Gå til innhold

Engstelig pga manglende kvalme i graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det høres dumt ut, men jeg er det.

Jeg er nå 5 fullgåtte uker inn i mitt tredje svangerskap og er ikke kvalm. Ikke på samme måte som de to første iallefall. Med førstemann meldte kvalmen seg før jeg visste jeg var gravid, og fortsatte til rundt uke 17.

Andre svangerskap var lik, kvalmen kom før jeg visste jeg var gravid (før uke 4) og varte til uke 25-26.

Nå er jeg altså gått over i min 6. uke men er ikke kvalm. Litt uggen fra første stund ja men ikke på nær samme måte som de to første.

Er svimmel, oppblåst, veldig trett og har vonde bryst og somsagt litt uggen hele dagen.

Men ikke denne kvalmen... Er engstelig for at ikke alt er som det skal være... :-/

Noen som har vært dårlig det føste/andre svagerskal men ikke neste? Jeg har en av hver fra før, så kvalmen har vært der uavhengig av kjønn.

Anonym poster: 9873e38f81f066bfc7457974bc7c82a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født 4 barn. Med nr 1 var jeg bare litt kvalm i noen uker (fra ca uke 7-10)

Med nr 2 og 3 var jeg ikke kvalm i det hele tatt.

Med nr 4 lå jeg planta med huet i doskåla i 16 uker. Fikk også igjen kvalmen på slutten av svangerskapet..

Så man MÅ ikke være kvalm selv om man er gravid. Jeg har 2 av hver og var bare kvalm med jentene.

Syns personlig at det hørtes litt uvanlig ut å være så kvalm såpass lenge som du har vært de andre gangene. Kanskje du bare er litt heldig og slipper billigere unna denne gangen :)

Anonym poster: 779b4c7fd0604d64b51fbb9b92179cc4

Skrevet

Eg har tre svangerskap bak meg, ikkje kvalm en eneste dag med noen av dem. Er samme kjønn på alle tre... Ikkje bekymr det, vær heller glad for at du slepper... Lykke til

Skrevet

Moren min var ikke kvalm med noen av oss :) Håper jeg er like heldig ;)

Anonym poster: 96ab3d32f0e1435cba12f08b41f45a1d

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Selv om du ikke er kvalm, så virker det jo ikke som du er symptomfri :) Så det virker som hormonene gjør som de skal!

Jeg hører flere som opplever at graviditeten er forskjellig fra gang til gang, akkurat som deg :) Derfor mange sier ''denne gangen tror jeg det blir jente, for det er så forskjellig fra sist gang, denne gangen er jeg mer/mindre...''

Jeg er i uke 13, og husker de første 8-10 ukene var jeg konstant bekymret over noe, alt negativt bare eskalerte i hodet mitt! Så hører jeg at bekymring/engstelse er en veldig vanlig følelse blant gravide, akkurat som at tårer og latter går om hverandre, så gjør også bekymring det :)

Etter en tidlig UL, hvor jeg så at fosteret hadde det fint der inne, så ble jeg med ett mye lettere! Noen dager etter begynte jeg å bekymre meg igjen...tullete :) For her går alt fint!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. :-) det hjelper veldig. :-)) hi

Anonym poster: 9873e38f81f066bfc7457974bc7c82a5

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er 35 uker på vei og har enda ikke vært kvalm. Eneste symptome jeg har er stor mage og bekkenløsning fra helvetes

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg var ikke kvalm da jeg ventet min datter,jeg kastet bare opp engang.De gangene jeg var kvalm,var jeg det om kvelden.

Svangerskapet gikk helt fint for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...