Gå til innhold

Katten min har blitt borte:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han forsvant natt til mandag.Han er kastrert.Når jeg er ute å roper er det ingen tegn til pus .Før stod han bak noen garasjer men nå virker det som han er helt forsvunnet.Det har vært en hann katt han har vært veldig redd.Den katten er veldig aggressiv mot min katt.Noen som vet hvor jeg skal lete.I nærområdet selvfølgelig men kan han ha gått langt? Han har ikke spist siden søndag og er veldig sky.

Anonym poster: 69797bb3a73f23ca18dc7cb6c10480df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be naboer sjekke garasjer og boder. Er han redd så kan det hende han har gått inn en åpen dør for å gjemme seg. Hvis døren da har blitt lukket med han på innsiden så kommer han seg jo ikke ut igjen :)

Skrevet

Bare han ikke har forvillet seg inn i huset til Heartbroken. Da blir det månelyst!!!:-O

Anonym poster: 8cebb954d787e89971fe8d2fb8075b96

Skrevet

Huff, slikt er aldri morsomt :(

Husk at det er "normalt" for katter å vandre litt til tider. Min katt er vanligvis en sofagris, men hun har vært borte i en uke av gangen til tider.

At katten er sky er en bra ting, siden mennesker er en større trussel enn det dyr er :)

Håper pusen kommer tilbake, og husk at kastrerte katter lever lenger fordi de ikke tar så sjanser.

Anonym poster: 0db6b6876ea64e10208d5030762201cc

Gjest meg mamma?
Skrevet

Siden han ofte gjemmer seg rundt noen garasjer, har du sjekket om han kan være stengt inn i noen av dem. Det er veldig fort gjort og gjøre, spesielt hvis han er sky og da trolig gjemmer seg. Sjekk alle steder hvor han kan være innestengt. Min klarte og forville seg inn i naboens bod og ble innestengt.

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Er han ikke ID merket? Det er lurt å merke katten sin. Huskatter som forviller seg vekk, som kommer i kontakt med andre mennesker vil da kunne identifiseres :)

Men heng opp lapper med bilde, sett gjerne en annonse i avisa, bruk denne siden: http://www.dyrebar.no/savnet/ny

Ellers leste jeg en gang, husker ikke helt sikkert, men ofte når katten forsvinner så er den faktisk ikke så langt borte, i hvertfall ikke de første dagene. Og hvis du ser etter han (spesielt om morgenen tror jeg det var) vil du kanskje finne han. Ofte er de apatiske til å se eieren sin akkurat da, og det er vanskelig å lokke på de, så man må være tålmodig og gå forsiktig frem.

Du kan jo også spør den lokale dyrebeskyttelsen om de har fått inn en katt, og vise bilde.

Jeg har selv en katt som sjeldent drar langt avgårde, og hun har vært på et par utflukter som har vart over flere dager, og kommet hjem helt ruskete. Jeg var så fra meg når hun var borte... Det er forferdelig.

Men fortsett å se etter han, sannsynligheten er stor for at han kommer tilbake!

Skrevet

Jeg håper han kommer .Har vært ute å sett etter han en time nå.Skal gå seint i kveld å i natt.Men føler inni meg at noe må ha skjedd .Han trives ikke så godt ute å er en redd pusekatt .Skjønner ikke hvordan han skal overleve uten mulighet for å få mat noe sted.

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Jeg håper han kommer .Har vært ute å sett etter han en time nå.Skal gå seint i kveld å i natt.Men føler inni meg at noe må ha skjedd .Han trives ikke så godt ute å er en redd pusekatt .Skjønner ikke hvordan han skal overleve uten mulighet for å få mat noe sted.

Huff! Overlevelsesinstinktet hans fungerer nok på topp nå som han har tuslet seg litt vekk. Ingen katt vil bare legge seg ned å dø av sult i første omgang, det finnes masse små dyr som ikke har sjans mot en katt! Og han er den fødte jeger selv om det sikkert ikke ser slik ut når han ligger på varmekablene å drar seg :) Hvor gammel er katten da?

Skrevet

Er det varmt der du bor? Katta vår pleier ofte å stikke avgårde i flere dager i strekk når det er varme perioder. En gang var han borte i over ei uke. Katter er rare dyr :)

Anonym poster: 763aaffce424f43a0af1997c36d4970d

Gjest meg mamma?
Skrevet

Hvordan gikk det, har katten din kommet hjem igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...