skrevet

Snakk med foreldra, eg vil tru han får mat heime men synes det er meir spennande med andre sin mat..

Skrevet

Når skal du ringe barnevernet.

Anonym poster: fd29be1175967521f12b5372cf309490

Skrevet

Ring moren og spør om han kan spise hos dere, spør når de pleier å ha middag.

Hvorfor det, kanskje HI ikke har lyst å spandere middag på en annen unge flere ganger i uken? Hadde ikke jeg hatt råd til...

Anonym poster: 45b62f05eb59e38a6e59f9e137c452ff

Skrevet

|Jeg har en datter da hun var rundt 4 eller 5 år spurte hun nabo dama at hun kunne få mat.

Hendte at hun spurte andre om mat også.For det første laget jeg middag hver dag og hadde rundt 4 måltider hver dag.Hun er så glad i mat at hun en dag spiste 10 brødskiver hun kunne spise hver time hvis hun kunne :P Jeg sa til henne at sånn skulle hun ikke spørre folk om ..Så ta forhastninger synes dere ikke skulle først undersøke om han får mat hjemme.

Anonym poster: f1e2134c6969bc83bbef165c647f8d0d

4 år å spiser 10 brødskiver?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...