Gå til innhold

Kommunal bolig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://mobil.rb.no/bolig/article6692022.ece

Hvorfor er det kommunens ansvar å skaffe folk bolig?

Syns stadig jeg leser om folk som sutrer til avisen over at de ikke får kommunal bolig. Gjør som resten av oss. Betale leia det koster. Er det for dyrt der du vil bo? Ja da må du faktisk utvide arealet du søker på!

Kommunale boliger burde vært forbeholdt de som faktisk trenger det, og som samtidig får annen hjelp eller behandling av kommunen. Som feks rusmisbrukere, alvorlig psykisk syke o.l.

Anonym poster: ca59477bd1e3073a44a8bb396c0dae89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunale boliger er jo forbeholdt de som trenger det. Og det store flertall får annen hjelp av kommunen (artikkelen sier heller ikke noe om denne damens livsgrunnlag).

Grunnen til at man har kommunale boliger er at det til enhver tid er en del mennesker som vil slite betydelig mer enn normalt med å komme inn på det ordinære boligmarkedet og forbli der. Siden bostedsløse ikke er spesielt ønskelig, har man dermed en ordning for å ivareta denne gruppen. Samtidig er det flere med behov enn det er boliger, så det prioriteres med rimelig hard hånd.

Anonym poster: f733810efec599d52c8ec4b96e2ffa95

Skrevet

Her må det jo være noe vi ikke får vite. Man får ikke kommunal bolig fordi man er alene med et barn.

Jeg var selv alene med guttungen lenge fra han var baby. Betalte da 8500 kr i leie hver mnd selv om jeg levde på os. Får heller ikke bidrag, kun forskudd, så hun har jo i hvertfall ikke mindre enn det jeg hadde, i mnd.

Så her er det nok en grunn til at hun må ha kommunal bolig. Barnet er jo dessuten ett år, og går kanskje i barnehage. Da må jo mor ut i arbeid eller på skolebenken, slik at hun kommer seg ut. Nytter ikke å ringe kommunen å syte. Nei lett på rompa og sett i gang :-)

Skrevet

http://mobil.rb.no/bolig/article6692022.ece

Hvorfor er det kommunens ansvar å skaffe folk bolig?

Syns stadig jeg leser om folk som sutrer til avisen over at de ikke får kommunal bolig. Gjør som resten av oss. Betale leia det koster. Er det for dyrt der du vil bo? Ja da må du faktisk utvide arealet du søker på!

Kommunale boliger burde vært forbeholdt de som faktisk trenger det, og som samtidig får annen hjelp eller behandling av kommunen. Som feks rusmisbrukere, alvorlig psykisk syke o.l.

Anonym poster: ca59477bd1e3073a44a8bb396c0dae89

Rusmisbrukere ødelegger jo bare leilighetene. Ikke vasker de, eller noe. Ødelegger vegger, tak osv. Så de burde ihvertfall ikke få en dritt, de gir ingenting tilbake til samfunnet.

Anonym poster: de5f0174a2c0d6a790252fec16b5762a

Skrevet

Vi har noen kommunale boliger rett nedi gata her. Og tro meg, jeg hadde tusen ganger mye heller hatt en alenemor med stram økonomi som nabo enn en rusmisbruker! Gi jenta en bolig! Om ikke for hennes del så ihvertfall for barnets!

Anonym poster: bd073502044e4cb9cb67ad267fa317f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...