Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #1 Skrevet 5. juni 2013 Er nå 2 uker over menstermin (som er mest korrekt) og 1 uke over ul-termin, og det er ingen tegn til at det er noe fødsel på gang i nærmeste fremtid. Skal på overtidskontroll senere i dag, og er veldig spent på hva de sier. På sykehuset her setter de ikke igang etter et visst antall dager, men vil ofte heller bare overvåke graviditeten og se om det skjer naturlig, slik at det kan gå 2-3 uker over før de setter i gang. Så siden de kun ser på ul-termin og hvis de da venter i nærmere 3 uker, blir det jo nesten 4 uker over termin :-( Jeg er skikkelig lei av å vente nå og misunnelig på alle som føder om dagen....... Det som gjør meg ekstra lei av å vente er at det ikke er noen tegn på fødsel. Ingen kraftige kynnere eller noe... Andre som har gått nesten 4 uker over? Er ikke det litt skummelt? Er det ikke litt risky å kun gå utifra ul-termin selv om den umulig kan stemme? Vel... nok klaging fra meg... :-P Håper jeg får treffe den lille jenta mi snart! Anonym poster: 840235f80904f3485e93b27dbba5e840
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juni 2013 #2 Skrevet 5. juni 2013 Haukeland? Her setter de igang på 10.ende dagen uansett. Skjønner godt at du er lei. Jeg har 5 uker igjen og er lei sjøl:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #3 Skrevet 5. juni 2013 Huff, føler med deg! Jeg gikk 3 uker over ultermin. 4-5 uker over menstermin/tidlig ul. Jordmødrene på Haukeland prøvde å få til igangsetting av meg, men legene som bestemte der oppe ville ikke. Resultatet var en overtidig baby som ikke hadde hatt det særlig bra på slutten, men som heldigvis og såvidt det var overlevde. Anonym poster: 307965e7035c14dbc6d634ae98c2b445
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #4 Skrevet 5. juni 2013 Er nå 2 uker over menstermin (som er mest korrekt) og 1 uke over ul-termin, og det er ingen tegn til at det er noe fødsel på gang i nærmeste fremtid. Skal på overtidskontroll senere i dag, og er veldig spent på hva de sier. På sykehuset her setter de ikke igang etter et visst antall dager, men vil ofte heller bare overvåke graviditeten og se om det skjer naturlig, slik at det kan gå 2-3 uker over før de setter i gang. Så siden de kun ser på ul-termin og hvis de da venter i nærmere 3 uker, blir det jo nesten 4 uker over termin :-( Jeg er skikkelig lei av å vente nå og misunnelig på alle som føder om dagen....... Det som gjør meg ekstra lei av å vente er at det ikke er noen tegn på fødsel. Ingen kraftige kynnere eller noe... Andre som har gått nesten 4 uker over? Er ikke det litt skummelt? Er det ikke litt risky å kun gå utifra ul-termin selv om den umulig kan stemme? Vel... nok klaging fra meg... :-P Håper jeg får treffe den lille jenta mi snart! Anonym poster: 840235f80904f3485e93b27dbba5e840 Da hadde jeg faktisk dratt til et annet sykehus og forlangt igangsetting. Det er fritt sykehusvalg i Norge, og det gjelder også fødselshjelp så lenge fødselen ikke er allerede i gang. Selv om man får høre det motsatte overalt, skiller ikke pasientrettighetsloven mellom pasientgrupper, og det har Helsedirektoratet tilskrevet Helse Sør-Øst så sent som i 2010, med avklaring av lovverket nettopp med tanke på fødsler. 3 uker over termin er uforsvarlig og farlig for babyen, skjønner ikke hvorfor det enda praktiseres her til lands. Anonym poster: 6a8292d932de913c88d1cee6f25d6462
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2013 #5 Skrevet 5. juni 2013 Haukeland? Her setter de igang på 10.ende dagen uansett. Skjønner godt at du er lei. Jeg har 5 uker igjen og er lei sjøl:) St. Olavs... Fødde første barnet på et annet sykehus, der de satte igang etter 11 dager. Han kom etter 9 dager, så jeg slapp det, men kjenner nå at jeg syns det var deilig å vite en bestemt dag det kom til å være over uansett... HI Anonym poster: 840235f80904f3485e93b27dbba5e840
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. juni 2013 #6 Skrevet 5. juni 2013 Haukeland? Her setter de igang på 10.ende dagen uansett. Skjønner godt at du er lei. Jeg har 5 uker igjen og er lei sjøl:) St. Olavs... Fødde første barnet på et annet sykehus, der de satte igang etter 11 dager. Han kom etter 9 dager, så jeg slapp det, men kjenner nå at jeg syns det var deilig å vite en bestemt dag det kom til å være over uansett... HI Anonym poster: 840235f80904f3485e93b27dbba5e840 Akkurat. Jeg trodde regelen var på dag 10, men tydeligvis ikke. Håper virkelig at hun bestemmer seg for å komme snart da!
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 5. juni 2013 #7 Skrevet 5. juni 2013 Om det er noen trøst, så fødte jeg 8 dager over termin og jeg hadde ikke antydninger til at fødselen skulle starte før den plutselig var i full gang (midt på natta). Så at det ikke er tegn på at den skal starte snart trenger ikke ha noe å si Men forstår at du er lei, og ikke vil gå så mye lenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå